ارسال به دیگران پرینت

جریان صدر ، عراقی ها را به تظاهرات مقابل سفارت آمریکا فراخواند

جریان صدر به رهبری «سید مقتدا صدر» روحانی پرنفوذ عراق امروز (یکشنبه) با صدور اطلاعیه ای شهروندان این کشور را به برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سفارت آمریکا در بغداد و دیگر شهرهای این کشور فراخواند.

جریان صدر ، عراقی ها را به تظاهرات مقابل سفارت آمریکا فراخواند

به گزارش شبکه خبری السومریه نیوز، کمیته سیاسی جریان صدر در این اطلاعیه شهروندان عراقی را به دلیل آنچه اهانت علیه سید مقتدا صدر خوانده به تجمع مقابل سفارت آمریکا در بغداد و حضور در محل برگزاری نماز جمعه در دیگر استان ها فراخوانده است.

در این اطلاعیه از شهروندان عراقی خواسته شده تجمع اعتراضی خود را ساعت ۶ بعدازظهر به وقت محلی آغاز کنند.

پیش از این بغداد پایتخت عراق از نخستین ساعت‌های صبح روز جمعه ۴ بهمن شاهد حضور میلیونی مردم این کشورعلیه اشغالگران آمریکایی بود. مردم عراق با شعارهای "نه به آمریکا" خواستار آزادی و استقلال و پایان اشغالگری شدند.

پس از آن سید "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر و رهبر معنوی ائتلاف سائرون در پارلمان عراق جمعه شب از حضور میلیونی مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی در بغداد تشکر و قدردانی کرد و گفت:دل ما را شاد و سرافرازمان کردید.

پارلمان عراق نیز در پی شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر در روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ که با دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت، پانزدهم دی‌ ماه طرح خروج نیروهای ‌آمریکایی‌ها از خاک این کشور را به تصویب رساند.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت موقت عراق نیز در جلسه رأی‌گیری پارلمان این کشور خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت که منافع عراق و آمریکا ایجاب می‌کند نیروهای خارجی خاک عراق را ترک کنند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه