ارسال به دیگران پرینت

آلودگی هوای تهران

وضعیت آلودگی هوای تهران؟ | پیش بینی هوای پایتخت در 10 خرداد | زمان ورود گرد و خاک جدید

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آب و هوای کنونی تهران را منتشر کرد.

وضعیت آلودگی هوای تهران؟ |  پیش بینی هوای پایتخت در 10 خرداد | زمان ورود گرد و خاک جدید

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز ( ۱۰ خرداد ماه) با شروع تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها در بیشتر مناطق بیشترشده و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است، با این حال میانگین کیفیت هوا هم اکنون قابل قبول است.

اطلاعات موجود در سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبح روز سه‌شنبه (۱۰ خرداد ماه) با آغاز تردد خودروها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده شده است و با توجه به عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

به‌تدریج با تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود، هر چند با افزایش دما در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده در برخی مناطق وجود دارد. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد داشت و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود، با این حال با افزایش ترافیک شامگاهی کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دورازانتظار نیست.

بیشتر بخوانید:

 

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز چهارشنبه (۱۱ خرداد ماه) همزمان با افزایش تردد خودروها باعث افزایش غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد خواهد شد که کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده می‌شود که سبب پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در برخی ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق می‌شود.

تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی یکشنبه، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول را در بیشتر مناطق به‌دنبال دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۸۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه