ارسال به دیگران پرینت

احساسی به رنگ مسئولیت در اپراتور اول تلفن همراه/ آب شیرین‌کن سیار در شهر چوئبده مستقر شد

مسئولیت اجتماعی یکی از مولفه هایی است که امروزه با عنوان کارهای نوع دوستانه، حمایتی و محیط زیستی شناخته می شود و حاکی از آن است که شرکت ها نسبت به جامعه ای که در آن حضور دارند باید احساس مسئولیت کنند چرا که از منابع انسانی، طبیعی و اقتصادی آن استفاده می کنند.

احساسی به رنگ مسئولیت در اپراتور اول تلفن همراه/ آب شیرین‌کن سیار در شهر چوئبده مستقر شد
در عصر حاضر سازمان ها دیگر فقط در مقابل سهامدارانشان مسئول نیستند و نباید فقط به افزایش سود کوتاه مدت سهامداران خود بیندیشند. 
البته باید توجه کرد که مسئولیت اجتماعی قرار نیست مشکلات دنیا را حل کند، بلکه راهکارها و تعهداتی را برای ‌سازمان به منظور تعامل با ذی نفعان و به ویژه جامعه اطراف خود ایجاد می کند.
البته نباید مسئولیت اجتماعی را تنها به کمک های خیریه ای سازمان ها به مراکز توانخواه یا فعالیت های نمادین شرکت ها محدود کرد، بلکه باید گفت مسئولیت اجتماعی شرکتی یعنی ‌سازمان این مسئولیت را می پذیرد که تعهداتی در قبال جامعه دارد و خواهد داشت، اما این مساله زمانی ارزشمند خواهد شد که‌ سازمان مذکور در برابر مسئولیتی که پذیرفته است، پاسخگو نیز باشد.
همراه اول در راستای تحقق چشم انداز خود به عنوان محبوب ترین شرکت ایرانی و نیز جهت تحقق اهداف راهبردی مسئولیت اجتماعی اش در تازه ترین حرکت اجتماعی خود به کمک مردم شریف شهر چوئبده آمده است تا این مردم آب شرب داشته باشند.
در واقع با توجه به نیاز فوری آب شرب در شهر چوئبده و با توجه به زمانبر بودن نصب و اجرای مخزن پیش ساخته ذخیره آب که از روز گذشته عملیات احداث آن آغاز و طی ۵ ماه آینده به بهره برداری می رسد، آبفا آبادان جهت افزایش میزان آبرسانی به منطقه، اقدام به ارسال یک دستگاه آب شیرین‌کن سیار به شهر چوئبده نمود.
قرارداد ساخت این دستگاه در بهمن ماه ۹۷ طی تفاهم نامه ای و در راستای اجرای طرح مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR)، برای اولین بار در تاریخ آبفای کشور، مابین شرکت همراه اول و امور آبفا منطقه آبادان به امضاء رسید.
لازم به ذکر است که این دستگاه با هزینه بالغ بر ۶ میلیارد ریال، پس از ساخت توسط شرکت دانش بنیان و به دست متخصصان ایرانی، با ظرفیت ۳۵۰ متر مکعب در روز آب خروجی(معادل ۲۳۰ هزار بطری آب معدنی) و با کیفیت مطلوب(EC ۵۰۰)، جهت بهره برداری در محل تصفیه خانه شهید باوی مستقر گردیده بود، از مزایای این دستگاه قابل حمل بودن آن است که در مواقع ضروری امکان خدمت رسانی به مناطق دیگر را به آسانی مهیا می سازد.
قبول مسئولیت اجتماعی از سوی تک تک ما یا یک سازمان، برآیندی همطراز با توسعه و شکوفایی فرهنگی در پی خواهد داشت، به عبارت دیگر این احساس مسئولیت در اپراتور بزرگ همراه اول بود که باعث شد این اپراتور وارد این حرکت اجتماعی شود و مسئولیت بازسازی و‌ توسعه این شیوه را بپذیرد، مسئولیتی که بر عهده سازمان های مربوط به امور آب و فاضلاب است.
چه زیباست که مانند همراه اول خودمان احساس مسئولیت کنیم و در مشکلات پشت یکدیگر باشیم.

--

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه