ارسال به دیگران پرینت

ادعای آمریکا | ادعای جدید آمریکا علیه ایران | ادعای آمریکا علیه ایران

آمریکا ادعای جدیدی علیه ایران دارد | جا به جایی محموله مواد منفجره توسط ایران | تهدید نظامی ایران از سوی آمریکا جدی است؟

ارتش آمریکا پس از تخلیه قایق حاوی مواد منفجره و خدمه یمنی آن، این قایق را برای کشتی‌های تجاری خطرناک دانست و روز یکشنبه آن را در خلیج عمان غرق کرد.

آمریکا ادعای جدیدی علیه ایران دارد | جا به جایی محموله مواد منفجره توسط ایران | تهدید نظامی ایران از سوی آمریکا جدی است؟

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که هفته گذشته یک محموله عظیم مواد منفجره را که در یک قایق ماهیگیری از ایران به سمت یمن در حرکت بود، رهگیری و منهدم کرد.

تهدید نظامی ایران از سوی آمریکا جدی است؟

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای که در شبکه «ان بی سی نیوز» منتشر شد، اعلام کرد: قایق ماهیگیری حامل بیش از ۱۸۰ تن «کود اوره» و «آمونیوم کلرید» بود که در ۸ نوامبر جاری در آب‌های دریای عمان مشاهده شد. طی پنج روز متوالی، تکنسین‌های خنثی سازی مواد منفجره از گروهان ویژه ۵۶ فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده و خدمه‌ای از USS Hurricane، قایق را بازرسی کردند و ماهیت موادی را که می‌توان از آنها برای ساخت مواد منفجره استفاده کرد، شناسایی کردند.

این بیانیه می‌افزاید: ارتش آمریکا پس از تخلیه قایق حاوی مواد منفجره و خدمه یمنی آن، این قایق را برای کشتی‌های تجاری خطرناک دانست و روز یکشنبه آن را در خلیج عمان غرق کرد. ناو آمریکایی «یو اس اس سالیوان» چهار خدمه یمنی این قایق را به گارد ساحلی یمن در خلیج عدن منتقل کرد تا آنها را به مقامات این کشور تحویل دهد.

مایکل اریک کوریلا» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در واکنش به این خبر گفت: سنتکام همراه با نیروهای شریک خود، به امنیت و ثبات منطقه و جلوگیری از انتقال غیرقانونی و بی ثبات کننده مواد کُشنده به منطقه از طریق زمین، هوا و دریا متعهد است.

همچنین «برد کوپر» فرمانده فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا نیز مدعی شد که این مقدار مواد منفجره کشف شده، برای سوخت بیش از ده موشک بالستیک میان بُرد کافی است.

 

هنوز مراجع رسمی در کشورهای منطقه از جمله ایران و یمن به این ادعای نیروی دریایی آمریکا که گاه و بیگاه تکرار می‌شود، واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه