ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان | بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

جزئیات همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

جزئیات همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

جزئیات همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

نعمت الله ترکی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امروز یکصدمین سال تاسیس صندوق بازنشستگی کشور است که از بدو تاسیس تا الان تغییراتی داشته تا آخرین مرحله که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ماموریت ویژه این صندوق خدمت به جمعیت حدود یک میلیون ششصد هزار نفری تحت پوشش است گفت: ما به دنبال دریافت داده‌های علمی و اثر گذار هستیم و برنامه ریزی کردیم تا چشم انداز مشخصی برای صندوق بازنشستگی ترسیم کنیم، زیرا خدمات صندق باید برای جامعه هدف شفاف باشد.

ترکی اظهار کرد: اولین هدف حفظ کرامت بازنشستگان و هدف گذاری دوم ارتقاع و توسعه خدمات برای بازنشستگان است، زیرا صندوقی باید ایجاد شود که خودکفا و پایدار باشد برای همین منظور موسسه صبا فعالیت خود را شروع کرده تا بر اساس آخرین بافته‌های علمی دنیا فعالیت خود را انجام دهیم.

ضمن بیان اینکه اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول در راستای خدمت گذاری ایجاد شده که بحث ساماندهی این اموال بسیار مهم است گفت: برای پرداخت حقوق بازنشستگان نیازمند منابعی هستیم که صندوق برای خدمت به این عزیزان باید خود مولد باشد که در سال‌های گذشته به علت چالش‌هایی که بوده برنامه ریزی‌ها تحقق پیدا نکرد.

ترکی گفت: صندوق بازنشستگی فقط مربوط به کشور ما نیست و در باقی کشور‌ها وجود دارد، اما آنجا مشکلات تعدد صندوق‌ها را حل کردند و نهایتا سه صندوق وجود دارد، اما در کشور ما حدود ۲۰ صندوق بازنشستگی وجود دارد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه بخشی از تامین منابع از کسور حقوق بازنشستگان است، گفت: اکنون نسبت تعداد شاغلین که کسور دریافت می‌شود به بازنشستگان، کمتر از یک درصد است که ناترازی را شاهد هستیم.وی افزود: میانگین بازنشستگی در کشور حدود ۵۰ سال است که در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده به ۶۰ سال برسد.

ترکی اظهار کرد: بیش از ۱۹۷ شرکت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فعالیت می‌کنند که نیاز به ساماندهی دارند تا شرکت‌هایی به نسبت فعالیت هایشان توسعه، ساماندهی یا انحلال شوند.

وی گفت: اولین تعهد صندوق نسبت به جامعه هدف حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران است که اولویت اصلی صندوق است تا دغدغه و نگرانی وجود نداشته باشد. اکنون ماهیانه ۱۷ هزار میلیارد حقوق پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دومین تعهد همسان‌سازی و پرداخت عائله مندی که پیشنهاد شده همسان‌سازی به صورت دائمی باشد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه سومین هدف ارائه تسهیلات خدمات رفاهی است، زیرا افرادی که تحت پوشش صندق هستند افراد فرهیخته و صاحب نظر حضور دارند و به همین منظور پیشنهاد شده در هر استان کشور مرکز خدمات رفاهی احداث شود گفت: بیمه تکمیلی و درمانی یکی از دغدغه‌های اصلی بازنشستگان است و نگرانی‌های بحقی در زمینه درمانی وجود دارد. در همین موضوع اولین اقدام انجام‌شده بررسی مطالبات بود که نزدیک به ۳۷۰۰ میلیارد تومان معوقات بیمه‌ها تا شهریورماه پرداخت و تسویه شده است و مابه‌التفاوت مهر آبان و آذر در این ماه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان و سلامت بزرگوارانی هست که بیماری خاص دارند که حدود ۶۰ هزار نفر دچار بیماری خاص هستند که تاکید شده ارائه خدمات به این افراد به صورت کامل انجام شود.

ترکی با اشاره به ضرورت ارتباط مستمر با جامعه هدف گفت: شماره تلفن ۲۵۰۰ آماده دریافت نظرات و پیشنهادات مردم است و به همکاران تاکید شده حتما موارد و مشکلات پیگیری شود که در یک هفته حدود ۱۶۳۳۰ تماس گرفته شده است.

وی ادامه داد: ما پیشنهاد ادغام با صندوق های بازنشستگی دیگر را ندادیم بلکه پیشنهاد اصلاح قوانین داده شده که در مجموعه سه صندوق در کشور فعالیت کنند.

ترکی در خصوص مطالبات صندق بازنشستگی کشوری گفت: مطالبه های زیادی وجود دارد که تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶۰۰۰ هزار میلیارد وجود دارد.

وی اظهار کرد: تا الان هیچ سفارش و فشار خارجی برای انتصابات وجود نداشته باید توجه داشت اگر سفارشی بر اساس قابلیت باشد خوب است و اعلام میکنم تابع هیچ فشاری یا سفارشی کار انجام نمی‌دهم.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص تعهدات شرکت های بیمه ای گفت: با هیچ شرکت بیمه ای عهد اخوت نداریم و کل خدمات نظام بیمه ای در کمیته‌ای بررسی می‌شود که برای سال ۱۴۰۲ اعلام مناقصه شود و هر شرکت بیمه ای که بتواند این خدمات را ارائه دهد طرف قرار داد ما قرار می‌گیرد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام بنده سال ۹۷بازنشسته شدم سی سال بود عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بودم ولی موقع بازنشستگی خودشان سهم بنده راتصویه کردند چون بازنشسته شدیم لااقل این صندوق بازنشستگی مثل صندوق شاغلان مزایایی مثل خرید اقساطی خودرو یادیگر اجناس در اختیار بازنشستگان قرار دهندمتاسفانه بعدازبازنشستگی مثل شاغلان به مشکلات بازنشستگان رسیدگی نمی‌شود

    • Seed ارسالی در

      افزایش جانبازان ۱۵درصد آموزش وپرورش کی اجرا خواهد شد

    • محمدنقی ارسالی در

      تازه تشریف اوردید یکماه دیگه همه چیز فراموش میشه الکی بازنشسته رو دلخوش نکنید شما جز همونهایی هستید که پارسال برای بازنشستگان بهداشت ودرمان حکم زدید ولی عمل نکردید هرگز حکمی بدون پیش بینی بودجه انجام نمیدن فقط نمک رو زخم نریزید بزارید تو فلاکت خودمون بمونیم خیلیا ازاین بهداشت ودرمانیها ۳۰سال با بیمار واسترس سروکار داشتتد الان خودشون عوارض کاررو دارن تحمل میکنن مثل خودم که عمل پای پاس قلب کردم .بیخیال ما بشید وبحال خودمون بزارید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام درحال حاضر حقوق یک کارشناس تامین اجتمای خیلی زیاد ترازحقوق یک کارشناس کشوری هست!کجا همسان سازی صورت گرفته؟

    • ناشناس ارسالی در

      سلام بنده بازنشسته با ۳۵سال واریزی بیمه یعنی ۳۵روز حقوق با این تورم لحظه ای ۷/۲۰۰دریافتیمه کفاف‌۱۰روزبیشتر نیست پس این همسان سازی کی انجام میشه ما هم مثل انسان زندگی کنیم به خدا از زن بچه نوه عروس شرمنده ایم فقط میدانم کسی به فکر بازنشسته تامین اجتماعی نیست

    • ناشناس ارسالی در

      مبلغ ۵ درصد بازنشستگان۱۴۰۱/۰۷/۰۱ را چرا پرداخت نمکنید، این چه منطقی بود که بکار گرفتید ؟!!!!!

    • ایران ارسالی در

      با سلام چقدر هی به بازنشسته های کشوری لشکری اهمیت میدید بازنشسته ها تامین اجتماعی بدبخت هستند حقوق اونا رو زیاد کنید اولویت اصلی با تامین اجتماعی هست

    • ناشناس ارسالی در

      دولت هنوز تکلیف 25همسانسازی. بازنشستگان تامین اجتماعی را حل نکرده هنوز پادش پایان سال کارگری راحل نکرده دارد نسخه سال 1402را میبندد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام پرسنل بهداشت ودرمان که درمناطق جنگی خدمت کردن چرا حکم خدمت درمناطق جنگی را اعمال نه میکنید

    • ناصررجایی نژاد ارسالی در

      سلام باتوجه به ایثارگری ونزدیک 33 خدمت صادقانه در اول مهرماه 1401 بازنشسته شده ام متاسفانه 5درصد افزایش به ما نداده اند می‌گویند قبل از اول مهرماه تعلق می‌گیرد دراینصورت افزایش آن به 30 ماه پاداش پایان خدمت سنوات میشودحداقل پانزده میلیون تومان وحداکثر بیستمیلیون تومان اضافه میشود

    • ناشناس ارسالی در

      سلام چرا تاکنون همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا نشده ؟وچرا من که ۳۰ سال خدمت کردم باید با یکنفر شاغل تفاوت حقوق حداقل ۱۰میلیون داشته باشم شاغل باید ۱۰درصد ازمن بیشتر باشد چرا به فکر بازنشستگان نیستید خصوصا اموزش وپرورش

    • ناشناس ارسالی در

      راستش تا آنجایی که ما اطلاع داریم روز بروز حقوق دولت
      میره بالا حقوق ملت میاد
      پایین

    • ناشناس ارسالی در

      سلام خواهشن مسولین محترم همسان سازی حقوق بازنشستگان اموزش وپرورش رواجراکنند تاکی باید صبرکنیم چرا باید یک معلم شاغل بایک بازنشسته اینقدر تفاوت حقوقی داشته باشد شاغل ۱۶میلیون وبازنشسته ۷میلون

    • بازنشسته لشکری ارسالی در

      تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری چه می شود بایستی از اول سال 1400تاکنون یعنی برای 2سال1400 و 1401افزایش حقوق و همسان سازی بازنشستگان لشکری همراه با معوقات آن به طور تمام و کمال بایستی بدون چون و چرا پرداخت شود و دولت فقط تا حالا زورش به بازنشستگان لشکری رسیده و می رسد .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه