ارسال به دیگران پرینت

صیادان به دریا نروند، هوا خراب است

دریای خزر از فردا جمعه تا یکشنبه برای فعالیتهای دریایی، امن نیست.

صیادان به دریا نروند، هوا خراب است

اداره کل هواشناسی مازندران با صدور اخطاریه شماره ۱۴ دریایی، نسبت به فعالیت‌های دریایی هشدار داد.

در این اخطاریه آمده است: به اطلاع کلیه فعالان و بهره‌ برداران دریای خزر می‎رساند، بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‌‌ ‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی، از بعدازظهر جمعه ۴ بهمن ماه ۱۳۹۸، با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فرا ساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن، دریا از سمت غرب موّاج و به تدرج طوفانی خواهد شد، این وضعیت تا صبح یکشنبه ۶ بهمن ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، در این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۵ متر بر ثانیه (۵۴ کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه (۷۲ کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود.

همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا ۳.۵ و دور از ساحل تا ۴.۵ متر برآورد می‌شود.

توصیه‎ کاربران دریایی: با توجه به شرایط ذکر شده، در این مدت وضعیت دریا برای کلیه فعالیت‎های دریایی و دریانوردان مناسب نخواهد بود.

همچنین هواشناسی مازندران در پی سوالات مطرح شده از جانب مردم و بویژه باغداران در رابطه با سامانه بارشی جمعه شب و روز شنبه ۵ بهمن اعلام کرد:

با توجه به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و با توجه به مقدار فشار و دمای لایه‌های مجاور سطح زمین؛ شرایط برای وقوع بارش برف در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران مساعد نیست لذا باغداران نگران سرمازدگی و یخ زدگی مرکبات نباشند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه