ارسال به دیگران پرینت

موگرینی | ایران جز در صورت اجرای کامل برجام وارد مذاکرات جدید نمی‌شود

مسئول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی مجازی با اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» تاکید کرد که در صورت عدم اجرای کامل برجام، ایران وارد فاز مذاکرات جدید نخواهد شد. «فدریکا موگرینی» مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا غروب چهارشنبه به وقت تهران در این گفت‌وگو گفت: «تحت هیچ شرایطی مقامات ایران نمی‌توانند وارد مذاکرات جدید شوند مگر اینکه برجام به صورت کامل از سوی همه طرف‌ها اجرا شود.»

موگرینی  |  ایران جز در صورت اجرای کامل برجام وارد مذاکرات جدید نمی‌شود

مسئول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا گفت که مادامی که برجام به طور کامل از سوی همه طرف‌ها اجرا نشود، ایران وارد مذاکره جدید نخواهد شد.

 مسئول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی مجازی با اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» تاکید کرد که در صورت عدم اجرای کامل برجام، ایران وارد فاز مذاکرات جدید نخواهد شد

«فدریکا موگرینی» مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا غروب چهارشنبه به وقت تهران در این گفت‌وگو گفت: «تحت هیچ شرایطی مقامات ایران نمی‌توانند وارد مذاکرات جدید شوند مگر اینکه برجام به صورت کامل از سوی همه طرف‌ها اجرا شود.»

وی در ادامه گفت: «گام‌های جدید تنها پس از اجرای کامل برجام قابل مذاکره است.»

این در حالی است که «وندی شرمن» مسئول تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) با برنامه «جهان» (The World) شبکه رادیو بین‌المللی «پابلیک » (Public Radio International) تصریح کرد که در دوران ریاست‌جمهوری «جو بایدن»، مذاکره مجدد در خصوص توافق هسته‌ای یک کار دشوار و سخت خواهد بود.

شرمن در ارتباط با واکنش مقام‌های ایرانی به مذاکره مجدد درباره برجام و هزینه‌هایی که ایالات متحده باید برای این مذاکرات بپردازد، گفت: «چیزی که درباره مذاکره‌کنندگان ایرانی می‌دانم این است که آنها بسیار جدی و سخت هستند. آنها قبل از هرگونه مذاکره با دولت جدید، تاجای ممکن خواسته‌های خود را روی میز خواهند گذاشت.»

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه