ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی: بروز سرمای قطبی در ایران، صحت ندارد

آزادی درباره اینکه گفته می شود یخبندان خواهیم داشت نیز گفت: همین الان هم یخبندان داریم و سرما نیز از قطب وارد کشور می شود اما سرمای وحشتناک قطبی نیست.

هواشناسی: بروز سرمای قطبی در ایران، صحت ندارد

معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد: اخبار منتشرشده مبنی بر بروز سرمای قطبی در ایران صحت ندارد و پیش بینی ها نشان می دهد که دمای هوا به تدریج تا یکشنبه هفته آینده آن هم در مناطق مرتفع و کوهستانی بین ۱۰ تا ۱۲ درجه و مراکز استان ها تا هفت درجه سردتر از زمان حال می شود.

چند روزی که در سایت های خبری مختلف هشدارهایی مشاهده می شود نسبت به بروز سرمای وحشتناک قطبی در ایران و اینکه دمای هوا در بعضی از مناطق و استان های کشور ۱۵ تا ۲۰ درجه سردتر خواهد شد. همچنین در این خبرها آمده است که در مناطق کوهستانی ۱۰۰ درصد یخ زدگی گسترده رخ می دهد و خطر یخ زدگی و قطع گاز در خطوط بسیار بالا است؛ بر همین اساس آن دسته از هموطنان که در مناطق کوهستانی و سردسیر کشور سکونت دارند از قبل وسایل گرمایشی غیر از بخاری های گازی را آماده داشته باشند که در مواجهه با قطع گاز دچار مشکل و زحمت نشوند.

مجید آزادی روز پنجشنبه در این باره برای خبرنگار علمی ایرنا توضیح داد که تا یکشنبه دمای کشور در برخی مناطق کشور به ویژه در بخش های کوهستانی سردتر از دمای کنونی می شود اما نه تا ۲۰ درجه سردتر بلکه در نهایت تا هفت درجه سردتر از دمای فعلی را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال امروز دمای شهرکرد ۱۵ تا ۱۶ درجه زیر صفر است که یکشنبه هفته آینده نیز همین دما در نوسان خواهد بود نه اینکه مثلا ۲۰ درجه سردتر شود. یا اینکه تبریز ۱۲ تا ۱۳ درجه زیر صفر، اردبیل حدود ۹ تا ۱۰ درجه زیر صفر و زنجان ۱۳ درجه زیر صفر می شود مثلا الان زنجان حدود ۸ تا ۹ درجه زیر صفر است که یکشنبه به ۱۳ درجه زیر صفر می رسد، یا دمای تهران تا یکشنبه ۲ تا ۳ درجه کم و زیاد می شود، در واقع اکنون نیز دمای این شهرها خیلی کمتر از این نیست؛ بنابراین در نهایت هفت درجه سردتر می شوند. آن هم پیش بینی شده که این افزایش دما در بخش های کوچکی از شمال غرب رخ دهد.

آزادی درباره اینکه گفته می شود یخبندان خواهیم داشت نیز گفت: همین الان هم یخبندان داریم و سرما نیز از قطب وارد کشور می شود اما سرمای وحشتناک قطبی نیست.

معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد: پیش بینی ها نشان می دهد دما در مراکز استان ها حدود هفت درجه سردتر از آن دمایی است که امروز دارند اما نه ۲۰ درجه، البته پیش بینی ما می گوید که در برخی مناطق مرتفع و مناطق کوهستانی در نهایت تا ۱۲ درجه سردتر شود.

وی درباره نحوه بارندگی ها در کشور گفت: امروز پنجشنبه در استان های فارس، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کردستان بارش داریم بعد از آن بارش ها به سمت کرمان می رود که از شدت زیادی برخوردار خواهد بود و حالت سیلابی خواهد داشت، جمعه در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و شمال غرب همچنان بارندگی داریم.

آزادی افزود: بارش ها تا شنبه در شمال غرب و غرب ادامه دارد و یکشنبه از شدت بارش ها کاسته می شود؛ به طوری که یکشنبه و دوشنبه مناطق کمی درگیر باران هستند و فقط شمال کشور بارانی خواهد بود.

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه