ارسال به دیگران پرینت

قیمت نان | گرانی قیمت نان

آماده گرانی نان باشیم؟ | دولت نان را گران می کند؟ | مقدمه‌چینی روزنامه دولت برای گران کردن نان

گمانه زنی هایی درباره افزایش قیمت نان در رسانه ها در حال انتشار است.

آماده گرانی نان باشیم؟ | دولت نان را گران می کند؟ | مقدمه‌چینی روزنامه دولت برای گران کردن نان

روزنامه ایران نوشت: در زنجیره تولید نان، گندم توسط دولت خریداری می‌شد و در اختیار کارخانه‌های آرد قرار گرفت. کارخانه‌ها هم با قیمت سرکوب‌شده، گندم را تبدیل به آرد کردند و سبوس را از آرد جدا کردند، درحالی‌که سبوس یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های گندم است و اگر در نان وجود نداشته باشد، نان قدرت سیرکنندگی خود را از دست می‌دهد.

بیشتربخوانید:

خبر جدید درباره مرحله دوم یارانه

 

در مرحله بعدی در این زنجیره، آرد به دست نانوایی‌ها می‌رسید  اما در حالی‌که هزینه‌ها افزایش پیدا کرده بود، باید نان با نرخ مصوب فروخته می‌شد.

در نتیجه نانوایی‌هایی که آرد دولتی دریافت می‌کردند، از کیفیت نان کم کرده و پخت به تعداد کافی را کاهش می‌دادند و به جای آن آرد را به صنف و صنعت و شیرینی فروشی‌ها می‌فروختند.

منبع : ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • امامی ارسالی در

      کالای استراتژیک گندم امروز با جنگ روسیه واکراین برای کشور های مصرف کننده چالشی سخت بوجود آورده .چشم اندازجنگ ومسدودشدن داههای تهیه گندم دولت های مختلفی را دچار مشکلات تهیه غلان کرده ازجمله ایران.چندسالیه خشکسالی وافت تولید سیاست های صرفجویانه وسختگیرانه رامیطلبد دراین راه دولت قبل تنها در فکرواردات بود ونظارت کمتری در توزیع ومصرف داشت.این روش داههای خروج غلات درمجرای اصلی را تسریع کردوغلات وارداتی بشکلی غیر معمول مصرف میشد .حال این دولت طرح کالا برای مصرف کننده واقعی را دنبال میکند .نیازمند حمایت درتوزیع سالم هست .باید حمایت کرد وراههای حمایتی در ابتدا تامین سفره مردم وصنوف مربوط خواهد بود.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه