نیما  هاشمی

نیما هاشمی

متولد : 1378-09-22

نیما هاشمی کارگردان و تهیه کننده ملقب به جوان ترین کارگردان ایران متولد ۲۳ آذر ۱۳۷۸ در تهران است.

 

بیوگرافی نویسنده

توضیحات

علاقه از کودکی

وی از بچگی علاقه زیادی به کارگردانی و بازیگری داشت و در ۱۱ سالگی در کرج پیش مجید زارع زاده دوره بازیگری دید و آزاد مدرک بازیگری اش را گرفت. سپس در ۱۲ سالگی در تئاتر به عنوان تدارکات وارد شد و پس از آن دستیار چهارم کارگردان شد و این داستان ادامه داشت.

در پشت صحنه های کارهای زیادی حضور داشت تا اولین نقش خود را در تابلوی نمایش به سوی افتخار گرفت که نقش مجسمه بدون دیالوگ را داشت و فقط یک جا سکون و بی حرکت بود. پس از یک سال در نمایش حق با شماست نقش کوچکی گرفت که تنها یک دیالوگ داشت. بعد از آن وارد دستیار کارگردانی سینما شد و کم کم بعد از دستیاری در پروژه های معتبر و زیادی توانست نقش مکمل بگیرد.

پس از آن که در کارگردانی تجربه بسیاری پیدا کرد اولین کار رسمی خود را به نام پزشک نازنین ساخت که در عمارت نوفل لوشاتو که یکی از معتبر ترین های تهران هست به اجرا رفت و اینجا بود که نیما هاشمی لقب «جوان ترین کارگردان ایران» را گرفت و پس از آن وی فیلم زیر سیگاری را به تهیه کنندگی و کارگردانی خود ساخت و پس از آن نمایش باغ آلبالو به تهیه کنندگی و کارگردانی خود که بازیگران به نامی از جمله مریم امیرجلالی، امید زندگانی، افشین سنگ چاپ و… در این کار حضور داشتند و درسالن یک عمارت ارغوان به اجرا رفتند.

باغ آلبالو

نمایش باغ آلبالو به تهیه کنندگی و کارگردانی هاشمی از جدیدترین کارهای وی هست که مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت و نمره بالایی در بین کارهای کمدی سیاه گرفت. میهمانان زیادی نیز به تماشای این نمایش نشستند؛ از جمله کیانوش گرامی، امید علیمردانی، خشایار راد، امیر شریفی، فرزاد حاتمیان، نصرت میرعظیمی و…

پزشک نازنین

نمایش پزشک نازنین به کارگردانی هاشمی با ۱۲ بازیگر در عمارت نوفل لوشاتو به مدت ۱۵ شب به اجرا رفت.

فیلم زیر سیگاری

فیلم زیر سیگاری به تهیه کنندگی و کارگردانی هاشمی، در سبک اجتماعی با موضوع داستان زندگی پسری به نام دانیال است که در نوجوانی به اوج موفقیت خود می رسد و با دختری آشنا میشود و به واسطه این دختر وارد خوش گذرانی های زود گذر میشود و به طرز باور نکردنی وارد دردسر هایی میشود که به کل همه چیز نابود می شود و…

گروه هنری میدنایت و استعداد یابی نیما هاشمی

نیما هاشمی قبل از آنکه پزشک نازنین را شروع کند گروه هنری میدنایت را تأسیس کرد و در ابتدا قرار بود که تنها یک گروه ساده باشد اما بعد از نمایش پزشک نازنین میدنایت مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت. درخواست های عضویت در این گروه به شدت بالا رفت و نیما هاشمی تصمیم گرفت که گروه را گسترش دهد.

امروزه گروه هنری میدنایت یکی از بزرگ ترین گروه های هنری ایران است و چندین کار در سال به صحنه میبرند همراه با استعداد های جدید و قبل هر کار فراخوان بازیگری برگزار میکنند. در هر کار حداقل ۵ استعداد جدید وارد این عرصه میکند و به گفته نیما هاشمی یکی از دلیل های این کار هم این است که دوست ندارد کسی که واقعا استعداد دارد در این راه از اهدافش و رویایش دور شود. زیرا کسی در بچگی برای او این کار را نکرد و این باعث شد او ۷ سال عقب بماند به گفته نیما هاشمی این کوچک ترین کمکی است که میتوانم به جامعه هنر بکنم.

منبع: حرف تازه