ارسال به دیگران پرینت

شهدای غزه | شهدای جنگ غزه در بیمارستان

شهادت ۴ بیمار بر اثر قطع اکسیژن در مجتمع پزشکی ناصر | تعداد شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۷۷۵ تن رسید

در صد و سی‌ و سومین روز جنگ غزه پس از اینکه اشغالگران مجتمع دولتی ناصر را به پادگان نظامی تبدیل کردند، دفتر رسانه‌ای غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر افرد حاضر در بیمارستان را به مرگ و تیراندازی مستقیم تهدید کرده، آنها را از آب، غذا و شیرخشک منع کرده‌است. در عین حال وزارت بهداشت غزه گفت: ما اشغالگران را مسؤول جان بیماران و کارکنان می‌دانیم، زیرا این مجتمع پزشکی در حال حاضر تحت کنترل کامل آنها است

شهادت ۴ بیمار بر اثر قطع اکسیژن در مجتمع پزشکی ناصر | تعداد شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۷۷۵ تن رسید

شهادت چندین تن در جنگ غزه 

در صد و سی‌ و سومین روز جنگ غزه پس از اینکه اشغالگران مجتمع دولتی ناصر را به پادگان نظامی تبدیل کردند، دفتر رسانه‌ای غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر افراد حاضر در بیمارستان را به مرگ و تیراندازی مستقیم تهدید کرده، آنها را از آب، غذا و شیرخشک منع کرده‌است. در عین حال وزارت بهداشت غزه گفت: ما اشغالگران را مسؤول جان بیماران و کارکنان می‌دانیم، زیرا این مجتمع پزشکی در حال حاضر تحت کنترل کامل آنها است.

ظریف: سلاح نبود که مردم‌ ما را حفظ کرد، این مردم بودند که سلاح را حفظ کردند

وزارت بهداشت غزه امروز-جمعه- اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۲۸ هزار و ۷۷۵ شهید و مجروحان به ۶۸ هزار و۵۵۲ نفر رسیده‌است.

این وزارتخانه افزود: اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ کشتار انجام داده‌اند که ۱۱۲ شهید و ۱۵۷ مجروح برجای گذاشته‌است.

وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد که نیروهای اشغالگر زنان و کودکان را مجبور می‌کنند از ساختمان بیمارستان قدیمی ناصر به ساختمان زایشگاه منتقل شوند.

وزارت بهداشت غزه پیشتر گفته بود بر اثر قطعی ژنراتورهای برق و قطع اکسیژن در بامداد امروز، چهارمین بیمار در مجتمع پزشکی ناصر جان باخت

این وزارتخانه قبلا گفته بود برق مجتمع پزشکی ناصر در اثر توقف ژنراتورها قطع شده‌است و بر اثر قطع برق و قطع اکسیژن در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، سه بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه جان باختند.

وزارت بهداشت غزه همچنین رژیم صهیونیستی را مسؤول جان بیماران و کادر پزشکی این مجتمع دانست و افزود: از همه نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم تا قبل از اینکه دیر شود برای نجات بیماران و کارکنان مجتمع پزشکی ناصر به سرعت وارد عمل شوند.

وزارت بهداشت غزه ادامه داد: ما نگران مرگ ۶ نفر در مراقبت‌های ویژه و سه نفر در بخش کودکان در هر لحظه و در نتیجه قطع اکسیژن آنها هستیم.

این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که ۲ زن «در شرایط وخیم و غیرانسانی بدون برق، آب، غذا و وسایل گرمایشی در مجتمع پزشکی ناصر» زایمان کردند.

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه گفت: اشغالگران بحران داخل مجتمع را تشدید کرده و شرایط را خطرناک و ترس و وحشت ایجاد کرده‌اند، به گونه‌ای که اجازه نمی‌دهند کادر درمان به صدها بیمار، مجروح و آواره خدمات درمانی و پزشکی ارائه کنند.

نیروهای اشغالگر مدیریت مجتمع پزشکی ناصر را مجبور کردند تا ۹۵ نفر از پرسنل بهداشتی، ۱۱ نفر از خانواده‌های آنها، ۱۹۱ بیمار و ۱۶۵ همراه و آواره را در ساختمان قدیمی ناصر در شرایط ترسناک، بدون غذا، بدون شیر خشک، و کمبود شدید آب قرار دهد.

این مجتمع پزشکی به دلیل کمبود توان پزشکی و تمام شدن سوخت شاهد وضعیت فاجعه بار و نگران کننده‌ای است که جان بیماران شامل ۶ بیمار متصل به دستگاه تنفس مصنوعی در بخش مراقبت‌های ویژه و سه کودک در بخش کودکان را به طور مستقیم تهدید می‌کند. 

پزشکان بدون مرز: اسرائیل کادر پزشکی ما را مجبور به فرار از بیمارستان ناصر کرد

پزشکان بدون مرز گفتند که نیروهای صهیونیست کادر پزشکی این سازمان را مجبور به فرار از بیمارستان ناصر کردند و بیماران را در بیمارستان رها کردند.

این سازمان از نیروهای صهیونیست خواسته‌است تا «فورا» حمله خود به مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس را متوقف کنند

سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

سازمان ملل متحد با تاکید بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان گفت که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

این سازمان افزود که بیش از ۷۰ درصد از زیرساخت‌های غیرنظامی و ۸۴ درصد از تأسیسات بهداشتی در غزه تخریب شده یا به شدت آسیب دیده‌است.

در این راستا هواپیماهای رژیم صهیونیستی یک خانه مسکونی را در نزدیکی بیمارستان کویت در رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

در ادامه رسانه‌های فلسطینی از شهادت ۱۱ تن و نیز تعدادی زخمی در پی بمباران منازل خانواده جودة و زعرب در مرکز و شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند. همچنین اشغالگران اردوگاه شابوره در مرکز شهر رفح را بمباران کردند. در جنایتی دیگر در بمباران رژیم صهیونیستی که یک خانه مسکونی در شهرک النصر در شمال شرق شهر رفح را هدف قرار داد، هفت تن شهید شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن گروهبان نوعام حابا، سرباز (گردان ۲۰۲)، تیپ چتربازان و همچنین مجروح شدن تعدادی از سربازان از جمله سرباز (گردان ۲۰۲) خبر داد که به شدت مجروح شده‌است.

پنجشنبه نیز ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدن گروهبان روتم هدار از نیروهای گشت چترباز در نبرد با مقاومت فلسطین در خان یونس را تایید کرد.

سخنگوی ارتش اشغالگر فاش کرد که در نتیجه نبردی که در آن‌ هدار کشته شد، یک افسر و ۲ سرباز گشتی چترباز نیز به شدت مجروح شدند و ۶ سرباز دیگر هم جراحت‌هایی برداشتند.

کانال عبری «کان» روز چهارشنبه گزارش داد که وزارت جنگ در حال رسیدگی به حدود ۲۰ هزار مجروح جدید در ارتش است.

 تا به امروز ارتش اشغالگر رسماً اذعان کرده که از هفت اکتبر ۵۷۲ افسر و سرباز در صفوف خود کشته شده‌اند که ۲۳۴ نفر در نبردهای زمینی در نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

این در حالی است که نیروهای شهید عمر القاسم گفتند: رزمندگان ما توانستند تعدادی خمپاره به سمت تجمع خودروهای اشغالگر در کیسوفیم شلیک کنند.

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه