ارسال به دیگران پرینت

درگیری ۵۰۰ واحد مرغداری کشور با آنفولانزای فوق حاد پرندگان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۵۰۰ واحد مرغداری کشور درگیر بیماری آنفلوانزا شدند که اگر این معدوم سازی انجام نمی شد شاهد کانون های بیشتری در کشور بودیم.

درگیری ۵۰۰ واحد مرغداری کشور با آنفولانزای فوق حاد پرندگان

۵۵آنلاین :

علیرضا رفیع پور در خصوص جبران خسارت آنفولانزا و حمایت از تولیدکنندگان اظهار کرد: تمام تلاش دامپزشکی به عنوان متولی امر بهداشت و سلامت صنعت طیور این است که با کمک همه اعضای دخیل در حوزه صنعت طیور که بیش از 18 تشکل، نهاد، اتحادیه، نهادهای خصوصی و خود تولیدکنندگان است بتوانیم این صنعت را نجات دهیم.

وی افزود: این ارگان ها اگر موارد ذکر شده توسط دامپزشکی را در دستور کار خود قرار دهند و کارها را طبق نظر دامپزشکی پیش ببرند می توانیم به پیشگیری و توقف این بیماری امیدوار باشیم.

رفیع پور در ادامه تصریح کرد: ما باید با کمک این نهادها در صنعت طیور به جایی برسیم که قرنطینه‌های شهرستانی، بین استانی و ملی حوزه تردد که باعث انتقال ویروس می‌شود را بهتر کنترل کنیم.

وی افزود: در حوزه افزایش ایمنی دام هم که مهمترین آن واکسیناسیون است اگر با نظر دانشمندان حوزه دامپزشکی به مرحله اجرا برسد برای سال بعد می توانیم اپیدمی آنفولانزا را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار واحد مرغداری در کشور فعال است، اظهار کرد: ۵۰۰ واحد مرغداری کشور درگیر بیماری آنفلوانزا شدند که اگر این معدوم سازی انجام نمی شد شاهد کانون های بیشتری در کشور بودیم.

رفیع پور بیان کرد: بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان طی ۲ سال گذشته از طریق پرندگان مهاجر شیوع و در این زمینه دولت با حساسیت ویژه این مساله را دنبال کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با واردات دام زنده خاطرنشان کرد: ما ورود دام زنده به کشور را نداریم مگر از مبادی، که در مرزها کشتارگاه وجود دارد. دام وارده بلافاصله در کشتارگاه تعیین تکلیف می‌شود. هر دامی وارد شود در مبدا ورودی برای آن یک کشتارگاه تعیین شده که تکلیف آن را مشخص می کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه