ارسال به دیگران پرینت

جانشین فرهاد مجیدی

سرمربی استقلال در یک قدمی امضا | گزینه آجرلو کیست؟ | بهترین مربی در انتظار آبی ها

48 ساعت تا افشای نام جانشین فرهاد مجیدی بازی با اسم‌ها حول نیمکت استقلال ادامه دارد؛ هرروز یک نام جدید مطرح می‌شود و مشخص هم نیست چه زمانی سرمربی انتخاب خواهد شد.

سرمربی استقلال در یک قدمی امضا | گزینه آجرلو کیست؟ | بهترین مربی در انتظار آبی ها

مصطفی آجورلو و همکارانش شاید تصور اینکه بعد از موافقت با جدایی فرهاد مجیدی در مخمصه بزرگی درباره انتخاب سرمربی جدید قرار بگیرند را هم نمی‌کردند. گزینه اول و آخر مدیران استقلال برای جایگزینی فرهاد مجیدی کسی نبود جز جواد نکونام. مربی‌ای که از دوران بازی خود در پاس تهران رابطه خوبی با آجورلو داشت و حتی در مقطعی در تراکتور نیز قرار بود هدایت این تیم را برعهده بگیرد اما شرایط مهیا نشد.

بلافاصله بعد از موافقت با استعفای مجیدی مذاکرات با نکونام آغاز شد و تا مراحل نهایی نیز پیش رفت. در ادامه اما فشارهای هواداری در صفحات مجازی و البته شرایط خوبی که این مربی در فولاد داشت باعث شد تا او پیشنهاد آجورلو را رد کند و تصمیم به ماندن در خوزستان بگیرد.

جواب رد نکونام به پیشنهاد استقلال دقیقا همان مساله‌ای بود که مدیریت استقلال تصورش را نمی‌کرد و باعث شد تا آبی ها وارد یک چالش بزرگ برای انتخاب سرمربی شوند.

در آن حال و هوا البته آندره‌آ استراماچونی نامی بود که در صفحات مجازی بارها مطرح شد اما آجورلو هرگز با توجه به پرونده در جریان فیفایی با او مذاکره‌ای انجام نداد تا خیلی سریع شایعه استراماچونی تکذیب شود.

در بین گزینه های ایرانی شاید جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی با توجه به سوابق و افتخارات شان شایستگی نشستن روی نیمکت را داشتند و این مساله را آجورلو و همکارانش خوب می‌دانستند. قلعه نویی که با گل‌گهر تمدید کرده بود و وقتی نکونام هم پیشنهاد آبی ها را در کمال ناباوری رد کرد، آجورلو دیگر روی فرد دیگری تمرکز نکرد.

بیشتر بخوانید:

 

این حالت به معنای شروع بازی «اسم- فامیل» برای استقلال و طرفدارانش بود. در یک هفته گذشته اگرچه آجورلو و همکارانش سخت مشغول مذاکره با افراد مختلف هستند و هیچ واکنشی به اسامی مطرح شده ندارند، اما نام های پرتعداد و بزرگ و کوچکی برای نیمکت استقلال مطرح شده است.

بازی با نام‌های بزرگ با زوران مامیچ و رازوان لوچسکیو شروع شد؛ در ادامه به ژوزه مورایس رسید و از شب گذشته نیز گفته می‌شود ارسون یانال، سنول گونش و ارطغرول ساغلام دو مربی ترک‌تبار مورد توجه آجورلو قرار گرفته‌اند. شاید اگر ژاردیم هم هدایت شباب الاهلی امارات را برعهده نمی‌گرفت تا همین حالا با نامش گمانه‌زنی های پرتعدادی انجام می‌شد.

گمانه زنی درباره آمدن مربی خارجی به ایران البته موضوع آشنایی برای مخاطبان فوتبال است. بارها مشاهده کرده‌ایم مدیران باشگاه‌ها هربار که می‌خواهند سرمربی جدید انتخاب کنند، در فضاهای طرفداری نام های متعددی مطرح می‌شود که خیلی از آنها حتی گزینه باشگاه هم نیستند  و فقط علاقه برخی طرفداران و فعالان در فوتبال محسوب می‌شوند.

درباره استقلال هم به نظر می‌رسد بسیاری از نام هایی که مطرح شده بیشتر به علاقه برخی هواداران برای حضور آنها و البته ربط دادن برخی مربیان به ارتباطات گذشته با مدیران در باشگاه های دیگر ختم می‌شود. حالا درباره استقلال هم این مساله صدق می‌کند. به خصوص اینکه تجربه نشان داده معمولا مدیران باشگاه‌ها با انتخاب سرمربی جدید همه شایعات را از بین می‌برند و گزینه ای را معرفی می‌کنند که نامش مطرح هم نشده است!

اگرچه تب انتخاب سرمربی جدید استقلال در فضای مجازی و رسانه‌ای حسابی داغ شده و هر دقیقه و هر ساعت خبر جدیدی در این خصوص منتشر می‌شود اما مهم‌ترین موضوع این است که هرچه سریع‌تر سرمربی جدید از سوی مدیریت باشگاه معرفی شود.

ادامه دار شدن مذاکرات استقلال با گزینه های مورد نظر نه تنها بازار شایعات و گمانه‌زنی هایی که خیلی از آنها منبع مشخصی ندارند را داغ نگه می‌دارد که می‌تواند برای باشگاه استقلال نیز هزینه‌هایی داشته باشد. حالا هواداران استقلال منتظرند تا هرچه سریع‌تر جانشین فرهاد مجیدی مشخص شود. طولانی شدن روند مذاکرات به معنای از دست دادن روزهای طلایی نقل و انتقالات و البته تاخیر در شروع تمرینات آماده سازی برای فصل جدید است. 

با توجه به اینکه استقلالی‌ها انتظاری جز دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته برای تیم شان ندارند،‌ فقط انتخاب سرمربی است که می‌تواند به حواشی پایان بدهد و باعث شد تیم با بازگشت به آرامش کارش را برای لیگ بیست و دوم شروع کند.

با همه این تفاسیر اما گفته می‌شود که مسئولان استقلال به انتخاب سرمربی بسیار نزدیک‌ شده‌اند. آنها ظاهرا با گزینه مد نظرشان در آستانه توافق قرار گرفته‌اند و تصورها بر این است که نهایتا تا 48 ساعت آینده از سرمربی جدید استقلال رونمایی شود.

منبع : ورزش3
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه