ارسال به دیگران پرینت

رسانه دولت روسیه: موضع کرملین درباره مناقشه فلسطین و اسراییل مبتنی بر بیطرفی است

خبرگزاری دولتی ریانوستی به نقل از وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: موضع روسیه در قبال مناقشه فلسطین و اسراییل مبتنی بر بی‌طرفی است

رسانه دولت روسیه: موضع کرملین درباره مناقشه فلسطین و اسراییل مبتنی بر بیطرفی است

ریانووستی روز چهارشنبه در گزارش خود به نقل از وزارت خارجه روسیه در واکنش به رونمایی طرح معامله قرن از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: پیشنهاد آمریکا برای حل مسائل خاورمیانه یکی از ابتکارات است و این کشور برای حل و فصل مناقشه میان فلسطین و اسراییل نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه گفته است: دیدگاه خود درباره معامله قرن را نخست باید طرف های فلسطینی و اسراییلی اعلام کنند و روسیه طرف مناقشه نیست.

میخاییل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز پس از رونمایی طرح معامله قرن از سوی ترامپ به تاس گفت: روسیه طرح معامله قرن را مطالعه می کند اما نکته اصلی دیدگاه فلسطینی ها و سایر کشورهای عربی درباره آن است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز پیشتر با انتقاد از طرح یکجانبه آمریکا برای حل و فصل بحران فلسطین موسوم به معامله قرن، خواستار مشارکت سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و طرف های درگیر در خاورمیانه برای پایان دادن به این بحران شد. 

لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با همتای خود از سودان جنوبی در مسکو ،در واکنش به پرسشی در خصوص طرح معامله قرن که قراراست از سوی آمریکا بزودی رونمایی شود، این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: این بحران ساده ای نیست که یک طرفه بتوان آن را حل و فصل کرد از این رو روسیه از اتحادیه اروپا و سازمان ملل میخواهد در این امر مشارکت داشته باشند.

رئیس جمهوری آمریکا که این روزها خود را گرفتار محکمه استیضاح و فشار داخلی می‌بیند، در اقدامی نمادین که از نظر قوانین بین المللی جایگاهی ندارد، با رونمایی آنچه که "معامله قرن" نامید، بر راه حل دو دولت در سرزمین‌ های اشغالی تاکید کرد.

دونالد ترامپ روز سه شنبه همراه با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و گفت : در سفرم به اسرائیل با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیت اللحم دیدار کردم، آنها سزاوار زندگی بسیار بهتری هستند. فلسطینی ها در دام فقر و خشونت افتاده اند.

وی افزود: مصمم بودم که راه سازنده ای برای پیشرفت حل بحران فلسطین و اسرائیل بیابم. ایجاد صلح بین فلسطین و اسرائیل می تواند بزرگترین چالش باشد. من انتخاب نشده ام که کارهای اندک انجام دهم یا خودم را از کارهای بزرگ دور کنم. یک روند طولانی و دشوار بوده تا به این مرحله برسیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: روز یکشنبه بینش خود را برای آینده بهتر  به نتانیاهو ارائه دادم، این بینش با آنچه در قبل بوده است، بسیار متفاوت است. طرح ما ۸۰ صفحه است و بیشترین جزئیات ممکن را دارد.

ترامپ اضافه کرد : باید چاره های تاکتیکی برای امن تر کردن منطقه یافت. طرح ما مساله دو کشور را چاره اندیشی می کند و نتانیاهو هم گفت که حاضر است از این طرح حمایت کند. بنی گانتز هم از این مساله حمایت کرده است تا بتوان با فلسطینی ها هم به توافق رسید.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: تحت این طرح، قدس پایتخت تقسیم نشده اسرائیل باقی خواهد ماند و این بسیار مهم است. این موضوع جدیدی نیست و سال گذشته این کار را کردم. آمریکا همه مناطقی که تحت حاکمیت اسرائیل است را به رسمیت خواهد شناخت.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه