ارسال به دیگران پرینت

جنگ | جنگ غزه

مخالفت صریح فلسطین با طرح های رژیم صهیونیستی | تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام جنگ دوباره کرد؟

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت خود را با طرح متوهمانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای غزه پس از جنگ اعلام کرد.

مخالفت صریح فلسطین با طرح های رژیم صهیونیستی | تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام جنگ دوباره کرد؟

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت خود را با طرح متوهمانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای غزه پس از جنگ اعلام کرد.

آمریکا برای حذف ایران از ترانزیت و کریدورهای منطقه‌ای، دنبال ایجاد مسیرهای جایگزین هستند / باید در حمل و نقل به بخش خصوصی میدان بدهیم

 از شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: آنچه را که رسانه‌های اسرائیلی «اصول نتانیاهو برای روز پس از جنگ» خوانده‌اند را قویاً رد می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: طرح نتانیاهو به منزله به رسمیت شناختن رسمی اشغال مجدد نوار غزه و تحمیل کنترل اسرائیل بر آن است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد: طرح نتانیاهو طرحی برای طولانی کردن جنگ نسل کشی علیه مردم ما و تلاش برای به دست آوردن زمان بیشتر برای اجرای طرح آوارگی فلسطینی‌ها است.

این وزارتخانه همچنین اضافه کرد: این طرح یک مانور مشخص برای خنثی کردن تلاش‌های انجام شده برای توقف جنگ و حل مناقشه است. اصول نتانیاهو حقیقت موضع او در رد مشروعیت کشور فلسطین و راه‌حل‌های سیاسی برای درگیری و انتخاب گزینه جنگ‌ به جای آنها را آشکار می‌کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از آمریکا و غرب می‌خواهیم که به سرعت کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و از عضویت کامل آن در سازمان ملل حمایت کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که منابع رسانه‌ای امروز از جزئیات طرح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای غزه پس از جنگ پرده برداشتند.

سازمان پخش رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد:

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سند و طرحی درباره سیاست کابینه وی برای روز «پساجنگ» در نوار غزه را به کابینه امنیتی ارائه کرد.

طبق این گزارش، سند نتانیاهو شامل بند بسته شدن آنروا و جایگزینی آن با سایر آژانس‌های امدادی بین‌المللی است.

این طرح همچنین شامل ایجاد یک منطقه امنیتی در نوار غزه در مجاورت شهرک‌های صهیونیست‌نشین است.

سند نتانیاهو تصریح می‌کند که رژیم اسرائیل بسته شدن مرز جنوب غزه با مصر را حفظ خواهد کرد.

پایگاه خبری «آکسیوس»، گزارش داد که در طرح بنیامین نتانیاهو برای غزه پس از جنگ، ایفای نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه، نامحتمل نیست.

آکسیوس، جمعه ۴ اسفند، افزود: «بر اساس طرحی که نتانیاهو پنجشنبه به کابینه امنیتی ارائه کرد، اسرائیل تا زمانی که نوار غزه خلع سلاح نشود، اجازه بازسازی آن را نخواهد داد.»

این وب‌گاه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پس از جنگ، مرز بین نوار غزه و مصر را کنترل خواهد کرد و با همکاری قاهره و کمک واشنگتن با قاچاق (به زعم صهیونیست‌ها) مبارزه خواهد کرد.

آکسیوس افزود که طرح‌های بازسازی غزه بر اساس طرح نتانیاهو با بودجه و رهبری کشورهای مورد قبول رژیم صهیونیستی اجرا خواهد شد.

مقامات رژیم صهیونیستی درحالی توهم مرحله «پساجنگ» و «نابودی حماس» را در سر می‌پرورانند که طی ۱۴۰ روز جنگ علی‌رغم کشتار وحشیانه غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی، شکست سختی را از مقاومت فلسطین متحمل شده‌اند.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه