ارسال به دیگران پرینت

بار سنگین کرونا بر دوش مادران

مرکزی مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به افزایش زحمات زنان با شیوع کرونا، گفت: نظارت و ضدعفونی کردن منزل برعهده بانوان بوده و از طرف دیگر رسیدگی به امور منزل، فرزندان و همسر نیز بر عهده زنان است که اگر تقسیم کار میان اعضای خانواده صورت نگیرد، مادران ایران زمین دچار مشکلات جدی می شوند.

بار سنگین کرونا بر دوش مادران

بر اساس اعلام علوم پزشکی اراک، دکتر شهلا نظری اظهار کرد: شیوه سالم زیستن در میان زنان چه در دوران کرونا و چه غیر کرونا حائز اهمیت بوده، همچنین در کنار سلامت جسم باید به سلامت روح نیز تاکید ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مبارزه هشت ماهه زحمات زنان در همه اقشار گوناگون افزایش یافته چرا که نظارت و ضدعفونی کردن منزل برعهده بانوان بوده و از طرف دیگر رسیدگی به امور منزل، فرزندان و همسر نیز بر عهده زنان است که اگر تقسیم کار میان اعضای خانواده صورت نگیرد، مادران ایران زمین دچار مشکلات جدی می شوند.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: پدران و همسران می توانند نقش حمایتی موثری در سلامت روحی و روانی بانوان داشته باشند، چراکه زحمات بانوان در این دوران اپیدمی کرونا بیش از پیش شده و پرستاری از افراد قرنطینه در منزل به عنوان معضل جدی بر روی دوش بانوان است.

وی تصریح کرد: هرساله فراخوانی جهت خطرسنجی در خانه های بهداشتی شهری و روستایی برای زنان ۳۰ الی ۵۹ سال اعلام می‌شود، که امسال با توجه به شرایط کرونا این فراخوان به حالت تعلیق درآمده، اما اگر بانوانی به این مراکز مراجعه کنند بررسی جسمی آنها صورت می‌گیرد و در صورت نیاز، آزمایش و خدمات باروری نیز ارزیابی می شود.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: بانوان به منظور پیشگیری، تشخیص و درمان کرونا ویروس می توانند با سامانه ۴۰۳۰ در تماس داشته باشند و یا به پایگاه اینترنتی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه