ارسال به دیگران پرینت

ویتامین D | کاهش وزن با مصرف ویتامین D

ویتامین D مکانیسم کاهش وزن را فعال می کند! | کاهش وزن با استفاده از ویتامین ها

چاقی یک عامل خطر شناخته شده برای سطوح پایین ویتامین D است، به این معنی که مصرف بیشتر مواد مغذی می تواند منجر به کاهش وزن شود.

ویتامین D مکانیسم کاهش وزن را فعال می کند! | کاهش وزن با استفاده از ویتامین ها

چاقی یک عامل خطر شناخته شده برای سطوح پایین ویتامین D است، به این معنی که مصرف بیشتر مواد مغذی می تواند منجر به کاهش وزن شود.

مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که زنان چاق یا دارای اضافه وزن با سطوح پایین کلسیم که دوز روزانه کلسیم همراه با ویتامین D مصرف می‌کردند سریع‌تر از کسانی که دارونما مصرف می‌کردند، وزن کم کردند.

دانشمندان این موفقیت را به توانایی ترکیب این مواد در سرکوب اشتها نسبت می دهند.

روزی چند بار قرص ویتامین D بخوریم؟

قرص ویتامین دی یکی از منابعی است که می‌تواند بخشی از نیاز بدن به این ماده را برطرف کند. مصرف قرص به کسانی که از کمبود این ویتامین رنج می‌برند توصیه می‌شود. معمولاً در فصول سرد سال مصرف این مکمل افزایش پیدا می‌کند، چراکه نور خورشید به اندازه کافی وجود ندارد و دیگر نمی‌توان از طریق انرژی خورشید ویتامین دی لازم برای حفظ سلامت اعضای بدن را تامین کرد.

می‌توانید از طریق مصرف مواد غذایی ویتامین دی مورد نیاز بدن را تامین کنید؛ اما مسلماً مصرف همه غذاها برای شما ممکن نیست. همچنین ممکن است برخی گروه‌های غذایی را دوست نداشته باشید. بنابراین در فصل‌های مختلف بخصوص در پاییز و زمستان توصیه می‌شود یک عدد قرص ویتامین دی ۱۰ میکروگرمی مصرف کنند. مصرف این مکمل برای زنان باردار و شیرده اهمیت ویژه‌ایی دارد. به یاد داشته باشید که میزان نیاز بدن به این ویتامین را تنها آزمایش و تشخیص پزشک مشخص می‌کند. حتماً پیش از اینکه مصرف مکمل‌های غذایی، ابتدا با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

جذب ویتامین D در بدن

عوامل زیادی در جذب ویتامین د و سطح آن در بدن تأثیرگذارند. شما می‌توانید این ویتامین را از غذا، نور خورشید و مصرف مکمل‌های ویتامین D (بسیاری از پزشکان مصرف ۸۰۰ واحد ویتامین د۳ را در روز توصیه می‌کنند) دریافت کنید. ویتامین د می‌تواند در فرآیند پیچیده‌ای در بدن نیز تولید شود و زمانی صورت می‌گیرد که پرتوهای فرابنفش UVB نور خورشید توسط پوست جذب شود. کبد و کلیه‌ها در تولید این ویتامین نقش دارند.

 

منبع : گیزمیزتل
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه