ارسال به دیگران پرینت

دیپلمات آلمانی:

تصمیم ایران برای ممانعت از بازرسی‌های آژانس قابل قبول نیست

یک دیپلمات آلمانی که رویترز به نامش اشاره‌ای نکرده است، در خصوص جدیدترین تصمیم هسته‌ای ایران گفت: «اینکه ایران از بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جلوگیری کند، یک اقدام کاملاً غیرقابل قبول خواهد بود.» وی افزود: «ما از ایران می‌خواهیم که از برداشتن این گام خودداری کند. ایران باید برای تنش‌زدایی همکاری کند و به دیپلماسی یک فرصت بدهد. ما در خصوص این موضوع با شرکایمان از جمله ایالت متحده در تماس هستیم.»


تصمیم ایران برای ممانعت از بازرسی‌های آژانس قابل قبول نیست

یک دیپلمات آلمانی در مصاحبه با رویترز تصمیم اخیر ایران برای پایان دادن به بازرسی‌های سرزده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای خود از روز ۲۳ فوریه (۵ اسفند) را تصمیمی «کاملاً غیرقابل قبول» خواند.

 یک دیپلمات آلمانی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز از تصمیم اخیر ایران برای پایان دادن به بازرسی‌های سرزده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای خود انتقاد کرد.

این دیپلمات آلمانی که رویترز به نامش اشاره‌ای نکرده است، در خصوص جدیدترین تصمیم هسته‌ای ایران گفت: «اینکه ایران از بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جلوگیری کند، یک اقدام کاملاً غیرقابل قبول خواهد بود.»

وی افزود: «ما از ایران می‌خواهیم که از برداشتن این گام خودداری کند. ایران باید برای تنش‌زدایی همکاری کند و به دیپلماسی یک فرصت بدهد. ما در خصوص این موضوع با شرکایمان از جمله ایالت متحده در تماس هستیم.»

روز دوشنبه 27 بهمن‌ماه «کاظم غریب‌آبادی» نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد که ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وی را از تصمیم خود برای پایان دادن به بازرسی‌های سرزده آژانس از تأسیسات هسته‌ای خود مطلع کرده است.

مقامات ایران بارها به طرف‌های اروپایی برجام هشدار داده‌اند که اگر به تعهدات خود ذیل برجام عمل نکنند، ایران نیز روند تعدیل تعهدات هسته‌ای خود را ادامه خواهد داد.

ایران با استناد به بندهای 26 و 36 برجام تاکنون طی چند مرحله اقدام به تعدیل تعهدات هسته‌ای خود کرده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه