ارسال به دیگران پرینت

کالابرگ | آخرین خبر از کالابرگ

خبر خوش یلدایی د‌ولت از راه رسید | همزمان هم یارانه‌ی نقدی بگیرید هم اعتبار کالابرگ!+ویدئو

بر اساس اخرین اخبار منتشر شده، در طرح کالابرگ الکترونیکی، پرداخت نقدی یارانه و کالایی به‌صورت همزمان عملیاتی می‌شود.

خبر خوش یلدایی د‌ولت از راه رسید | همزمان هم یارانه‌ی نقدی بگیرید هم اعتبار کالابرگ!+ویدئو

 از کالا برگ الکترونیک چه خبر؟

بر اساس اخرین اخبار منتشر شده، در طرح کالابرگ الکترونیکی، پرداخت نقدی یارانه و کالایی به‌صورت همزمان عملیاتی می‌شود. یعنی اگر اعتبار لحاظ ‌شده تا پایان ماه استفاده نشود، امکان برداشت نقدی برای سرپرست خانوار فراهم است.

وزیر کار جزییات کالا برگ الکترونیکی را اعلام کرد 

«سید صولت مرتضوی» در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین بزرگداشت از پژوهشگران اظهار داشت: سامانه شبکه ملی اعتبار برای کالابرگ الکترونیک ایجاد شده است و به صورت آزمایشی در بعضی از استان‌ها مبلغ یارانه در حساب پشتیبان یا همان کالا برگ را زودتر واریز می کنیم.

وی افزود: کسانی که نیاز به خرید اقلام دارند می‌توانند برای تهیه ۱۱ قلم از این اجناس از طریق شبکه اعتباری پشتیبان اقدام کنند، اما اگر از کالا برگ استفاده نکردند در همان زمانی که مردم یارانه نقدی واریز دریافت می کنند، امکان برداشت دارند.

مرتضوی تاکید کرد: پس از اجرای آزمایشی مرحله استانی کالابرگ، موارد مورد ارزیابی قرار می گیرد و سپس به مرحله اجرا می رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جاماندگان سهام عدالت بهزیستی، گفت: کسانی که جا مانده‌اند یا حقی از آنان ضایع شده است، می‌توانند به دستگاه‌های مرتبط مراجعه کنند.

طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت اختیاری و در مرحله نخست در استان هرمزگان اجرایی می‌شود. هرمزگانی‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز (اعلام شده) نسبت به استفاده از این اعتبار در خرید اقلام اساسی استفاده کنند و خرید اقلام اساسی به‌صورت نقد و اعتباری انجام می شود؛ یعنی مقدار مشخصی از قیمت کالا از محل اعتبار اختصاص‌داده شده پرداخت می‌شود و خریداران باید بقیه مبلغ را با استفاده از کارت بانکی یا به‌صورت نقدی پرداخت کنند.

استفاده از اعتبار کالا برگ الکترونیکی از طریق همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و ۱۱ گروه کالایی مشخص شده است و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده، خرید خود را انجام دهند. براساس این طرح، خانوارها می‌توانند به اعتبار یارانه یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند در غیر این صورت می توانند یارانه را دریافت کنند.

یارانه نقدی حذف نمی‌شود و استفاده از کالابرگ الکترونیکی کاملاً اختیاری است.

حجم ویدیو: 2.98M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17
منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مریم ارسالی در

      خداوند خیرتون بده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه