ارسال به دیگران پرینت

متفاوت ترین روز تقویم به نام روز جهانی توالت/توالت های آلوده بلای جان کودکان

19 نوامبر روز رسمی و جهانی توالت است که در ادامه از اهمیت، هدف روز جهانی توالت و تاریخچه و جزئیات مهم روز جهانی توالت مطلع خواهید شد.

متفاوت ترین روز تقویم به نام روز جهانی توالت/توالت های آلوده بلای جان کودکان

متفاوت ترین روز تقویم به نام روز جهانی توالت

روز جهانی توالت یک روز رسمی و بین المللی در تاریخ 19 نوامبر است که به دلیل بحران بهداشت جهانی تعیین شده است. 4.2 میلیارد از انسان ها بدون بهداشت امن و مدیریت شده در سراسر جهان زندگی می کنند و تقریباً 673 میلیون از افراد در مکان های باز دستشویی می کنند.

19 نوامبر، روز رسمی و جهانی توالت

در ایالات متحده سال 2013 تاریخ 19 نوامبر، روز رسمی و جهانی توالت انتخاب شد که البته در سنگاپور در سال 2001 این روز به صورت غیر رسمی وجود داشت. سازمان جهانی توالت با شرکت 53 کشور جهان در سنگاپور تاسیس شد، این سازمان تاکنون اقدام به برگزاری 13 دوره اجلاس بین المللی کرده و براثر تلاش های همین سازمان روز نوزدهم نوامبر با عنوان روز جهانی توالت شناخته شده است. روز جهانی توالت توسط کمپین های ارتباطی و فعالیت های دیگر اداره می شود. از نظر داشتن سرویس های بهداشتی مناسب و تمیز کشور سنگاپور رتبه اول در دنیا و کشور سوئیس در مقام دوم جهان قرار دارد.

اجرای آب بندی سرویس بهداشتی حمام و توالت in 2020 | Trash can ...

هدف از روز جهانی توالت

هدف از روز جهانی توالت، تضمین مدیریت و در دسترس بودن آب و رعایت بهداشت برای همه است تا به افرادی هم که دسترسی به آن ندارند، بتوانند سطح بهداشت خوبی را در اطراف خود ایجاد کنند.

دسترسی به توالت بهداشتی یکی از حقوق اولیه بشر است و در این روز قرار است که بیش از همیشه به حقوق انسانی و آرامش امنیت جهانی تمرکز کرد و چنانچه در این بخش گوناگون نمناک می خوانید روز جهانی توالت با هدف اطلاع رسانی، تشویق کردن و انگیزه دادن به افراد برای رسیدن به این هدف تعیین شده است.

اهمیت روز جهانی توالت

روز جهانی توالت بسیار مهم است زیرا دسترسی به یک توالت با عملکرد امن را در اختیار افراد قرار می دهد و تاثیر مثبتی روی سلامت جامعه، حقوق انسانی و امنیت شخصی افراد مخصوصاً برای خانم ها دارد.

سیستم های بهداشتی که در شرایط امن نمی توانند از شیوع بیماری های مختلف به دلیل رعایت نکردن بهداشت جلوگیری کنند؛ به فکر فرو می روند. بیماری های انتقال یافته از خاک که بسیار هم جدی هستند، مانند اسهال، حصبه و اسهال خونی و غیره که مورد بحث گذاشته می شوند. دولت ها همانطور که وظیفه تأمین نیازهای مردم مانند امنیت، اقتصاد، اشتغال و… دارند، بهداشتی بودن دفع مواد غذایی انسان ها نیز از وظایف و مسولیت های اولیه دولت هاست.

توالت جدید عند استخدامه یوضح حالتک الصحیة توالت جدید یوضح حالتک ...

توالت های آلوده بلای جان کودکان

در بخش بهداشت و سلامت نمناک به این مهم اشاره داشتیم که ضعف در خدمات توالت و دفع فاضلاب، خطرات ابتلا به بیماری ها و سوء تغذیه برای کودکان را افزایش می دهد. یکی از عوامل ابتلا به ذات الریه و اسهال عفونی دسترسی نداشتن به سرویس بهداشتی است، که سالانه جان بسیاری از کودکان را می گیرد.

با وجود دسترسی به آب شیرین و مناسب در سراسر جهان، سیاست های بد و ضعف زیرساخت ها موجب شده میلیون ها نفر از کودکان به دلیل ابتلا به بیماری های مرتبط با دفع نامناسب فاضلاب و وضعیت زندگی غیربهداشتی و نبود آب پاکیزه آسیب پذیر باشند.

نبود توالت و خطراتی که محیط زیست را تهدید می کند

نبود سرویس های بهداشتی در مناطق روستایی و شهری سبب می شود افرادی که نیاز به سرویس بهداشتی دارند، از محیط عمومی و بعضا فضای سبز برای رفع حاجت استفاده کنند و این کار میزان آلایندگی خاک و محیط زیست را افزایش می دهد.

برای حفاظت از محیط زیست و بهداشت انسان ها، فعالان محیط زیست و ماموران بهداشت عمومی، تلاش های زیادی برای گسترش فرهنگ استفاده از سرویس بهداشتی مطلوب و توسعه آن را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

 

 

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه