ارسال به دیگران پرینت

۵ نشانه‌ای که می‌گویند در حال تلف کردن زندگی خود هستید

همه انسان‌ها فقط یک بار فرصت زندگی کردن دارند. به این معنی که زندگی یک فرصت ارزشمند و گرانبهاست که باید قدر آن را بدانیم. اما بسیاری از مردم فقط روزهای خود را شب می‌کنند و ارزش و اعتباری برای حیات خود قایل نیستند. اغلب این افراد هم از شرایط و داشته‌های خود ناراضی هستند.

۵ نشانه‌ای که می‌گویند در حال تلف کردن زندگی خود هستید

۵۵آنلاین :

بیشتر مردم در جوانی بیشتر وقت خود را صرف مهمانی رفتن، سفر، خوردن غذاهای خوب می‌کنند و بیشتر دغدغه‌شان خوشگذرانی است. در حالی که می‎‌توانند به مطالعه بیشتر، توسعه مهارت‌های فردی و ساخت عادت‌های سالم در زندگی بپردازند و روی وجود خودشان سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

آیا شما هم جزو کسانی هستید که زندگی خود را تلف می‌کنند؟ برای یافتن پاسخ این سوال بهتر است به نشانه‌های زیر توجه کنید.

۱- بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب از رختخواب بیرون نمی‌آیید

اگر عادت دارید بعد از بیدار شدن نیم ساعت یا یک ساعتی را در رختخواب با موبایل خود بازی می‌کنید و در فضای مجازی وقت می‌گذرانید یعنی از همه زندگی خود استفاده بهینه ندارید.

افرادی که اهداف بلندمدت در زندگی دارند هرگز وقتشان را در رختخواب و پای موبایل هدر نمی‌دهند. افراد موفق هر روز که از خواب بیدار می‌شوند به این می‌اندیشند که چگونه می‌توانند از ساعت‌های جدید که خداوند به آنها اعطا کرده در جهت بهبود کیفیت زندگی خود استفاده کنند.

۲- شما بیشتر از یک یا دو ساعت از روز خود را به انجام امور بی‌ارزش می‌گذرانید

برخی از رفتارها و فعالیت‌های ما انسان‌ها بسیار بی‌ارزش هستند و دستاوردی برای زندگی ما ندارند و فقط به این خاطر که حس خوبی در آن لحظه به ما می‌دهند، انجام می‌شوند. برخی از این کارها شامل موارد زیر است:

  • وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی
  • تماشای فیلم یا تلویزیون
  • بازی کردن با موبایل یا کنسول بازی

اگر در طول روز فقط یک یا دو ساعت را به این کارها اختصاص دهید، چندان بد نیست و بعضا برای کاهش استرس‌های زندگی راه فرار خوبی هم بشمار می‌رود. اما اگر بیشتر از دو ساعت از هر روز خود را به این صورت تلف می‌کنید، باید بدانید که فرصت‌های موفقیت و پیشرفت را از خود می‌گیرید. افرادی که زندگی‌ و مشاغل موفقی دارند از همین ساعت‌های کوتاه هم برای برنامه‌ریزی، مطالعه یا پیشرفت استفاده می‌کنند زیرا به این باور رسیده‌اند که هر دقیقه از این زندگی حکم طلا دارد و نباید به راحتی آن را از دست دهند.

۳- در انتهای روز آنقدر خسته نیستید که راحت به خواب بروید

افرادی که روز خود را با هدف و فعالیت‌های مثبت می‌گذرانند در انتهای روز، کاملا خسته و آماده استراحت و خواب هستند. فرقی نمی‌کند فعالیت آنها فیریکی باشد یا مغزی، کارهای هدفمند انرژی بدن را مصرف می‌کنند و در نتیجه خواب راحتی را برای فرد رقم خواهند زد.

این در حالیست که افراد بی هدف و ناموفق که بیشتر وقتشان را به گشت‌زنی در دنیای مجازی یا پای تلویزیون تلف کرده‌اند، شب موقع خواب خسته نیستند و در نتیجه نمی‌توانند به خواب بروند.

۴- بیشتر وقت خود را به برنامه‌ریزی سپری می‌کنید تا انجام کار!

اگر دایم در ذهنتان دنبال یافتن راه‌هایی برای پیشرفت، برنامه‌ریزی و رویاپردازی در مورد آینده هستید اما دست به هیچ کاری نمی‌زنید، در حال تلف کردن اوقات زندگی خود هستید. چرا؟ به این خاطر که فکر کردن و برنامه‌ریزی را همه می‌توانند انجام دهند، کاری که همه قادر به انجام آن نیستند، اجرایی کردن برنامه‌ها و اهدافشان است.

صرف اینکه شما بیشتر وقت خود را به برنامه‌ریزی سپری می‌کنید دلیل نمی‌شود انسان آینده‌نگری محسوب شوید. باید روی پای خود ایستاده و شروع کنید. اولین قدم را بردارید و از موانع نترسید. تعیین هدف بدون اقدامی برای تحقق آن هیچ ارزشی ندارد.

۵- نگران طرز فکر بقیه نسبت به خود هستید

افراد موفق بسیار مشغول‌تر از آن هستند که نگران طرز فکر بقیه در مورد خودشان باشند. بخش عمده‌ی نگرانی کسانی که اهداف بزرگی در زندگی و شغل خود دارند این است که چگونه با رفع موانع به پله‌های بالاتری از ترقی برسند و همچون مردم معمولی نگران حرف‌های دوست و فامیل در مورد خودشان نیستند.

اگر زندگی خود را معطوف نظر دیگران کنید خیلی زود متوجه خواهید شد که در یک سراشیبی تند در مسیر سقوط قرار گرفته‌اید. به جای اینکه منتظر تایید دیگران باشید آینده‌ی خود را مجسم کرده و برای تحقق آرزوهایتان تلاش کنید. چه اهمیتی دارد که اطرافیان شما را زیبا یا زشت ببینند! یا چه اهمیتی دارد که آنها در مورد سبک زندگی شما چه نظری داشته باشند؟ راه درست را انتخاب کنید و بدون توجه به حرف‌های سطحی تلاشتان را هر روز بیشتر کنید.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه