ارسال به دیگران پرینت

معاون امور جوانان:

دوران کرونا | آمار ازدواج افزایش داشته است

معاون امور جوانان با بیان آماری از ازدواج در دوره شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با پایش صورت گرفته آمار ۹ ماه گذشته در خصوص ازدواج بیانگر افزایش ازدواج و دستیابی به توفیق است. تندگویان بیان کرد: تصور ما این بود که شیوع ویروس کرونا، آمار ازدواج را تحت تأثیر قرار خواهد داد و منجر به کاهش آن خواهد شد ولی بررسی‌ها نشان داد که سیاستگذاری ها و همکاری‌های دستگاه‌ها نتیجه بخش بوده و آمار ازدواج در ۹ ماه اول سال ۹۹ با ۳ دهم درصد افزایش روبرو بوده است.

 دوران کرونا  | آمار ازدواج افزایش داشته است

معاون امور جوانان با اشاره به پرداخت وام ازدواج به ۵۹۱ هزار نفر متقاضی در سال ۹۹ اظهار داشت: در این خصوص موضوعی تحت عنوان صف انتظار وجود ندارد.

 محمد مهدی تندگویان عصر دوشنبه در هفتاد و ششمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های ازدواج، مراکز مشاوره برگزاری انتخابات مجمع ملی سمن‌های جوانان، چگونگی اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، نحوه مدیریت خانه‌های جوان، سند ملی اوقات فراغت جوانان و…، ارائه کرد.

وی با بیان آماری از ازدواج در دوره شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با پایش صورت گرفته آمار ۹ ماه گذشته در خصوص ازدواج بیانگر افزایش ازدواج و دستیابی به توفیق است.

تندگویان بیان کرد: تصور ما این بود که شیوع ویروس کرونا، آمار ازدواج را تحت تأثیر قرار خواهد داد و منجر به کاهش آن خواهد شد ولی بررسی‌ها نشان داد که سیاستگذاری ها و همکاری‌های دستگاه‌ها نتیجه بخش بوده و آمار ازدواج در ۹ ماه اول سال ۹۹ با ۳ دهم درصد افزایش روبرو بوده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان، افزایش آمار ازدواج را دستاوردی قابل توجه دانست که منجر به افزایش جمعیت در کشور خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: همچنین در موضوع طلاق نیز با کاهش یک دهم درصدی طلاق مواج شدیم که جای خوشحالی دارد اما آمار طلاق برخی از استان‌ها بالاست که باشد مورد بررسی قرار بگیرد.

تندگویان به اقدامات صورت گرفته در خصوص پرداخت وام ازدواج اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه گذشته ۶۳۵ هزار متقاضی داشتیم که از این تعداد ۵۹۱ هزار نفر وام خود را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۳ هزار نفر در صف انتظار وام هستند بیان کرد: مجموع دریافتی در این ۹ ماه ۳۲ هزار میلیارد ریال است که اگر با همین شیب ادامه یابد به ۵۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال خواهد رسید.

تندگویان تاکید کرد: ۹۳ درصد متقاضیان وام دریافت کرده‌اند و آمار بیانگر این نکته است که در حال حاضر چیزی به عنوان صف انتظار نداریم.

وی در ادامه این نکته را مورد توجه قرار داد که با توجه به لایحه بودجه دولت رقم تخصیصی وام ازدواج همان ۵۰ میلیون تومان است و افزایشی در این خصوص پیش بینی نشده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: نمایندگان در این خصوص پیشنهادات مختلفی را ارائه کردند، ما در کمیسیون فرهنگی دفاع لازم را انجام دادیم و اگر در کمیسیون تلفیق تغییری انجام و به ما ابلاغ شود بی تردید ما آن قوانین را پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین نقش مراکز مشاوره، استفاده بهینه از فضای مجازی، فعالیت خیرین ازدواج و پویش‌هایی با این عنوان را زمینه ساز افزایش ازدواج و کاهش طلاق عنوان کرد و در این خصوص فرهنگ سازی در حوزه ازدواج آسان و حذف تشریفات و تجملات ازدواج به دلیل شیوع ویروس کرونا را بسیار مهم دانست.

تندگویان در این نشست توضیحاتی را در خصوص برگزاری انتخابات مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان ارائه کرد و اظهار داشت: اولین نهادی بودیم که برای نخستین بار انتخابات در سطح ملی را الکترونیک برگزار کردیم و جوانان تجربه‌ی خوبی را در این خصوص پشت سر گذاشتند.

وی مشارکت ۹۸ درصدی سمن‌های جوانان در انتخابات مجمع ملی جوانان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این آمار بیانگر جلب اعتماد حداکثری بود تا تمامی واجدین شرایط در آن شرکت داشته باشند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ترکیب ۹ نفر از اعضا رئیسه مجمع ملی جوانان بیان کرد: انتخاب دو بانو و یک نفر از هموطنان اهل تسنن در این مجمع نشان از حضور تمام سلایق و گروه‌ها در مجمع ملی جوانان است که جای خوشحالی دارد.

تندگویان با اشاره به تدوین سند ملی اوقات فراغت و دستورالعمل نحوه اداره و نظارت بر خانه‌های جوان سراسر کشور گفت: امیدواریم این موضوعات را پس از جمع بندی در این جلسه تا پایان سال به شورای عالی جوانان ارائه و به تصویب نهایی برسانیم.

وی همچنین در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب نیز گفت: هدف ما تبدیل این بیانیه به قانون است که قابل اجرا و پیگیری و نظارت باشد و وظایف دستگاه‌ها در آن مشخص و به آنها ابلاغ شود.

تندگویان ادامه داد: در این خصوص مکاتبات را با نهادها انجام و برنامه‌های آنها را احصا کردیم و امیدواریم به برنامه و قانون مشخصی با استفاده از حوزه قانون گذاری مجلس و همچنین آئین نامه‌های دولتی برسیم.

وی همچنین به پیمایش‌ها و مطالعات انجام شده در حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: چندین سال بود که در این حوزه اقدامی نشده بود اما با پیگیری‌های مداوم این معاونت چندین پیمایش و تحقیق به صورت گسترده انجام شد که نتایج آن بهمن ماه در اختیار دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا بتوانند در سیاستگذاری‌های خود از آنها استفاده کنند.

تندگویان همچنین به پویش‌ها و رزمایش‌های گوناگون توسط جوانان اشاره کرد و افزود: پویش کمک مومنانه همت جوانانه در ابتدای ماه رمضان آغاز شد و تا همین امروز ادامه دارد و سمن‌های جوانان کمک‌های مردمی و خیرین را جمع آوری و بین نیازمندان تقسیم می‌کنند. پویش جوانان پیشگامان سلامت هم یکی دیگر از این اقدامات بود که سمن‌ها تولیدات بهداشتی مورد نیاز استان خود را تأمین می‌کنند و تحویل نهادهای ذیربط و مناطق محروم همراه با آموزش‌های لازم پیشگیری از کرونا می‌دهند.

معاون امور جوانان به استفاده از بستر فضای مجازی در تولید محتوا و جلسات آنلاین اشاره کرد و افزود: بحث مشاوره، آموزش و موضوعات فرهنگی و تولید محتوا در این حوزه‌ها به خوبی در فضای مجازی توسط سمن‌ها و مراکز مشاوره ازدواج و خانواده انجام شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه