ارسال به دیگران پرینت

سازمان ملل:

روی آوردن مردم یمن به اقدامات زیانباربرای زنده ماندن

آژانس پناهندگان سازمان ملل امروز سه شنبه اعلام کرد، فعالیت‌هایش در یمن با توجه به تداوم شیوع کروناویروس در این کشور جنگ‌زده نزدیک به وضعیت فروپاشی بالقوه قرار گرفته و تعداد هر چه بیشتری از خانواده‌های یمنی رو به گدایی، کار کودکان و ازدواج کودکان از روی فقر آورده‌اند.

 روی آوردن مردم یمن به  اقدامات زیانباربرای زنده ماندن

حدود هشتاد درصد از مردم دچار سوتغذیه در یمن متکی به دریافت کمک‌های انسان دوستانه هستند و بحران فقر و گرسنگی در این کشور حتی قبل از آغاز شیوع کروناویروس یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی جهان به شمار آمده است.

چارلی یاکسلی، سخنگوی کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل در یک گقتگوی اینترنتی گفت: ما در حال رسیدن به نقطه فروپاشی بالقوه برنامه‌هایمان هستیم و چنانچه به زودی بودجه بیشتری دریافت نکنیم بسیاری از برنامه‌های ما به ویژه برنامه‌های مربوط به کمک‌های مالی ما به یمنی‌های آواره شده مجبور به توقف خواهند بود.

او ادامه داد: ما شاهد این هستیم که تعداد هر چه بیشتری از خانواده‌های یمنی در حال رو آوردن به اقدامات زیانباری برای تطبیق پیدا کردن با شرایط نظیر گدایی، کار کودکان و مزدوج کردن کودکانشان هستند تا بتوانند زنده بمانند.

به گفته وی، آژانس پناهندگان سازمان ملل برنامه‌هایی برای اعطای کمک‌های نقدی به حدود یک میلیون یمنی دارد که در داخل کشورشان آواره شده‌اند و برای تهیه غذا، دارو و سرپناه به پول نیاز دارند.

همچنین دفتر هماهنگی امور انساندوستانه سازمان ملل نیز امروز اعلام کرد، حدود ۱۵ درصد از اعتبارات ضروری مربوط به برنامه ۳.۳۸ میلیارد دلاری موسوم به برنامه پاسخ انسانی به یمن ۲۰۲۰ را دریافت کرده و آمریکا بیشترین تامین کننده این اعتبارات بوده است.

الیزابت بیرس، سخنگوی برنامه جهانی غذا نیز در همین ملاقات اینترنتی اظهار کرد: وضعیت انسانی در یمن ممکن است با تداوم تهدید کروناویروس علیه جمعیتی که در اثر سالها جنگ در یمن تضعیف شده، از کنترل خارج شود. و همه گیری کروناویروس واردات مواد غذایی را تهدید کرده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه