ارسال به دیگران پرینت

محسن رضایی: بحث موضع چین و روسیه درباره FATF را فقط ظریف و همتی طرح کردند | عده ای از مخالفان پیوستن به FATF گفتند چنین چیزی نیست

محسن رضایی گفت: بحث اینکه کشورهای همکار و دوست ما مثل چین و روسیه گفتند اگر نپیوندید با مشکلاتی مواجه می شویم را همتی و ظریف طرح کردند. عده ای که مخالف پیوستن هستند گفتند چنین چیزی نیست.

محسن رضایی: بحث موضع چین و روسیه درباره FATF را فقط ظریف و همتی طرح کردند | عده ای از مخالفان پیوستن به FATF گفتند چنین چیزی نیست

محسن رضایی گفت: هیچ کسی از اعضای دولت و مجلس نخواسته است که مجمع تشخیص به FATF بپیوند یا نپیوندد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در نشست خبری گفت: فرصت‌ها و تهدیدهای دهه پنجم انقلاب با قبل متفاوت است و شبیه دهه اول انقلاب است از این رو فرصت‌ها و تهدیدها مهمی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در زمینه اقتصاد، امنیت، نفوذی‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها زیادی وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه سرمایه رسانه‌ای از فرصت‌های مهم ما است، اظهار داشت: هیچکدام از کشورهای همسایه فرصت رسانه‌ای مانند کشور ما را ندارند.

رضایی با بیان اینکه در این دهه، فرصت‌ها و تهدیدها مهمی پیش روی ما است، افزود: آیا با تفکر و مدیریت گذشته می‌توان این دهه را مدیریت کرد؛ برای اداره دهه پنجم انقلاب نیازمند تغییر اساسی هستیم و نمی‌توانیم دولت‌های گذشته را در آینده تکرار کنیم.

اهم اظهارات او به نقل از مهر، ایسنا و فارس را در ادامه بخوانید:

*هیچ کسی از اعضای دولت و مجلس نخواسته است که مجمع تشخیص به FATF بپیوند یا نپیوندد.

*الان بحث دو توصیه از ۴۱ توصیه مطرح است.دو تا از این توصیه‌ها در مجمع است. یکی لایحه پالرمو است و دیگری لایحه CFT است.

*اعضای مجمع درباره موضوع نکست استپ بسیار پرس و جو کردند.این موضوع هنوز در هاله ابهام است. قرار شده مستندات این سوالات بررسی شود و دولتی‌ها ان را امضا کنند.

*دولتی ها درباره این موضوع تناقضاتی دارند.سه یا چهار پیشنهاد در مجمع وجود دارد. باید این مستندات توسط دولت امضا شود.به مجمع بیاید و بعد این پیشنهادات در مجمع بررسی و به تصویب برسد.

*اما برخی آقایان وزرا می‌گفتند اول این موضوع در مجمع تصویب شود و بعدا مورد بررسی قرار بگیرد. اعضای مجمع منتظر مستندات دولتی‌ها هستند.

*تکلیف نهایی ۲ لایحه اف‌ای‌تی‌اف در جلسات آینده در فروردین ۱۴۰۰ مشخص می‌شود.

*برداشت من این است که نظر مجمع همچنان نظر قبلی است، با این حال باید منتظر جلسات آینده باشیم.

*بحث اینکه کشورهای همکار و دوست ما مثل چین و روسیه گفتند اگر نپیوندید با مشکلاتی مواجه می شویم را همتی و ظریف طرح کردند .

*عده ای که مخالف پیوستن هستند گفتند چنین چیزی نیست.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه