ارسال به دیگران پرینت

واکسیناسیون ۸۰ درصد فرهنگیان گیلان| مدارس برای بازگشایی آماده شود

رشت- استاندار گیلان با اشاره به انجام واکسیناسیون ۸۰ درصد فرهنگیان استان، گفت: متولیان باید تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس را فراهم کنند.

واکسیناسیون ۸۰ درصد فرهنگیان گیلان| مدارس برای بازگشایی آماده شود

ارسلان زارع شامگاه سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان به بررسی‌های انجام شده در نظام‌های مختلف آموزشی اشاره و اظهار کرد: این بررسی‌ها نشان دهنده این بوده که تعطیلی طولانی مدت مدارس آسیب‌های آموزشی، جسمی و روحی متعددی برای دانش آموزان به دنبال داشته است.

وی با اشاره به تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، افزود: حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان از اولویت‌های اصلی است و به همین واسطه نیازمند تکمیل فرایند واکسیناسیون فرهنگیان و والدین دانش آموزان هستیم.

استاندار گیلان ادامه داد: آماده سازی فضای مدرسه با اتخاذ تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امنیت خاطر خانواده‌ها و تأمین تجهیزات و امکانات لازم مدارس باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.

زارع راه‌اندازی سامانه «شاد» را نشان دهنده مسیر رو به رشد حوزه آموزشی کشور دانست و اضافه کرد: با استفاده از فناوری‌های آموزشی روز از فرصت‌های مختلف برای ارتقای کاربردهای آموزشی و پرورشی استفاده شد.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان نیازمند حضور اجتماع به ویژه در مدارس هستند، گفت: قطعاً کیفیت آموزش‌های حضوری از غیر حضوری بسیار بالاتر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بازگشایی حضوری مدارس، مشارکت والدین، نقش مؤثری در به ثمر رسیدن اهداف و برنامه‌های آموزشی و پرورشی دارد، افزود: همراهی آنان را موجب کمتر شدن سختی‌های راه یادگیری برای فرزندانشان می‌شود.

زارع با اشاره به اینکه ایجاد آرامش در آغاز سال تحصیلی جدید از انتظارات معقول جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان است، گفت: مجموعه آموزش و پرورش بدون وقفه باید شرایط لازم برای بازگشایی مدارس را فراهم کند.

وی به فعال کردن ۲۵ مدرسه آماده شده تجمیعی برای انجام واکسیناسیون فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تاکنون واکسیناسیون ۸۰ درصد فرهنگیان انجام شده و باید این روند تسریع شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه