ارسال به دیگران پرینت

جرائم غیرعمد | پیرمرد ۹۱ ساله راهی زندان شد

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: بدهی ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی سبب زندانی شدن پیرمرد ۹۱ ساله در همدان شد.

جرائم غیرعمد |  پیرمرد ۹۱ ساله راهی زندان شد

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: بدهی ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی سبب زندانی شدن پیرمرد ۹۱ ساله در همدان شد.

یداله روحانی منش اظهار داشت: این زندانی حدود ۱۵ سال پیش ارثیه پدری را فروخته بود غافل از اینکه پدرش این زمین را پیشتر به فروش رسانده است.

وی اضافه کرد: صاحب ملک پس از اینکه متوجه شد زمین وی توسط این پیرمرد به فروش رسیده است اقدام به شکایت کرده که این پیر مرد با رای مرجع قضایی از ۲۷ دی ماه سالجاری راهی زندان شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ابراز امیدواری کرد با حمایت خیران نیک اندیش و تامین بدهی این مرد مُسن زمینه آزادی وی پیش از نوروز ۱۴۰۰ فراهم شود.

وی اظهار داشت: چندی پیش خانواده ای در شهرستان بهار از توابع همدان به واسطه ارادت به اهل بیت (ع) هزینه مجلس ترحیم والدین خود را صرف آزادی ۲ زندانی کردند.

روحانی منش افزود: این خانواده والدین خود را به علت ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند و همزمان با ولادت حضرت زهرا (س)، یک زندانی زن که به علت ناتوانی در پرداخت اجاره بها و قبوض با شکایت صاحبخانه، زندانی شده بود را آزاد کردند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به در پیش بودن ۱۳ رجب روز میلاد حضرت علی (ع) که روز مرد نامگذاری شده، اعضای این خانواده بار دیگر با حضور در ستاد دیه زمینه آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: جوان ۴۰ ساله دستفروش به علت کسادی بازار و ناتوانی در پرداخت بدهی ۱۰ میلیون تومانی از حدود یکماه پیش راهی زندان شده بود که این خانواده خیر ساکن شهرستان بهار هزینه پیش بینی شده برای برگزاری مجلس ترحیم را به آزادی این زندانی اختصاص دادند.

به گفته وی ۱۸۶ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بیش از ۴۸ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان در ۹ ماه نخست امسال از زندان های استان آزاد شدند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه