ارسال به دیگران پرینت

رینگ لایت‌های موجود در بازار | کاربرد رینگ لایت +جزئیات

رینگ لایت نوعی منبع نور است که به شکل حلقوی طراحی شده و برای عکاسی یا فیلمبرداری با کمترین هزینه و با کمترین تعداد افراد در خانه، استودیو یا هر محیطی مناسب است.

رینگ لایت‌های موجود در بازار | کاربرد رینگ لایت +جزئیات

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی رینگ لایت عکاسی و نکاتی که برای خرید رینگ لایت باید به آن توجه کنید، بپردازیم.

رینگ لایت عکاسی چیست؟

رینگ لایت یکی از ابزارهای عکاسی است که به صورت حلقوی طراحی شده و دور تا دور آن لامپ‌های LED قرار گرفته است. رینگ لایت به شما کمک می‌کند تا نور کافی را به سوژه تابانده و کیفیت عکاسی خود را افزایش دهید.  این لامپ‌ها باعث می‌شوند هنگام عکاسی، جزئیات بیشتری دیده شود و نتیجه کار نهایی، بهتر باشد.

دلیل طراحی حلقوی رینگ لایت، این است که لنز دوربین‌های عکاسی و حتی موبایل به صورت گرد طراحی و ساخته می‌شود و رینگ لایت عکاسی کمک می‌کند تا عکس ثبت شده به کمک دوربین، به خوبی همه جای سوژه را پوشش دهد. یکی از نکاتی که لازم به ذکر است، محل قرار گرفتن سوژه در جلوی رینگ لایت عکاسی است! 

در واقع رینگ لایت عکاسی، برای سوژه‌های نزدیک مناسب است و اگر قصد عکاسی از سوژه‌هایی که فاصله زیادی دارند را دارید، استفاده از رینگ لایت عکاسی مناسب نیست.

استفاده از رینگ لایت برای چه کسانی مناسب است؟

از رینگ لایت برای موارد مختلفی استفاده می‌شود که از مهم‌ترین کاربردهای رینگ لایت عکاسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عکاسی ماکرو

هنگامی که قصد عکاسی ماکرو را داشته باشید، سوژه‌های شما بسیار کوچک هستند و لازم است که نور به اندازه کافی تابیده شود تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. در عکاسی ماکرو، نور طبیعی کافی نیست و نمی‌تواند بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد. به همین دلیل با استفاده از رینگ لایت عکاسی نور مناسب به سوژه تابیده می‌شود تا سایه‌ها از بین رفته و جزئیات به صورت کامل در عکس دیده شود.

عکاسی از نمونه‌کار آرایشگاهی

آرایشگرها هنگامی که فردی را آرایش می‌کنند، از آن به عنوان نمونه‌کار عکاسی می‌کنند؛ گاهی اوقات این عکس‌ها را در آلبوم و گاهی اوقات در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کنند. 

در عکاسی از آرایش افراد جزئیات اهمیت زیادی دارد و اگر نور به اندازه کافی نتابد، ممکن است جزئیات به خوبی دیده نشود؛ به عنوان مثال اگر نور به اندازه کافی نباشد و آرایشگر قصد عکاسی از رنگ مو را داشته باشد، نمی‌تواند رنگ دقیق را ثبت کند. به همین دلیل استفاده از رینگ لایت سالنی گزینه مناسبی است.

استفاده در سالن‌های آرایشی

نور در سالن‌های آرایشگاهی اهمیت زیادی دارد! دلیل آن هم این است که آرایشگرها برای آرایش افراد نیاز به نور دارند تا بتوانند جزئیات کار را به خوبی مشاهده کنند. یکی از کاربردهای رینگ لایت سالنی این است که آرایشگرها آن را به صورت فرد موردنظر تابانده تا بهترین نتیجه را از آن بگیرند.

اینفلوئنسرهای آرایشی

اینفلوئنسرهای آرایشی از رینگ لایت برای تولید محتوا استفاده می‌کنند؛ در واقع هنگامی که آن‌ها جلوی دوربین قرار می‌گیرند، رینگ لایت را به صورت خود تابانده تا بتوانند در محتوای ویدئویی خود جزئیات بیشتری را نشان دهند.

عکاسی غذا

عکاسی غذا یکی دیگر از بخش‌های عکاسی است که طرفداران زیادی دارد و این روزها بسیاری از رستوران‌ها از آن استفاده می‌کنند! نورپردازی در عکاسی غذا اهمیت زیادی دارد و برای نشان دادن کیفیت و لذیذ بودن غذا می‌توانید از رینگ لایت استفاده کنید و بهترین نتیجه را از عکاسی خود بگیرید.

بلاگرها و ولاگرها

بلاگرها روزانه چندین پست و استوری از خود منتشر می‌کنند و به همین دلیل به منبع نور کوچک، قابل حمل و سبکی نیاز دارند که به راحتی در هر جایی قابل استفاده باشد.

رینگ لایت چیست و چه کاربردی دارد؟

بهترین رینگ لایت عکاسی کدام است؟

در حال حاضر اگر به دنبال بهترین رینگ لایت عکاسی بگردید، رینگ لایت‌های مختلفی وجود دارند که هر یک از آن‌ها امکانات متنوعی دارند. در حالت کلی، برای انتخاب بهترین رینگ لایت عکاسی باید به ۳ ویژگی اصلی زیر دقت کنید.

ابعاد مناسب رینگ لایت

اولین چیزی که در خرید رینگ لایت عکاسی باید به آن توجه کنید، ابعاد آن است. هر چقدر ابعاد رینگ لایت عکاسی بزرگ‌تر باشد، لامپ حلقه‌ای LED هم بزرگ‌تر بوده و نور بیشتری دارد. 

البته شما باید با توجه به نوع عکاسی خود رینگ لایت مناسب انتخاب کنید تا با مشکل مواجه نشوید. به عنوان مثال در عکاسی ماکرو بهتر است از رینگ لایت کوچک اما با نور زیاد استفاده کنید تا عکس‌های شما کیفیت بالایی داشته باشد. رینگ لایت در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ هستند که قطر آن‌ها از 10 تا 45 سانتی‌متر متفاوت است.

کنترل میزان و زاویه نوردهی

بسیاری از رینگ لایت‌های موجود در بازار، قابلیت تنظیم نور را دارند! تنظیم نور باعث می‌شود تا شما متناسب با نیاز خود آن را روی سوژه تنظیم کنید و عکس‌های مناسبی بگیرید. همچنین قابلیت تنظیم زاویه نوردهی یکی از دیگر از قابلیت‌هایی است که باید رینگ لایت داشته باشد تا هنگام عکاسی با مشکل مواجه نشوید. 

میزان نور رینگ لایت بر اساس LED استفاده شده در رینگ لایت تغییر می‌کند و هر چقدر قدرت آن بر اساس وات بیشتر باشد، نور بیشتری دارد. همچنین نور آفتابی و مهتابی در رینگ لایت به دمای رنگ بستگی دارد که بین 3200 تا 5500 کلوین متفاوت است.

پایه قرارگیری گوشی موبایل در رینگ لایت

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید رینگ لایت عکاسی باید به آن توجه کنید، این است که پایه‌های رینگ لایت قابل تنظیم باشند. در واقع اگر نتوانید ارتفاع رینگ لایت را تنظیم کنید، هنگام استفاده از آن با مشکل مواجه می‌شوید. همچنین اگر از رینگ لایت موبایل استفاده می‌کنید، بهتر است پایه رینگ لایت حداقل به اندازه قد شما بلند باشد تا هنگام عکاسی و فیلم برداری از روبرو با مشکل مواجه نشوید. 

در حال حاضر بهترین مارک رینگ لایت سلفی برای موبایل هم در فروشگاه نورنگار وجود دارد و شما می‌توانید بدون دغدغه ارتفاع رینگ لایت، از آن استفاده کنید.

با رعایت این 3 نکته به راحتی می‌توانید یک رینگ لایت مناسب خریداری کنید.

خرید رینگ لایت روی گوشی

رینگ لایت گوشی مستقیم بر روی موبایل نصب می‌شود و دیگر نیازی به هولدر موبایل نخواهید داشت. این نوع رینگ لایت عکاسی معمولاً وزن و ابعاد بسیار کمی دارد اما با توجه به نوع لامپ مورد استفاده، از کیفیت بالایی برخوردار است. برخی از این نوع رینگ لایت ها قابلیت قرار گرفتن بر روی دوربین عکاسی را هم دارند و می‌توانید هنگام عکاسی از سوژه با دوربین هم عکس‌های مناسبی تهیه کنید.

استفاده از رینگ لایت حرفه‌ای ممکن است پس از چند دقیقه شما را خسته کند اما رینگ لایت موبایل با توجه به وزن پایینی که دارد، می‌تواند ساعت‌ها روی موبایل شما قرار گرفته و به شما در بحث نورپردازی کمک کند. اگر قصد خرید رینگ لایت موبایل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در فروشگاه نورنگار به دنبال بهترین مارک رینگ لایت سلفی باشید تا یک محصول با کیفیت خریداری کنید.

همچنین اگر می‌خواهید با موبایل عکاسی و فیلم‌برداری کنید، شما می‌توانید یک رینگ لایت و هولدر موبایل تهیه کنید تا به راحتی بتوانید عکس‌ها و ویدئوهای موردنظر خود را ضبط کنید. 

در فروشگاه نورنگار هر چیزی که برای عکاسی به آن نیاز دارید را می‌توانید تهیه کنید. همچنین در این فروشگاه اینترنتی می‌توانید قیمت رینگ لایت های متفاوت را بررسی کنید و انواع رینگ لایت، بهترین رینگ لایت گوشی، رینگ لایت سالنی و... را پیدا کرده و خریداری نمایید تا بتوانید از سوژه‌های خود بهترین عکاسی را داشته باشید.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه