ارسال به دیگران پرینت

محیط زیست

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس: ۸۰ درصد دریاچه ارومیه خشک شده است | قول میدهیم تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم، دریاچه پرآب شود | عملکرد‌ها نباید مخرب محیط زیست باشد | حق‌آبه دریاچه ارومیه باید داده شود

محمدجواد عسکری نماینده مجلس به دیده‌بان ایران گفت: تلاش میکنیم تا علیرغم سدسازی‌های زیاد، حق‌آبه دریاچه ارومیه داده شود تا زمینه را برای احیای این دریاچه فراهم کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس: ۸۰ درصد دریاچه ارومیه خشک شده است | قول میدهیم تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم، دریاچه پرآب شود | عملکرد‌ها نباید مخرب محیط زیست باشد | حق‌آبه دریاچه ارومیه باید داده شود

 دریاچه ارومیه از سال ۱۳۴۶ به دلیل موقعیت و ویژگی های طبیعی و اکولوژیکی که دارد به عنوان پارک ملی به ثبت رسید. این دریاچه، از بزرگترین دریاچه های آب شور جهان است که در دو دهه اخیر دچار بحران کم آبی و خشکسالی شده است.

طبق اعلام استاندار آذربایجان‌غربی، ۱۰۰ درصد اعتبار مصوبه پنج هزار میلیارد ریالی برای احیای دریاچه ارومیه محقق شده و اتمام طرح‌های سخت افزاری نیمه تمام از جمله ابر طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار گرفته است. طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی سالانه بیش از ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب را وارد پیکره دریاچه ارومیه خواهد کرد.

حتی آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز نیز در این رابطه با اشاره به اینکه اگر طوفان نمکی راه بیافتد، نه تنها آذربایجان شرقی، بلکه قسمت بزرگی از شمالغرب کشور باید تخلیه شود، گفت: خشکیدن دریاچه ارومیه زندگی بیش از ده میلیون نفر را تحت تاثیر مستقیم قرار می‌دهد.

محمدجواد عسکری؛ رییس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در این رابطه به دیده‌بان ایران گفت: در حوزه مسائل زیست‌محیطی، کمیته‌ محیط‌زیست به ریاست دکتر رفیعی را تشکیل دادیم که مجدانه پیگیر این موضوعات هستند.

باید مراقب باشیم محیط زیست هرگز دچار مخاطره نشود

 

 

محمدجواد عسگری با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه از گذشته مشکلاتی داشته است، گفت: عملکرد ما باید به نحوی باشد که محیط زیست دست‌خوش تغییر نشود. با جدیت این موضوعات را دنبال میکنیم و در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه تلاش میکنیم تا دغدغه علاقمندان محیط زیست کمتر شود.

حق‌آبه دریاچه ارومیه باید داده شود

عسکری عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا علیرغم سدسازی‌های زیاد، حق‌آبه دریاچه ارومیه داده شود تا زمینه را برای احیای این دریاچه فراهم کنیم.

 

۸۰ درصد دریاچه خشک شده است

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان به دیده‌بان ایران گفت: در حال حاضر شرایط عمومی دریاچه خوب نیست و میتوان گفت که ۸۰ درصد آن خشک شده است ولی نهایت تلاش‌مان برای احیای آن انجام میدهیم ولی بارندگی نیز از مهم‌ترین مسائل است زیرا اگر بارندگی‌ها تداوم یابد ما نیز متعهد میشویم که عملکرد بهتری داشته باشیم و قول میدهیم که با برنامه‌ریزی که داریم قبل از اتمام کار مجلس یازدهم، دریاچه ارومیه پرآب شود.

 

منبع : دیده بان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه