ارسال به دیگران پرینت

در حال افول دوران طلایی جمعیت در کشور هستیم

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نرخ رشد جمعیت سال ۹۸ را کمتر از یک درصد اعلام کرد و گفت: در حال افول دوران طلایی جمعیت در کشور هستیم که این موضوع بسیار خطرناک است.

در حال افول دوران طلایی جمعیت در کشور هستیم

دکتر محمد اسماعیل اکبری با اشاره به اینکه کاهش نرخ جمعیت سبب از هم پاشیدگی جامعه می شود، افزود: کاهش نرخ جمعیت ما را با ورشکستگی و از هم پاشیدگی مواجه می کند.

وی به ویژگی های نرخ رشد مناسب جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت سرمایه زا، ثروت آفرین و قدرت آفرین است و با کاهش آن افول اقتصادی جامعه قطعی خواهد بود.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اقتصاددانان ثابت کردند فرزندآوری و افزایش جمعیت، سرمایه گذاری است.

اصلاح سبک زندگی، مهمترین مولفه رفع کاهش نرخ جمعیت 

اکبری ، اصلاح سبک زندگی را مهمترین مولفه کاهش نرخ جمعیت اعلام کرد و گفت: موضوع اقتصادی به تنهایی عامل کاهش فرزندآوری نیست و بسیاری از افراد ثروتمند دیرتر ازدواج می کنند و کمتر هم بچه می آورند.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی صحیح باید در جامعه ترویج داده شود، گفت: در صورت اصلاح سبک زندگی فرزند آوری افزایش پیدا می کند.

اقتصاد جامعه توسط افراد مولد می چرخد

وی با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه، توسط افراد مولود می چرخد، افزود: هر وقت تعداد جمعیت مولد (۱۵ تا ۶۰ سال) کاهش یافت، وضعیت اقتصادی کشور نامناسب خواهد بود. 

اکبری ادامه داد: ۶۶ درصد کشورهای اروپایی، ۳۸ درصد کشورهای آسیایی و در کل جهان ۲۸ درصد کشورها، برای فرزندآوری سرمایه گذاری می کنند، اما ما تقریبا هیچ کاری نمی کنیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نگرفتن مالیات، پرداخت هزینه فرزندآوری و ارایه آموزش فرزندان از جمله سرمایه گذاری در حوزه فرزندآوری است که توسط این کشورها انجام می شود.

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: اگر مردم به هر دلیل فرزندآوری مناسب نداشته باشند، حتما ضرر خواهند کرد. هر فرد سالمند ( بالای ۶۰ سال) ۸ تا ۱۰ برابر میانسال و جوان احتیاج به هزینه های سلامت دارد.

اکبری ادامه داد: ۸۰ درصد سرطان در بین سالمندان رخ می دهد و ۶۳ درصد بیماری های متابوبیک مربوط به این سن است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه