ارسال به دیگران پرینت

تزئین برنج | ترفند تزئین برنج

اگه دوست داری یک ظرف برنج خوشگل بچینی ببین! | ترفند تزئین برنج و خورش +ویدئو

اگر دوست نداری برنج را ساده در دیس بریزید پس حتما این ترفند تزئین برنج را تا انتها دنبال کنید در ادامه برای یادگیری ترفند تزئین برنج مجلسی با ما همراه باشید.

اگه دوست داری یک ظرف برنج خوشگل بچینی ببین! | ترفند تزئین برنج و خورش +ویدئو

ترفند تزئین برنج و خورش

 

اگر دوست نداری برنج را ساده در دیس بریزید پس حتما این ترفند تزئین برنج را تا انتها دنبال کنید در ادامه برای یادگیری ترفند تزئین برنج مجلسی با ما همراه باشید.

اگر موقع مهمانی برنج داشت کم میومد نترس! | ترفند زیاد شدن برنج حین پخت +ویدئو

تزیین غذا می تواند اشتها را افزایش دهد. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد:

  • تزیین غذا باعث می شود غذا جذاب تر به نظر برسد. این امر به ویژه برای کودکان و افراد مسن که ممکن است اشتهای کمتری داشته باشند، مهم است.
  • تزیین غذا باعث می شود غذا اشتها آورتر به نظر برسد. این امر به دلیل رنگ، شکل و بافت غذا است.
  • تزیین غذا باعث می شود غذا لذت بخش تر به نظر برسد. این امر به دلیل احساسات مثبتی است که در هنگام خوردن غذاهای تزئین شده ایجاد می شود.

در اینجا چند نکته برای تزیین غذا برای افزایش اشتها وجود دارد:

  • از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های روشن باعث می شود غذا جذاب تر و اشتها آورتر به نظر برسد.
  • از اشکال هندسی استفاده کنید. اشکال هندسی باعث می شود غذا منظم و مرتب به نظر برسد.
  • از بافت های مختلف استفاده کنید. بافت های مختلف باعث می شود غذا متنوع تر و جذاب تر به نظر برسد.

البته، تزیین غذا فقط یک عامل است که بر اشتها تأثیر می گذارد. عوامل دیگری مانند بو، طعم و کیفیت غذا نیز مهم هستند. با این حال، تزیین غذا می تواند یک راه آسان و موثر برای افزایش اشتها باشد.

راه های تزیین برنج

 استفاده از زعفران

زعفران یکی از بهترین مواد برای تزیین برنج است. با استفاده از زعفران می توانید برنج را به رنگ های مختلفی مانند زرد، نارنجی، قرمز و بنفش درآورید. برای این کار، مقداری زعفران دم کرده را با کمی روغن مخلوط کرده و روی سطح برنج بریزید.

 استفاده از زرشک

زرشک نیز یکی از مواد پرکاربرد برای تزیین برنج است. زرشک را می توان به صورت ساده یا تفت داده شده استفاده کرد. برای تفت دادن زرشک، آن را در مقداری روغن یا کره تفت دهید تا برشته شود. سپس زرشک تفت داده شده را روی سطح برنج بریزید.

 استفاده از خلال پسته و بادام

خلال پسته و بادام نیز از مواد پرکاربرد برای تزیین برنج هستند. خلال پسته و بادام را می توان به صورت ساده یا تفت داده شده استفاده کرد. برای تفت دادن خلال پسته و بادام، آن ها را در مقداری روغن یا کره تفت دهید تا طلایی شوند. سپس خلال پسته و بادام تفت داده شده را روی سطح برنج بریزید.

 استفاده از ته دیگ

ته دیگ یکی از اجزای اصلی سفره ایرانی است. ته دیگ را می توان به شکل های مختلف مانند قلب، گل و ... درآورد و در کنار برنج سرو کرد. برای این کار، مقداری از برنج را در قالب مورد نظر ریخته و آن را در فر یا تابه با حرارت بالا قرار دهید تا ته دیگ طلایی شود. سپس ته دیگ را از قالب خارج کرده و در کنار برنج سرو کنید.

 استفاده از سبزیجات

سبزیجات نیز می توانند برای تزیین برنج استفاده شوند. سبزیجات را می توان به صورت خام یا پخته استفاده کرد. برای تزیین برنج با سبزیجات خام، آن ها را به صورت ریز خرد کرده و روی سطح برنج بریزید. برای تزیین برنج با سبزیجات پخته، آن ها را به صورت ریز خرد کرده و به خورش اضافه کنید.

ایده هایی برای تزیین برنج

 تزیین برنج با زعفران و زرشک

این تزیین یکی از ساده ترین و رایج ترین تزیینات برنج است. برای این کار، مقداری از برنج را با زعفران دم کرده مخلوط کرده و آن را به صورت گل یا هر شکل دیگری که دوست دارید درآورید. سپس زرشک تفت داده شده را روی سطح برنج بریزید.

 تزیین برنج با خلال پسته و بادام

برای این تزیین، مقداری خلال پسته و بادام را به صورت ریز خرد کرده و روی سطح برنج بریزید. همچنین می توانید از خلال پسته و بادام برای تزیین ته دیگ نیز استفاده کنید.

 تزیین برنج با ته دیگ قالبی

برای این تزیین، مقداری از برنج را در قالب مورد نظر ریخته و آن را در فر یا تابه با حرارت بالا قرار دهید تا ته دیگ طلایی شود. سپس ته دیگ را از قالب خارج کرده و در کنار برنج سرو کنید.

منبع : بانوی خانه
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه