ارسال به دیگران پرینت

سهم دورهمی‌های خانوادگی از ابتلا به کرونا نزدیک به ۵۱ درصد است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که براساس تحقیقات انجام شده، سهم دورهمی‌های خانوادگی از ابتلا به ویروس کرونا نزدیک به ۵۱ درصد است.

سهم دورهمی‌های خانوادگی از ابتلا به کرونا نزدیک به ۵۱ درصد است.

علی رضا رییسی روز سه شنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره ۵۱ درصد ابتلای خانوادگی به ویروس کرونا بیان کرد: در این زمینه تحقیقات محیطی در چند دانشگاه علوم پزشکی از جمله شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است. همچنین تحقیقات مشابهی در دنیا انجام شده که نشان می‌دهد سهم دورهمی‌های خانوادگی از ابتلا به ویروس کرونا، بیش از ۵۰ درصد و نزدیک به ۵۱ درصد است.

وی ادامه داد: شواهد عینی در بیمارستان‌های کشور نیز تایید کننده این موضوع است. اگر به نمودار اپیدمیولوژی کووید ۱۹ در کشور نگاه کنیم، می‌بینیم که استان‌های جنوبی در تابستان پیک بلند کرونا را داشتند که به دلیل گرمای هوا و حضور در منازل و روشن شدن کولرها بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سهم انتقال بیماری در فضاهای بسته بسیار زیاد است. این بیماری ارتباط بسیار زیادی با تهویه دارد و روز به روز اهمیت این موضوع بیشتر مشخص می‌شود. علت شیوع بالای این ویروس در حمل و نقل عمومی نیز به دلیل فضای بسته است.

رییسی اظهار کرد: تجمعاتی که در بسیاری از کشورها با حضور بیش از تعدادی از افراد ممنوع می‌شود نیز به همین دلیل بوده و در نتیجه این موضوع ثابت شده است.

 کاهش موارد بستری و فوتی‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ در هفته‌های اخیر در کشور اتفاق افتاده و یکی از نگرانی‌های پیش رو در زمینه افزایش موارد ابتلا و بستری در روزهای آینده، برگزاری دورهمی‌ها و شب نشینی برای شب یلدا است.

مسئولان نظام سلامت در هفته‌های اخیر بارها هشدار داده‌اند که دورهمی‌های خانوادگی به خصوص در شب یلدا می‌تواند منجر به افزایش روند ابتلا و بستری به علت کووید ۱۹ در کشور شود.

در همین زمینه احتمال اجرای محدودیت تردد از ساعت ۲۱ به ساعت ۱۸ مطرح شده که نیازمند تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور(اوایل اسفند ۹۸) تا کنون  ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه