ارسال به دیگران پرینت

سامانه الکترونیک برای برخورد با تخلفات داروخانه ها راه اندازی شد

معاون مدیر کل اداره بازرسی و شکایات‌ سازمان غذا و دارو از راه اندازی و آغاز به کار سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو به صورت پایلوت با اولویت نظارت بر عرضه و توزیع اقلام کرونایی در داروخانه ها از روز گذشته خبر داد.

سامانه الکترونیک برای برخورد با تخلفات داروخانه ها راه اندازی شد

زبیده حسینی نسب در نشستی با خبرنگاران در سازمان غذا و دارو گفت: سامانه الکترونیک راه اندازی شده است تا نظارت و بازرسی با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

معاون مدیر کل اداره بازرسی و شکایات‌ سازمان غذا و دارو افزود: اولویت نظارتی و بازرسی سازمان غذا و دارو در قالب برنامه پایلوت در چهار دانشگاه علوم پزشکی  تهران و البرز اجرایی شده است و بر این اساس نظارت مستمر بر داروخانه ها خواهیم داشت. توزیع و عرضه اقلام کرونایی شامل ماسک و محلول ضدعفونی در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: بازرسی ها با مشارکت اداره کل دارو، فرآورده های طبیعی و مکمل و فناوری اطلاعات در حال انجام است و در آینده با رفع موارد فنی موضوع به صورت الکترونیک و به طور تخصصی دنبال خواهد شد.

حسینی نسب افزود: داروخانه ها مراکز مجاز عرضه دارو و فرآورده‌های سلامت محور هستند و کیفیت محصولات سلامت محور عرضه شده قابل اعتماد است و مقرر شده تا نظارت ها به صورت الکترونیک دنبال شود.  به این صورت که دانشگاه‌های علوم پزشکی نتیجه بازرسی‌ها را به صورت برخط در  سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی درج می‌کنند و اطلاعات در سازمان غذا و دارو به روز در دسترس خواهد بود. بر این اساس آمار و اطلاعات تخلفاتی مانند گرانفروشی، عدم حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها برخط دریافت خواهد شد تا نظارت ها به دقت و به سرعت صورت گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو به صورت پایلوت با اولویت نظارت بر عرضه و توزیع اقلام کرونایی در داروخانه ها از دیروز راه اندازی شده است تا نظارت و بازرسی با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه