ارسال به دیگران پرینت

کار آفرینی از چه زمانی آغاز می شود

کارآفرینی از شروع یک کسب و کار آغاز نمی شود، بلکه زمان آن به خیلی قبل تر برمی گردد

کار آفرینی از چه زمانی آغاز می شود

۵۵آنلاین :

پژمان قدیمی با قدم برداشتن در مسیر استارت آپ چندمین شرکت خود، قصد دارد به شناساندن معنی کارآفرینی به مردم کمک کند. «قدیم» مؤسس شرکت Secret Entourage و نویسنده کتاب پرفروش «سومین نظریه دایره» و ادامه آن «شعاع» است که در سال ۲۰۷ منتشر شد. در کتاب سومین نظریه دایره، قدیمی برای رسیدن به موفقیت راهی را برمی گزینه که در اکثر کتابها نادیده گرفته می شود: شروع از نقطه ای که در آن قرار دارید برای رسیدن به خط پایان.

قدیمی توضیح می دهد: «تفاوت زیادی است بین ماهیت واقعی کارآفرینی و آنچه امروزه از آن یاد می شود. نکته جالبی در شروع کارآفرینی وجود ندارد زیرا شروع آن بسیار دشوار است. مردم هرچه سریعتر به رویاپردازی درموردکارآفرینی پایان داده و به ماهیت واقعی آن پی ببرند، زودتر به تمایل به رسیدن به هیجان آخر کار پایان می بخشند.»

وی اضافه می کند: «من به افراد آموزش می دهم چگونه در طول زندگی پیشرفت کرده و خود را موقعیت پیروزی قرار دهند که البته بسیار مهم تر از انجام کار برای رسیدن به پیروزی است. امروزه تعداد بسیاری کتاب وجود دارند که شما را از صفر به ۱۰۰ می رسانند. من می خواهم به شما نشان دهم چطور از ۱۰۰ به صفر برسید. نظریه سومین دایره پیش درآمدی بر کارآفرینی از این طریق است.»

قدیمی شرح می دهد که اگر شما با کارآفرینان مشهور مصاحبه کنید، همه آنها فرآیندی که قبل از تأسیس شرکت و تجارت خود طی کرده اند را توضیح می دهند. آنها به نقطه ای می رسند که ظرفیت آغاز کار را داشته اند. رسیدن به نقطه آغاز یعنی بدست آوردن تواناییها و استعدادهای جدید. نقطه آغاز کارآفرینی، نقطه شروع تجارت نیست، بلکه جایی است که کار مورد نیاز به آن نقطه می رسد.

قدیمی می گوید: «شاید شنیده باشید که می گویند کارآفرینی مانند پریدن از یک صخره و ساختن چتر نجات در راه رفتن به پایین است. مسخره است! اگر کسیکه از صخره می پرد قبلاً هیچ وقت با چتر نجات برخوردی نداشته باشد، غیرممکن است که بتواند در راه رفتن به پایین چتر نجات بسازد. اما اگر قبل از پریدن کارآیی چتر نجات را یاد گرفته باشید، این شانس را خواهید داشت که حتی در صورت سقوط، دوباره بالا آمده و آن را بسازید. در غیر اینصورت اگر سقوط کنید دیگر هیچ شانسی نخواهید داشت.»

«شعاع» بعنوان دنباله نظریه سومین دایره، آموزه های کتاب قبلی خود را به تجارت مربوط می سازد. عنوان کتاب که به رسیدن از طریق راه حلهای کشف نشده صنعتی مختلف اشاره دارد، به پنج قطب تجارت که قدیمی معتقد است به درد همه شرکتها صرفنظر از نوع فعالیت آنها می خورد، می پردازد:

  • عقاید/ افراد
  • محصولات/ خدمات
  • تجارت
  • برندسازی
  • قلمرو

قدیمی می گوید: «هر تجارتی در هر زمانی بسته به توانایی شما در درک تکامل هر مرحله و رفتن به مرحله بعد، ممکن است به این پنج قطب وارد شود یا نشود. قصد من به اشتراک گذاشتن این مسیر روشن که نشان می دهد تجارت چگونه به پیش می رود و ارائه گامهایی که به آنها در راه پیشرفت کمک خواهد کرد، بود.»

نصیحتی برای کارآفرینان

پیشنهاد قدیمی برای سؤالات رایج کارآفرینانی که می خواهند در این زمینه موفق باشند همواره یکسان است: زیاد در مورد کاری که انجام می دهید نگران نباشید. بر چگونگی انجام و کیفیت خوب انجام آن کار تمرکز کنید. اگر تنها با قصد پولدار شدن وارد صنعتی می شوید و چشم اندازی برای خود تا ده سال آینده ندارید، این کار را نکنید. چون تجارت شما هرگز به موفقیت و پول مورد نظرتان نمی رسد. چرا که شما به اندازه کافی در این زمینه مهارت ندارید.

او معتقد است: «اما اگر در نظر دارید تا ده سال آینده این کار را ادامه داده و در آن زمینه بهترین باشید، مطمئن باشید به موفق ترین فرد در تجارت مورد نظر خود تبدیل خواهید شد.»

قدیمی می گوید: «نباید فقط روی پول تمرکز کنید، بلکه باید با مهارت یافتن در هر زمینه ای باعث شوید پول به دنبال شما بیاید. با پیدا کردن مهارت خود در طولانی مدت خواهید توانست پول بیشتری در بیاورید تا اینکه بخواهید فقط به پول در آوردن فکر کنید.»

آخرین نصیحت قدیمی به اصالت او بازمی گردد: «درگیر ظاهر پر زرق و برق کارآفرینی نشوید. کارآفرینی به اشتراک گذاشتن عکسهای سکسی یا جملات حکیمانه در اینستاگرام نیست. این کار بسیار دشوار بوده و باید جدی گرفته شود. ورزش را در نظر بگیرید. شما نمی توانید فقط برای مدت کوتاهی به باشگاه رفته و لاغر شوید، بلکه باید در طولانی مدت ورزش و رژیم غذایی سالم یکی از عادتهای شما شود. درست مثل کارآفرینی، باید برای مدت زیادی سخت کار کنید تا به موفقیت برسید.

جی کیم

منبع : فوربس فارسی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه