ارسال به دیگران پرینت

مهاجرت تحصیلی آلمان

مهاجرت تحصیلی آلمان | شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

چرا مهاجرت تحصیلی آلمان اینقدر محبوب است؟ در میان کشورهایی که مردم دنیا، بخصوص ایرانیان، برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند، آلمان یک نمونه ایده‌آل است.

مهاجرت تحصیلی آلمان | شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

چرا مهاجرت تحصیلی آلمان اینقدر محبوب است؟ در میان کشورهایی که مردم دنیا، بخصوص ایرانیان، برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند، آلمان یک نمونه ایده‌آل است. مهاجرت تحصیلی آلمان به دلایل گوناگون بسیار جذاب و پر طرفدار است. از کیفیت تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان بگیرید، تا شرایط ایده‌آل اقامت در این کشور. اگر درباره مهاجرت تحصیلی آلمان اطلاعات زیادی ندارید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به تفصیل درباره مزایای مهاجرت تحصیلی آلمان و شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

آلمان کجاست؟

جمهوری فدرال آلمان در قاره سبز واقع شده‌است و در اروپای مرکزی قرار دارد. به لحاظ جمعیت، کشور آلمان پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. در جنوب این کشور، رشته کوه‌های آلپ قرار گرفته‌اند و مناطق شمالی آلمان توسط دریای بالتیک محصور شده‌اند. آلمان با ۹ کشور اروپایی مرز مشترک دارد. جمهوری چک و لهستان در شرق، دانمارک در شمال، اتریش و سوئیس در جنوب و لوکزامبورگ، فرانسه، هلند و بلژیک در غرب با آلمان مرز مشترک دارند.

نقشه آلمان

نقشه آلمان

 

فرهنگ آلمان

اگر در مقاله یا وب سایتی با عبارت Country of poets and thinkers نیز مواجه شدید، بدانید که منظور همان کشور آلمان است. دلیل این نامگذاری هم به این بر‌می‌گردد که این کشور زادگاه و پرورش‌دهنده بسیاری از متفکران و شاعران بوده است. آلمان از جمله کشورهایی است که از تاریخ و تمدن دیرینه‌ای برخودار است. اگر تاریخ این کشور را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که این کشور از سردمداران هنر، سیاست و اندیشه در اروپاست. این شهرت آلمان از ۱۰۰۰ سال قبل تا امروز پایدار بوده‌است.

 

وضعیت تحصیلی و آموزشی در آلمان

به منظور تحصیل در دانشگاه‌‌های آلمان، باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید در این کشور به بهترین شکل فارغ‌التحصیل شوید و مدرک با ارزشی دریافت کنید. برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور پیش از هر چیزی نیاز به انگیزه و پشتکار قوی دارید تا قله‌های موفقیت را با تحصیل در تمامی دانشگاه‌‌های آلمان فتح کنید و به شغل ایده‌آل و مورد نظر خود برسید.

برای تحصیل در دانشگاه‌‌های آلمان در ابتدا نیاز به وسایل مورد نیاز تحصیلی خود دارید. اکثر دانشگاه‌‌های آلمان، دیگر از روش‌‌های سنتی همچون تابلوهای ماژیکی و گچی استفاده نمی‌کنند؛ بلکه اساتید، تمامی دانشجویان را به سیستم‌‌های آموزشی نوین و مدرن مجهز می‌‌کنند تا آن‌ها بتوانند به وسیله رایانه‌‌های همراه، نکات درسی را فرا بگیرند. علاوه بر آن، وجود سیستم آموزشی مدرن در این کشور موجب می‌‌شود تا دانشجویان بتوانند با شیوه بهتری تحصیلات خود را انجام دهند و مطالب را با کیفیت بسیار بالاتری فرا بگیرند.

البته ناگفته نماند که تحصیلات در دانشگاه‌‌های آلمان، نیاز به ابزارهای آموزشی دیگری نیز دارد که اساتید تلاش می‌‌کنند تا آن‌ها را برای دانشجویان فراهم سازند. در کنار آموزش تئوری، اساتید به صورت عملی نیز تلاش می‌‌کنند تا مباحث را به دانشجویان آموزش دهند. با این تفاصیل، متوجه می‌شویم که یکی از بهترین‌ مقاصد برای مهاجرت تحصیلی، کشور آلمان است. به دلایل مذکور، مدارک تحصیلی که توسط دانشگاه‌‌های آلمان به دانشجویان اعطا می‌‌شوند، از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌‌توان از آن‌‌ها در هر کشوری برای استخدام رسمی استفاده کرد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

دانشگاه بُن آلمان

 

مهاجرت تحصیلی مقطع کارشناسی در آلمان

اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و یا پزشکی در آلمان اقدام کنید لازم است بدانید که باید حداقل مدرک دیپلم ۱۳ ساله از کشور خود داشته باشید. دیپلم معتبر در آلمان ۱۳ ساله است و دانشگاه های آلمان برای پذیرش، دیپلم ۱۳ ساله را قبول دارند! ولی در ایران شما بعد از ۱۲ سال تحصیل مدرک دیپلم می‌گیرید. با این اوصاف اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای مقطع کارشناسی، با مدرک دیپلم ایران، به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. پس چه باید کرد؟

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان در دوره کارشناسی، شما باید بعد از اتمام ۱۲ سال تحصیل در ایران و اخذ مدرک دیپلمتان، یک سال دیگر نیز در یکی از کالج‌های آلمان درس بخوانید. البته در برخی موارد، اگر دانشجویی در ایران حداقل ۳۵ واحد دانشگاهی را پاس کرده باشد، می‌تواند با معادلسازی واحد‌های خود، آن را به منزله سال سیزدهم دیپلم حساب کند و نیازی به تحصیل یکساله در کالج ندارد.

کسانی که یکسال کالج را در آلمان می‌گذرانند، باید در پایان دوره در آزمون FSP یا آزمون پایان دوره کالج شرکت کنند. دانشجویان در این آزمون که به صورت کتبی و شفاهی است، نمره‌ای می‌گیرند که از جمع آن با نمره دیپلم ایران، نمره نهایی به دست می‌آید. بعد از آن براساس نمره نهایی، برای پذیرش دانشگاه در مقطع کارشناسی اقدام می‌کنند.

تحصیل در دوره کارشناسی چهار سال طول می‌کشد که با احتساب یکسال تحصیل در کالج، مجموعا پنج سال طول می‌کشد.

نکته آخر اینکه برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی باید سن شما زیر ۲۴ سال (برای رشته پزشکی زیر ۲۲ سال) باشد.

 

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی آلمان

از نکات مثبت مهاجرت تحصیلی در دوره کارشناسی آلمان این است که هزینه تحصیل در این کشور رایگان است! هم هزینه تحصیل در کالج‌های آلمان و هم هزینه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی! اگرچه دانشگاه‌های خصوصی در آلمان وجود دارند که بابت تحصیل در آنها باید مبالغ سنگینی پرداخت کنید، اما دانشگاه‌های دولتی آلمان بابت تحصیل هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند. البته دانشجویان باید بابت مواردی مانند کارت حمل و نقل، خوابگاه و… هزینه‌هایی پرداخت کنند که ناچیز است.

سالن اجتماعات دانشگاه هایدلبرگ آلمان

سالن اجتماعات دانشگاه هایدلبرگ آلمان

 

مهاجرت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان حدود یکسال و نیم تا دو سال طول می‌کشد. شما پس از فارغ التحصیلی در آلمان می‌توانید مشغول به کار شوید و پس از آن کارت اقامت آلمان را دریافت کنید. در واقع پس از اتمام تحصیلات خود، ۱۸ ماه فرصت دارید که به دنبال کار بگردید و در صورت یافتن شغل می توانید ویزای خود را به ویزای کار آلمان تبدیل کنید.

رشته‌های تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد در آلمان بسیار متنوع هستند. اما نکته مهم اینجاست که شما نمی توانید در رشته های غیرمرتبط با مدرک کارشناسی خود، مشغول به تحصیل شوید. البته در این زمینه استثنا نیز وجود دارد.

مهمترین شرط از شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد، معدل شماست. برای مهاجرت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در آلمان شرط معدل ۷۵٪ وجود دارد. یعنی اگر لیسانس خود را از ایران گرفته‌اید، باید حداقل معدل شما ۱۵ باشد تا بتوانید برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان شانس داشته باشید.

برای تحصیل در مقطع ارشد در آلمان دو نوع پذیرش وجود دارد: پذیرش مستقیم و پذیرش مشروط.

پذیرش مستقیم:

پذیرش مستقیم آلمان، برای زمانی است که شما مدرک زبان آلمانی TestDaF یا مدرک زبان انگلیسی IELTS را داشته باشید.
در این صورت سفارت آلمان به شما وقت مصاحبه VIP می‌دهد. در پذیرش مستقیم، شانس دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای شما بیشتر است.

پذیرش مشروط:

در پذیرش مشروط،‌ شما می توانید با مدرک زبان آلمانی Goethe B1/B2، برای اخذ پذیرش از دانشگاه درخواست دهید و در آلمان تا سطح C1 بخوانید و بعد وارد دانشگاه شوید.

نکته آخر اینکه برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، سن شما باید زیر ۳۵ سال باشد.

 

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد آلمان

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد (به زبان آلمانی و انگلیسی) رایگان است و هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. حتی ممکن است با توجه به کیفیت و سطح دانش خود، بتوانید برای فاند کارشناسی ارشد آلمان نیز اقدام کنید. البته برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های خصوصی، باید شهریه‌های سنگین پرداخت کنید و تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان مشروط به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی آلمان است.

مهاجرت تحصیلی آلمان | شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

دانشگاه فرایبورگ آلمان

 

مهاجرت تحصیلی مقطع دکتری در آلمان

طبیعتا اخذ پذیرش در مقطع دکتری (در همه کشورها) با شرایط اخذ پذیرش در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس متفاوت است. افرادی که به دنبال ادامه تحصیلشان در مقطع دکتری کشور آلمان هستند، می‌توانند به دو روش برای مهاجرت تحصیلی آلمان اقدام کنند. این دو روش با نام «دکتری فردی» و «برنامه دکتری ساختاریافته» شناخته‌ می‌شوند.

 

دکتری فردی:

در این روش دانشجو به صورت مستقل و تنها زیر نظر استاد راهنمایی که در ابتدا انتخاب می‌کند، مشغول تحصیل می‌شود. افراد در این نوع سیستم آموزشی، باید ۳ تا ۵ سال زمان صرف کنند. دانشجوی دکتری فردی، نه تنها قادر به انجام پروژه‌های دانشگاهی خود خواهد بود، بلکه می‌تواند به دیگر پروژه‌ها و کارهای تحقیقی خود نیز برسد.

 

برنامه دکتری ساختاریافته:

دانشجویان می توانند در این روش تحصیلی برای دریافت مدرک دکتری، به زبان انگلیسی آموزش خود را کامل کنند. دانشجویان پس از ارائه پایان‌نامه، دانش خود را با آموزش‌های تکمیلی به اتمام می‌رسانند و در این حین قادر به همکاری با دیگر موسسات نیز خواهند بود.

اما پیش‌شرط‌های اخذ پذیرش دکتری از دانشگاه‌های آلمان چیست؟

  • به پایان رساندن مقطع کارشناسی ارشد و اخذ مدرک این مقطع
  • تألیف مقاله علمی
  • تسلط کامل به زبان آلمانی و انگلیسی
  • انتخاب راه برای اپلای دکتری (بورسیه یا پرداخت هزینه توسط دانشجو)
  • مکاتبه با استاد راهنما 
  • تکمیل مدارک مورد نیاز مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل
  • تدوین رزومه قوی
  • توصیه‌نامه
  • شرکت در آزمون ورودی یا مصاحبه حضوری دانشگاه هدف

نکته آخر اینکه برای اخذ پذیرش دکتری از دانشگاه‌های آلمان، شما باید زیر ۴۵ سال سن داشته باشید.

 

بورسیه و هزینه تحصیل در دوره دکتری آلمان

در مقطع دکتری نیز، بیشتر دانشگاه‌های آلمان بدون در نظر گرفتن ملیت، هیچ شهریه‌ای را از دانشجویان دکتری دریافت نمی‌کنند. بنابراین تحصیل رایگان در آلمان در مقطع دکتری در همه رشته های تحصیلی ممکن است.

هرچند انواع بورسیه‌های تحصیلی چون بورسیه تحصیلی DAAD و بورسیه‌های کمک‌هزینه دانشجویی در آلمان وجود دارند. بعد از اپلای، می‌توانید با توجه به شرایطتان برای هر کدام از این بورسیه‌ها که مناسب شماست استفاده کنید. بورسیه‌ها انواع مختلفی دارند، بورسیه‌های دولتی، بورسیه‌های جامعه مدنی و بورسیه‌های دانشگاهی.

کتابخانه دانشگاه آزاد برلین آلمان

کتابخانه دانشگاه آزاد برلین آلمان

 

شرایط و مدارک برای مهاجرت تحصیلی مقطع کارشناسی آلمان

برای تحصیل در مقطع لیسانس و اخذ ویزای دانشجویی آلمان، داشتن مدرک دیپلم الزامی است. گام بعدی، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آلمان است. حداکثر گپ تحصیلی مجاز در کشور آلمان ۵ سال است.

همانطور که گفته شد، چنانچه مدارک تحصیلی شما، با مدارک تحصیلی آلمان معادل نباشد و نتوانید تاییدیه ZAB آلمان را دریافت کنید، باید یکسال دوره کالج‌های آلمان را بگذرانید و بعد وارد دانشگاه شوید.

اگر قصد دارید به‌صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید باید سطح زبان آلمانی b۱ (آزمون testdaf یا DSH) داشته باشید. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید مدرک آیلتس نمره ۶ ارائه کنند.

همچنین برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان لازم است متقاضی، نامه تمکن مالی ارائه کرده تا اثبات کند هزینه زندگی و تحصیل خود در سال اول را می‌تواند تأمین کند.

 

شرایط و مدارک برای مهاجرت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آلمان

دانشجویانی که دارای مدرک لیسانس هستند و قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس را دارند باید این نکته را بدانند که مدارک دانشگاه‌های آزاد و سراسری اعتبار بیشتری نسبت به پیام نور، علمی کاربردی و غیرانتفاعی دارند. کسانی که قصد ادامه تحصیل فوق‌لیسانس در آلمان دارند باید مدرک خود را از طریق سازمان Akademisches Auslandsamt مورد بررسی قرار دهند تا اعتبار آن تائید شود. داشتن دانش زبان انگلیسی و آلمانی از دیگر شرایط پذیرش در این مقطع است.

 

شرایط و مدارک برای مهاجرت تحصیلی مقطع دکتری آلمان

تحصیل در مقطع دکتری و اخذ ویزای دانشجویی برای این مقطع کار ساده‌ای نیست. متقاضی باید دارای سطح زبان قوی، سابقه علمی و پژوهشی و مقالات بین‌المللی، رزومه علمی قوی، پذیرش از دانشگاه آلمان و توصیه‌نامه یک استاد راهنما از دانشگاه آلمان را داشته باشد تا بتواند ویزای دانشجویی دکتری دریافت کند.

مهاجرت تحصیلی آلمان

مهاجرت تحصیلی آلمان

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

مدارک لازم برای اخذ ویزای مهاجرت تحصیلی آلمان همانند دیگر کشورهای حوزه شنگن است. اسناد لازم برای اخذ ویزای آلمان بدین شرح است:

  • فرم درخواست: اطلاعات فرم را به‌ درستی و با صداقت کامل مطابق با مدارک ارائه‌شده پر کنید.
  • تأییدیه پذیرش: این تأییدیه باید از سوی دانشگاهی که در آن پذیرفته‌ شده‌اید صادر و تائید شود.
  • انگیزه نامه: در این فرم انگیزه خود از تحصیل در آلمان را شرح می‌دهید.
  • گذرنامه: پاسپورت شما باید دارای حداقل ۳ ماه اعتبار از زمان حضور شما در حوزه شنگن باشد.
  • بلیط سفر: بلیط پرواز گرفته‌شده یا رزرو شده باید ارائه شود و یا اثبات کنید در حال برنامه‌ریزی برای سفر به آلمان هستید.
  • عکس: عکس باید جدید و در ۳ ماه اخیر گرفته‌شده باشد و مطابق با استاندارد سفارت آلمان باشد.
  • بیمه درمانی: ارائه سند بیمه درمانی که هرگونه حادثه حتی مرگ را پوشش داده، در حوزه شنگن اعتبار داشته و سقف آن نیز ۳۰۰۰۰ یورو است.
  • اثبات تمکن مالی: این سند گواهی از بانک است که اثبات می‌کند شما حداقل ۴۵ یورو می‌توانید به‌طور روزانه در آلمان هزینه کنید و در کل توانایی مالی برای هزینه‌های خود در طول مدت سفر را دارید.

 

منظور از دوره کار تحصیل در کشور آلمان چیست؟

خیلی از دانشجویان دوست دارند در حین تحصیل خود نیز، زمانی را برای کار کردن بپردازند. اما متاسفانه این امکان در کشور ما با توجه به شرایطی که وجود دارد، فراهم نشده است. اما اگر قصد دارید تا در حین تحصیل خود در کشور آلمان، کار دانشجویی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره‌های کار تحصیل این کشور شرکت کنید. مکاترونیک، مدیریت، فیزیوتراپی و مدیریت تجاری از جمله دوره‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. این را به خاطر داشته باشید که شرکت در این دوره‌ها، مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، یکی از مهم‌ترین مزیت آن، عدم نیاز به پرداخت شهریه تحصیلی و در کنار آن، داشتن یک حقوق مناسب خواهد بود.

مزیت دیگری که این دوره‌ها از آن برخوردار اند، امکان دریافت ویزای کاری، پس از اتمام دوره تحصیل شما است. البته شرکت در این دوره به همین راحتی هم نیست و باید حتما یکسری شرایطی را داشته باشید. به عنوان مثال، حتما باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشید؛ البته احتمالا خیلی از شما عزیزان این مدرک را در اختیار دارید و جای نگرانی نیست. اما شرط و مشکل اصلی شما، داشتن مدرک زبان این کشور تا سطح C1 است. شاید خیلی از شما عزیزان زبان آلمانی را به خوبی فرا نگرفته باشید و شرایط شرکت در دوره کار تحصیل این کشور را نداشته باشید. اما جای نگرانی وجود ندارد، چرا که می‌توانید با شرکت در دوره‌‌های فاندیشن، سطح زبان آلمانی خود را تا C1 بالا برده و سپس وارد این دوره‌ها شوید.

مهاجرت تحصیلی آلمان | شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

کار دانشجویی در آلمان

 

مزایای تحصیل در آلمان

سیستم دانشگاهی در کشور آلمان برای دانشجویان، امکانات بسیار زیادی فراهم کرده است. دانشگاه های آلمان دستاوردهای فوق العاده ای در زمینه فلسفه و موسیقی دارند. همچنین، سوابق درخشانی در پرورش دانشجویانی مفتخر به کسب جایزه نوبل دارند. تحصیل در کشور آلمان طبق تجربیات افراد مختلف، از سطح بالایی برخوردار است و حتی مدارک دانشگاه‌های آن به صورت جهانی پذیرفته شده است. سیستم دانشگاه کشور آلمان از ۳۰۰ موسسه به هم پیوسته تشکیل شده است که در تمام مناطق این کشور پراکنده شده اند. شاید هیچ کشور دیگری چنین چیزی وجود نداشته باشد. همچنین، به دانشجویان فرصت‎هایی داده می‌شود تا در هنگام تحصیل نیز به کار مشغول شوند.

باید اشاره کرد که کشور آلمان در استانداردهای آکادمیک منحصر به فرد بوده و آموزش‌های فنی را به خوبی ارائه می‌دهد. از اکتبر ۲۰۱۴ آلمان به طور رسمی از پرداخت هزینه‌های تحصیلی توسط دانشجویان جلوگیری کرده است. این یعنی آلمان یکی از کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود.

 

شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان

دانشجویانی که به قصد تحصیل به آلمان مهاجرت می‌کنند، می‌توانند از نوعی ویزا برای اقامت اعضای خانواده خود نیز بهره ببرند. با ویزای همراه دانشجویی میتوانید پس از دریافت ویزای تحصیلی خود، بتوانید اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورید. کشور آلمان به خوبی دغدغه‌های دانشجویان مهاجری که به این کشور آمده‌اند را می‌شناسد. این کشور برای افزایش کیفیت آموزشی خود، این نوع ویزا را فراهم کرده است تا دانشجویان بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند. اما برای دریافت این نوع ویزا، حتما باید مدتی از زمان ورود شما به خاک این کشور گذشته باشد.

معمولا زمانی که برای این کار تعریف شده است، حدود ۳ ماه تا ۱ سال است. این یعنی شما باید این مدت را در کشور آلمان به تحصیل بپردازید. پس از آن می‌توانید برای اخذ چنین ویزایی برای بستگان خود، اقدام نمایید.

یکی از شرایطی که کشور آلمان برای دریافت این ویزا قرار داده است، تمکن مالی دانشجو است. یعنی شما باید بدون وابستگی به بودجه عمومی آلمان، بتوانید خرج و مخارج زندگی خود و اعضای خانواده خود را در این کشور تامین کنید. به علاوه، باید بتوانید محل مناسبی را برای زندگی خود و بستگان خود فراهم کنید. در غیر این صورت فاقد شرایط لازم برای دریافت این نوع ویزا خواهید بود. شما زمانی می‌توانید همسر خود را به این کشور ببرید، که قبل از دریافت ویزای تحصیلی خود برای ازدواج اقدام کرده باشید. اما مزیتی که برای همسر شما وجود خواهد داشت، امکان کار در این کشور اروپایی است. البته همسر شما برای اقامت در این کشور، باید حتما سطح A1 زبان این کشور را داشته باشد.

ویزای همراه تحصیلی آلمان

ویزای همراه تحصیلی آلمان

 

شرایط ویزای همراه برای فرزندان و والدین

اگر فرزندی هم دارید، باید سنی کمتر از ۱۸ سال داشته باشد تا بتوانید برای وی ویزای همراه دریافت کنید. در صورتی که فرزند شما بیشتر از ۱۶ سال داشته باشد، باید بتواند به زبان آلمانی صحبت و معاشرت کند. برای والدین خود نیز زمانی می‌توانید ویزای همراه دریافت کنید که سن نسبتا بالایی داشته باشند. این یعنی فقط زمانی می‌توانید آن‌ها را هم به آلمان ببرید که نتوانند از خود مراقبت کنند. نکته آخر در مورد فرزندان شما این است که نباید در آن زمان متاهل باشند. البته اگر قبلا هم ازدواج کرده باشند و بیوه و مطلقه محسوب شوند نیز، امکان دریافت ویزای همراه برایشان وجود نخواهد داشت.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله تلاش کردیم هر آنچه برای مهاجرت تحصیلی آلمان مورد نیاز است، به اجمال و اختصار توضیح دهیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید و هنوز دچار ابهام و تردید هستید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی رسا تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب موسسه رسا بهره‌مند شوید. همچنین موسسه مهاجرتی رسا آماده‌است تا با عقد قراردادی با شما، تمام مراحل مربوط به مهاجرت تحصیلی به آلمان را برای شما پیش ببرد تا ریسک ریجکت شدن را کاهش دهد. منتظر تماس شما هستیم.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه