ارسال به دیگران پرینت

کروناویروس تا ۹ ساعت روی پوست انسان زنده می ماند

محققان اثبات کرده اند که کروناویروس طولانی تر از ویروس آنفلوانزا می تواند بر روی پوست انسان زنده بماند.

کروناویروس تا ۹ ساعت روی پوست انسان زنده می ماند

محققان دانشگاه کیوتو ژاپن دریافتند کروناویروس عامل بیماری کووید ۱۹ بر روی پوست انسان حدود ۹ ساعت باقی می‌ماند درحالیکه مدت بقای ویروس آنفلوانزا بر روی پوست تنها حدود ۲ ساعت است.

همچنین مشخص شد هر دو ویروس بر روی پوست انسان از طریق ضدعفونی کننده‌های دست و همچنین با شستشوی مناسب با صابون به سرعت غیرفعال می‌شوند.

دکتر «ریوهی هیروس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این مطالعه نشان می‌دهد که ریسک انتقال کروناویروس از طریق پوست بسیار بالاست چراکه مدت زمان بقای آن بر روی پوست انسان در مقایسه با ویروس آنفلوانزا به مراتب بیشتر است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «یافته های این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که ضدعفونی مناسب دست‌ها در پیشگیری از شیوع کروناویروس بسیار مهم است.»

مطالعات قبلی نشان داده بودند که کروناویروس بر روی سطوح مختلف طول عمر متفاوتی دارد. به عنوان مثال، بر روی سطوح مسی تا ۴ ساعت، بر روی سطوح پلاستیکی و استیل بالغ بر ۷۲ ساعت و بر روی مقوا بالغ بر ۲۴ ساعت باقی می‌ماند.

یافته جالب دیگر این بود زمانی که کروناویروس با ذرات ناشی از سرفه یا عطسه همراه باشد، حتی تا ۱۱ ساعت هم بر روی پوست زنده می‌ماند.

با این حال، هم کروناویروس و هم ویروس آنفلوانزا ۱۵ ثانیه بعد از استفاده از ضدعفونی کننده دست حاوی اتانول ۸۰ درصد غیرفعال می‌شوند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه