ارسال به دیگران پرینت

پلیس امنیت | لباس پلیس امنیت | عکس لباس پلیس امنیت

صحنه های شوک آور از امکانات پلیس امنیت | عکس هایی که تا به حال ندیده اید

پلیس ضد شورش به معنای بخشی از پلیس، ارتش یا سایر نیروهای امنیتی است که مسئول کنترل، متفرق کردن یا دستگیری شهروندان غیرنظامی هستند که تظاهرات کرده یا تجمعات را سازماندهی کرده‌اند

صحنه های  شوک آور از  امکانات  پلیس امنیت | عکس هایی که تا به حال ندیده اید

پلیس ضد شورش به معنای بخشی از پلیس، ارتش یا سایر نیروهای امنیتی است که مسئول کنترل، متفرق کردن یا دستگیری شهروندان غیرنظامی هستند که تظاهرات کرده یا تجمعات را سازماندهی کرده‌اند

تاکتیک‌های اجرای قانون در دهه گذشته به طور قابل توجهی در کشورهای مختلف دنیا تغییر کرده است؛ این بدین منظور است که پلیس‌های ضد شورش برای کاهش خطر صدمات و کنترل بهتر جمعیت، استراتژی‌ های مؤثرتری را برای مقابله با تهدیدات کشور خود اتخاذ کرده‌اند.

 

پلیس ضد شورش در آفریقای جنوبی

 پلیس ضد شورش به معنای بخشی از پلیس، ارتش یا سایر نیروهای امنیتی است که مسئول کنترل، متفرق کردن یا دستگیری شهروندان غیرنظامی هستند که تظاهرات کرده یا تجمعات را سازماندهی کرده‌اند. پلیس ضد شورش اغلب از سلاح‌های غیر کشنده مانند باتوم و شلاق برای متفرق کردن جمعیت یا بازداشت معترضان استفاده می‌کند.

استفاده از سلاح‌های دیگر مانند اسپری فلفل، گاز اشک آور، شوک الکتریکی و گلوله‌های پلاستیکی در میان این نیروها از دهه ۱۹۸۰ رایج بوده است. علاوه برآن لباس پلیس ضد شورش یک لباس مهم در هر کشور است.

این لباس‌ها با تجهیزاتشان نقش مهمی در حفظ امنیت عمومی بازی می‌کند. هر پلیس ضد شورش باید برای رسیدگی به حوادث غیرمنتظره‌ای که می‌تواند خطر جدی در مراکز مختلف شهر باشد، مجهز باشد. در این مطلب به اطلاعاتی درباره طراحی این لباس‌ها و تجهیزات مهم در این لباس‌ها در کشورهای مختلف می‌پردازیم.

تصاویر | امکانات لباس پلیس‌ ضد شورش | با لباس‌های خاص پلیس‌های ویژه از ۵ قاره جهان آشنا شوید

لباس‌های پلیس های ضد شورش به‌طور خاص برای پوشاندن و محافظت از تنه طراحی شده‌اند. لباس‌های ضد شورش که از مواد انعطاف‌پذیری ساخته شده‌اند کاملاً متناسب با بدن هر افسر پلیس است که می‌توانند در برابر تعداد زیادی از تهدیدات از آنها محافظت کنند.

لباس‌های ضد شورش پیشرفته مقاوم در برابر آتش، مقاوم در برابر چاقو هستند و می‌توانند در برابر ضربه‌های ناشی از نیروی بی‌نقص مقاومت کنند و به افسران این امکان را می‌دهند که با خیال راحت از جمعیت رد شوند تا موقعیت‌های خطرناک را بهتر خنثی کنند.

این لباس‌ها همچنین یک دوربین دارند که می‌تواند در مراحل قانونی آینده به تحقیقات بیشتر کمک کند.

کلاه، سپر و باتوم ضد شورش

کلاه ایمنی (پلیس های ضد شورش) برای مقابله با سطوح مختلف تهدیدات از آجر گرفته تا سنگ و بطری طراحی شده است. این کلاه ها با پوشش بالایی که دارند، از پهلو و پشت سر این افسران محافظت می‌کند.

سپرهای کوچک صورت که بر روی این کلاه ها نصب می‌شوند شفاف بوده و جلوی دید را نمی‌گیرد. در عوض مانعی بین صورت افسر و اشیاء احتمالی ایجاد می‌کنند.

باتوم ضد شورش می‌تواند یک سلاح ارزشمند هنگام برخورد با موقعیت‌های سخت کنترل جمعیت باشد. این سلاح‌های همه کاره اغلب از پلی کربنات یا چوب قوی ساخته می‌شوند و در اندازه‌های مختلف موجود هستند.

باتوم به افسران اجازه می‌دهد تا کنترل سلاح را حفظ کنند. باتوم‌ها می‌توانند به عنوان یک ابزار ضربه‌ای برای ضربه زدن، مسدود کردن استفاده شوند. آنها همچنین برای شکستن شیشه‌های ایمنی، پنجره‌ها یا برای ورود به سازه ها یا وسایل نقلیه طراحی شده‌اند.

سپرهای ضد شورش محافظی سبک و یک مانع فیزیکی است که در برابر طیف گسترده‌ای از خطرات افسران را محافظت می‌کند. این سپرها معمولاً به شکل گرد یا مستطیل بوده و دارای صورت صاف یا خمیده هستند.

معمولاً یک سیستم تسمه وجود دارد که سپر را به بازو متصل می‌کند. علاوه بر آن استفاده از سپر ضد شورش برای مسدود کردن، برای عقب راندن فرد، محدود کردن حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستکش ضد شورش

دستکش‌های پلیس ضد شورش به محافظت از دست‌ها در برابر ضربه کمک می‌کنند. این دستکش‌های ضد شورش از مواد قابل تنفس با اندازه مچ های قابل تنظیم و کف دست‌های تقویت شده ساخته شده‌اند. هنگام حضور در موقعیت‌های خطرناک، داشتن دستکش ضد شورش ضروری است. جالب است بدانید که انواع مختلفی از دستکش ها بر اساس نیاز افسران وجود دارد، از دستکش کولار پددار گرفته تا دستکش بند انگشتی سخت و دستکش چرمی ساده.

دستنید یکی از ابزار مهم برای هر پلیسی است. پلیس ضد شورش هم بسته به کشور مورد نظر دارای دستبند امنیتی است.

فوم ساعد و مچ پا

این فوم از ساعد دست و مچ پا در برابر ضربه‌ها جلوگیری می‌کند.

بیسیم یکی از وسایل ضرروی است که بر روی لباس نصب می‌شود.

اقدامات اطلاعاتی و مقابله‌ای

محصولات و آموزش‌های مختلف برای اقدامات اطلاعات ضد شورش مانند رهگیری، پارازیت، ردیابی، مشاهدات صورت می‌گیرد.

خودروهای زرهی

یکی دیگر از وسایل نقلیه مورد نیاز پلیس ضد شورش در دنیا خودروهای زرهی است که می‌تواند به شکل‌های مختلف طراحی شده باشد که مطابق با بالاترین استانداردهای بین المللی است.

لباس‌ها و تجهیزات پلیس ضد شورش همچنین ممکن است تجهیزات و لوازم جانبی مهم دیگری مانند ماسک‌های گاز، کیسه‌های ابزار، بسته‌های آبرسانی، کیسه‌های نارنجک‌زا، کیت‌های پزشکی، کوله‌پشتی و کیسه‌های اعزام را نیز در بر گیرند. هر یک از تجهیزات حفاظتی برای کمک به ایمن نگه داشتن افسران هنگام حوادث خطرناک با هم کار می‌کنند. بسیار مهم است که آنها این ابزارها را به راحتی در دسترس داشته باشند تا وظایف خود را به شیوه‌ای کارآمد و مؤثر انجام دهند.

مهمتر از آن، آموزش نیروهای مجری قانون در مورد نحوه استفاده صحیح از تجهیزات ضد شورش برای حفظ امنیت مردم و خود آنها بسیار مهم است. هنگامی که اختلالاتی مانند شورش رخ می‌دهد، داشتن آموزش و دانش تاکتیکی مناسب برای مدیریت این رویدادها می‌تواند در نجات جان انسان‌ها تفاوت ایجاد کند. این آموزش ها در دوران افسری و قبل از تحویل این لباس به مدت یک سال به طور مستمر در برنامه آموزشی این افسران گنجانده می‌شود تا به خودشان یا فرد دیگری آسیبی وارد نشود.

پلیس های جنجالی در آمریکا

یکی از خشن‌ترین و جنجالی‌ترین عملکرد پلیس‌های ضدشورش در جهان متعلق به آمریکاست. در پی مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در جریان بازداشت پلیس که در مه‌ ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، عملکرد پلیس ضدشورش آمریکا به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. پس از این حادثه اعتراضات گسترده‌ای در ایالت‌های مختلف آمریکا صورت گرفت و همه این اعتراضات به خشونت کشیده شد.

عملکرد پلیس ضدشورش آمریکا در جریان مقابله با اعتراضات ضدنژادپرستی، حکایت از آن داشت که رسما نزدیک به هزار مورد خشونت پلیس در تظاهرات ضدنژادپرستی آمریکا پس از قتل جورج فلوید ثبت شده است. در گزارش گاردین، حتی استفاده از اسپری فلفل و گلوله‌های پلاستیکی علیه خبرنگاران حاضر در اعتراضات نیز ثبت شده است.

تصاویر | امکانات لباس پلیس‌ ضد شورش | با لباس‌های خاص پلیس‌های ویژه از ۵ قاره جهان آشنا شوید
پلیس ضد شورش در آمریکا

پلیس ضد شورش علیه جلیقه زردها در فرانسه

طی چند سال گذشته یکی از جنجالی‌ترین رفتارهای پلیس ضدشورش فرانسه در جریان اعتراضات «جلیقه زردها» خود را نشان داد. اعتراضات گسترده جلیقه زردها در نوامبر ۲۰۱۸ در فرانسه و در واکنش به افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد. سپس این جنبش فهرست مطالبات خود را گسترش داد و طیفی از موارد اجتماعی و سیاسی را در بر گرفت.

این اعتراضات تا پیش از شیوع کرونا در روزهای شنبه هر هفته با درگیری مردم با پلیس در پاریس و برخی دیگر از شهرهای فرانسه همراه بود. در جریان این اعتراضات، پلیس ضدشورش از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد که به مجروحیت شدید برخی از معترضان انجامید.

پلیس فرانسه در جریان اعتراضات جلیقه زردها بارها با استفاده از اسلحه‌ای به نام فلش بال که برای پرتاب گاز اشک‌آور، نارنجک صوتی و گلوله پلاستیکی کاربرد دارد، باعث نقص عضو معترضان شده است. این در حالی است که استفاده از این اسلحه در فاصله نزدیک از معترضان، در این کشور ممنوع است.

تصاویر | امکانات لباس پلیس‌ ضد شورش | با لباس‌های خاص پلیس‌های ویژه از ۵ قاره جهان آشنا شوید
پلیس ضد شورش در فرانسه

ترکیه مرکز اعتراضات در کشورهای غرب آسیا

میان کشورهای غرب آسیا، ترکیه در کنار کشورهایی قرار می‌گیرد که همواره با اعتراضات گروه‌های مدنی و اجتماعی روبه‌رو است. از معروف‌ترین اعتراضاتی که در سال‌های اخیر شهروندان ترکیه با آن روبه‌رو بوده‌اند، اعتراض بر سر پارک گزی استانبول بود که از مه‌۲۰۱۳ آغاز شد و برای ماه‌ها دامن مقامات استانبول و آنکارا را گرفت.

پلیس‌های ضد شورش در این کشور به شدت از گاز اشک آور استفاده کردند به طوری که برخی معترضان ازجمله یک دانش‌آموز بینایی خود را از دست داد و تعداد بسیاری نیز در بیمارستان‌های استانبول بستری شدند.

تصاویر | امکانات لباس پلیس‌ ضد شورش | با لباس‌های خاص پلیس‌های ویژه از ۵ قاره جهان آشنا شوید
پلیس ضد شورش در ترکیه

پلیس ضد شورش شیلی با رفتاری خشونت آمیز

در میان کشورهای آمریکای لاتین، شیلی در سال ۲۰۱۹ شاهد موجی از اعتراضات ضددولتی گسترده بود. اعتراضات شیلی در واکنش به گرانی بلیت متروی سانتیاگو آغاز شد، اما به دیگر مسائل ازجمله اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی، نابرابری و خصوصی‌سازی کشیده شد.

از همان ابتدا، نیروهای پلیس ضدشورش شیلی تلاش زیادی برای کنترل اوضاع کردند. رفتار پلیس ضدشورش شیلی در این اعتراضات بسیار خشونت‌آمیز بود و خشونت شدید پلیس علیه معترضان صدای سازمان ملل را نیز درآورد.

در شرق آسیا نیز اعتراضات ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ هنگ کنگ صحنه شدیدترین برخورد پلیس با معترضان بوده است. این اعتراضات علیه لایحه استرداد محکومان هنگ کنگ به چین شکل گرفت و در آن از همان ابتدا برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور استفاده شد.

معترضان در این کشور نباید از ماسک استفاده کنند؛ در صورت دستگیری یک سال باید در زندان باشند. گلوله های رنگی برای شناسایی در این شورش ها استفاده شد.

روسیه و بی اعتمادی مردم

پلیس‌های ضد شورش در روسیه به دلیل رفتار نامناسب از طرف مردم قابل اطمینان نبوده و همیشه در اعتراضات خودشان قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند و عموم مردم به آنها بی اعتماد هستند.

تصاویر | امکانات لباس پلیس‌ ضد شورش | با لباس‌های خاص پلیس‌های ویژه از ۵ قاره جهان آشنا شوید
پلیس ضد شورش در روسیه

نگهبان شب در استرالیا

جالب است بدانید که در نیروی سرکوب و پلیس ضد شورش استرالیا از صفوف مجرمان خوش رفتار به کار گرفته شدند. این نیروها که به نام نگهبان شب و گارد قایق ردیفی شناخته می‌شوند که در سال ۱۷۸۹ ایجاد شدند.

تصاویر | امکانات لباس پلیس‌ ضد شورش | با لباس‌های خاص پلیس‌های ویژه از ۵ قاره جهان آشنا شوید
پلیس ضد شورش در استرالیا

مانتی‌های کانادایی

علی‌رغم تصویر محبوبی که مانتی‌ها را سوار بر اسب در حال گشت‌زنی نشان می‌دهد، اما اکثر مانتی‌ها ماشین سواری می‌کنند. با این حال، این اعتبار همچنان پابرجاست. پلیس های ضد شورش در این کشور از آرامش بیشتری برای اعتراضات استفاده می‌کنند.

تصاویر | امکانات لباس پلیس‌ ضد شورش | با لباس‌های خاص پلیس‌های ویژه از ۵ قاره جهان آشنا شوید
پلیس ضد شورش کانادا

پلیس ضد شورش در آفریقای جنوبی

پلیس ضد شورش در آفریقای جنوبی یک گروه نظامی واحد است که در صورت شورش منطقه ای در تمام نقاط کشور حاضر می‌شوند. نیروهای استخدام شده در این گروه به طور ویژه ای انتخاب و آموزش داده می شوند تا یک واحد پشتیبانی تاکتیکی کوچک اما با کیفیت بالا را داشته باشند.

تصاویر | امکانات لباس پلیس‌ ضد شورش | با لباس‌های خاص پلیس‌های ویژه از ۵ قاره جهان آشنا شوید
پلیس ضد شورش در آفریقای جنوبی
منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه