ارسال به دیگران پرینت

موساد | عملیات امنیتی موساد در مرکز صنعتی اصفهان

عملیات وحشتناک موساد با 6 افسر برجسته ایرانی! + جزئیات

پس از ناکامی عملیات موساد برای خرابکاری در یک مرکز صنعتی در اصفهان که منجر به بازداشت تمام عوامل عملیاتی آن توسط وزارت اطلاعات ایران شد

عملیات وحشتناک موساد با 6 افسر برجسته ایرانی! + جزئیات

عملیات امنیتی موساد در مرکز صنعتی اصفهان

در پی یک عملیات پیچیده امنیتی موساد برای خرابکاری در یک مرکز صنعتی در اصفهان که منجر به بازداشت تمام عوامل عملیاتی آن توسط وزارت اطلاعات ایران شد، موساد بعد از برکناری مسئول میز ایران، حداقل 6 افسر برجسته مرتبط با این میز را به اتهام ارتباط با سربازان گمنام امام زمان‌(عج) حذف و به انحای مختلف آنها را کشته است.
«تومر ایکس»، «آیالون شاپیرا»، «شارون اسمال»، «شایلی وست لند»، «اوفک آهارون»، «ایتامار الحرر»، 6 افسری هستند که به اتهام ارتباط با دستگاه امنیتی ایران، در مراحل بازجویی توسط موساد کشته ‌شده‌اند.
رژیم صهیونیستی مرگ این 6 نفر را تأیید کرده است. بر اساس این گزارش، به جز این 6 نفر، چند افسر دیگر نیز با همین اتهام، توسط بخش ضدجاسوسی موساد و به انحاء مختلف از جمله تصادف رانندگی کشته شده‌اند که تعداد دقیق و سرنوشت آنها مشخص نیست.
صهیونیست‌ها علت مرگ «شارون اسمال» 42 ساله و «شایلی وست لند» 21 ساله را سکته (پس از سانحه سقوط) عنوان کرده‌اند و مدعی شدند که «اوفک آهارون» 26 ساله و «ایتامارالحرر» 28 ساله نیز در جریان یک درگیری و بر اثر اصابت گلوله کشته شدند. 
 
موساد که لو رفتن عملیات پیچیده خرابکاری خود را شکست و رسوایی بزرگ برای خود می‌دانست، به زعم خود و برای انسداد رخنه دستگاه‌های امنیتی ایران، مجبور به حذف تمامی این افسران شده تا شاید بتواند از بقیه افراد و ارتباطات آنها حفاظت کند. 
با توجه به اشراف کامل دستگاه امنیتی‌ ایران بر فعالیت موساد در منطقه غرب و جنوب شرق آسیا، مشخص نیست که خنثی شدن عملیات موساد در مالزی و بازداشت تمام عوامل آن در این کشور با همکاری سرویس اطلاعاتی این کشور با سرویس اطلاعاتی ایران بوده است یا نه؟
یک منبع مطلع امنیتی ضمن تأیید گزارش درباره آن گفت: موساد هیچ‌‌گاه تصور نمی‌کرد که سرویس ضدجاسوسی دستگاه امنیتی ایران از زمان طراحی عملیات به تحرکات آنها برای خرابکاری در اصفهان اشراف داشته باشد و این اشراف از زمان طراحی تا بازداشت نیروهای عملیاتی ادامه داشته باشد؛ آنها برای جلوگیری از نفوذ سربازان گمنام امام زمان(عج)، حتی مسئول میز ایران را برکنار کرده‌اند اما اشراف سربازان گمنام امام زمان‌(عج) فراتر از تسلط آنها به نیروهایشان است. وی با اشاره به نقش اصلی موساد در پروژه اغتشاشات ایران گفت: موساد در اغتشاشات اخیر مسئولیت مستقیم دارد و تصور می‌کند که می‌تواند با برخی عملیات ایذایی و البته همکاری با سرویس‌های منطقه با تحریک غیرمستقیم هنرمندان و ورزشکاران، اقدامات تخریبی خود را دنبال کند اما به قطع می‌توان گفت که تمام اقدامات و طراحی‌های افسران موساد تحت کنترل و اشراف سربازان گمنام امام زمان‌(عج) است که برخی از این اقدامات زیر ضربه رفته و برخی دیگر در موعد مقرر زیر ضربه خواهد رفت.
عملیات بزرگ در ایران
 پس‌لرزه در تل‌آویو
اول مرداد ۱۴۰۱ بود که وزارت اطلاعات از دستگیری چند تروریست مرتبط با موساد خبر داد.
به گزارش رجانیوز به نقل از روزنامه ایران؛ چند روز بعد این وزارتخانه در اعلامیه‌ دوم، برخی جزئیات این مهم را اطلاع‌رسانی کرد. در این اطلاعیه اعلام شد هدف تروریست‌ها یک مرکز حساس دفاعی کشور بود که مزدوران کومله در همکاری با موساد این مأموریت را برعهده گرفته و برای آن آموزش دیده بودند. در این اطلاعیه آمده است: به دنبال اعلام گزارش بازداشت یک تیم تروریستی وابسته به رژیم غاصب صهیونیستی، بخشی از اطلاعات به دست آمده را به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:
۱- هدف تروریست‌های وابسته به رژیم صهیونیستی، انفجار یک مرکز صنایع حساس دفاعی کشور بود.
۲- صهیونیست‌های تبهکار، متناسب با اهمیت و حساسیت مرکز مورد نظر، پیچیده‌ترین شیوه‌های ترکیبی برای شناسایی جغرافیای هدف و تخریب وسیع آن را طراحی کرده بودند.
۳- عناصر عملیاتی تیم عمل‌کننده از اعضای گروهک تروریستی و مزدور کومله هستند که مستقیماً توسط عبدالله مهتدی، سرکرده‌ آن گروهک برای این مأموریت انتخاب و به افسران موساد معرفی شده بودند. شایان ذکر است که مُزدوری گروهک کومله برای رژیم صهیونیستی از گذشته کشف و مستند شده بود اما این ارتباط در سال‌های اخیر کاملاً نزدیک و نیمه علنی شده است تا آنجا که انجام عملیات نیابتی از طرف رژیم صهیونیستی به کارکرد شناخته شده آن گروهک مزدور تبدیل شده است.
۴- سربازان گمنام امام زمان‌(عج) پس از بازداشت تروریست‌ها، و در مرحله‌ اول با هدفِ حفظ ارتباط آنها با افسرانِ عملیاتی موساد، دستگیری‌ها را به صورت کاملاً سفید انجام دادند. این رهیافت موجب فراهم آمدن امکان شناسایی کلیه‌ اعضای تیم‌های عملیاتی، پشتیبانی و شیوه‌های راهبری عملیاتی سازمان موساد و کشف زمان دقیق اجرای عملیات شد. آن سازمان تروریستی پس از شکست بزرگ در اجرای عملیات و بی‌اطلاعی از وضعیت تیم عملیاتی، مرتبطین و تجهیزات حسّاس همراه آنها، در روز یکشنبه‌ گذشته به گروهک مزدور کومله دستور دادند ضمن اقدام بی‌سابقه‌ای، بازداشت تعدادی از عناصر خود را اعلام نماید! این وزارتخانه در روزهای آینده و با برطرف شدن برخی ملاحظات اطلاعاتی و حفاظتی، تعداد و هویت عواملِ عملیاتی بازداشت شده و نیز عناصرِ مرتبطِ مقیم خارج از کشور را اعلام خواهد نمود.
۵- گستردگی و تعدد تجهیزاتِ همراه تروریست‌ها در حدی بوده که امکان حمل مستقیم آنها توسط اعضای تیم عملیاتی وجود نداشته است. بنابراین در قالب جا‌‌سازی در لوازم پوششی و از مسیر کولبری، از اقلیم کردستانِ عراق وارد کشور کرده بودند.
۶- بخشی از تسلیحات و تجهیزاتِ کشف و ضبط شده از تروریست‌ها به شرح ذیل است: تعداد ۸ بمب بسیار قوی برای انفجار هدف اصلی و ۸ بمب کوچک مخصوص تخریب تجهیزات همراه تیم پس از اجرای عملیات اصلی. چهار قبضه سلاح کمری ویژه همراه با صدا خفه‌کن و تعداد زیادی فشنگ مربوطه.- آخرین نسخه‌های سیستم‌های ارتباطی ویندوز قرمز، تعداد قابل توجهی لپ‌تاپ و گوشی‌های تلفن همراه و روترهای مخصوص.- ابزارهای فنی ویژه برای اخلال در سیستم‌های کنترلی محیط هدف و نیز برای انفجار از راه دور.- مجموعه‌ کاملِ ابزار‌گریم، کلاه گیس و وسایلی برای تغییر اثر انگشت.- مقادیر قابل توجهی ارزهای خارجی و ریال ایرانی.- اسناد هویتی مختلفِ جعلیِ ایرانی و غیر ایرانی.
۷- وزارت اطلاعات ضمن سپاس خاضعانه به درگاه بیکران الهی که همواره‌‌هادی، حامی و حافظِ مجاهدانِ گمنام اسلام و ایران در عرصه‌های خطیر مأموریت‌های‌شان بوده است اعلام می‌دارد که تیم عملیاتی دستگیر شده نه تنها موفق به کارگذاری بمب‌ها در محیط هدف نشدند بلکه پیش از دستگیری اعضای آن و در حالی که به طور کامل در محاصره تور امنیتی دلاورانِ گمنام قرار داشتند و به عنوان اقدامی کاملاً احتیاطی، اطلاعات و هشدارهای لازم به مراکز مرتبط داده شده بود تا در صورت بروز هرگونه رخدادِ پیش‌بینی نشده در مراحل دستگیری‌ها، تروریست‌ها نتوانند حتی به اطرافِ محیط هدف نیز دسترسی پیدا کنند. در پایان این اطلاعیه همچنین تاکید شده است: وزارت اطلاعات به غاصبانِ رسوایِ قدس شریف و حامیان عمال تروریستی آنها صریحاً و قویاً اعلام می‌نماید که گرچه در انجام هدف جنایتکارانه خویش با شکست بزرگ مواجه شدند، اما صرفِ «اعزام تیم به حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران» نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند، همچنان که پیش از این هم هیچیک از اقدامات تروریستی آنها بی‌جواب نمانده، اما مصالح 
«صهیونیزم بین‌الملل» در سکوت و کتمانِ مصائب وارده به آنها بوده است.
جالب آنکه پس از بیانیه وزارت اطلاعات، کومله و رسانه‌های فارسی زبان بیگانه این اطلاعیه را رد کرده و آن را به یک عملیات رسانه‌ای تقلیل دادند. بی‌بی‌سی فارسی با تیتر «جنگ رسانه‌ای ایران و اسرائیل؛ حزب کومله کردستان اتهامات وزارت اطلاعات را جعلی خواند» تلاش کرد تا این عملیات موفق را یک بلوف امنیتی معرفی کند. رسانه سعودی ایران اینترنشنال نیز عبدالله مهتدی سرکرده گروهک کومله را روی آنتن زنده خود آورد تا ایران را متهم به دروغگویی کرده و دستگیری چند نفر از نیروهای این گروهک را بی‌ارتباط با مسئله مطرح شده توسط وزارت اطلاعات معرفی کند. چند هفته پس از این عملیات موفق، اطلاعاتی از جزئیات این عملیات و اهداف دشمن رسانه‌ای شده و در مستندی با عنوان «عملیات بزرگ» در رسانه‌ ملی پخش شده است. اما هدف این عملیات تروریستی دقیقاً چه بوده و نیروهای اطلاعاتی کشورمان چگونه اهداف دشمن را ناکام گذاشتند؟
آغاز ماجرا؛ تابستان 1400
یوسی کوهن پس از شش سال ریاست سازمان جاسوسی موساد، جای خود را به معاونش دیوید بارنیا داد. دیوید بارنیا چند ماه پیش از آنکه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند، طرح یک عملیات بزرگ را سامان می‌داد تا میز ایران موساد آن را به مرحله عمل بگذارد. دیوید بارنیا به‌دنبال آن بود تا با انفجاری مهیب در یک مرکز حساس دفاعی در اصفهان توجه دنیا را به خود جلب کند. انتخاب اصفهان از چند جهت برای موساد اهمیت داشت؛ اولاً اصفهان یک شهر صنعتی است که آوازه آن در دنیا به سبب ویژگی‌های تمدنی و تاریخی نیز پیچیده است. دوماً، تأسیسات در نظر گرفته شده مرکز تولیدات صنعتی اصفهان بود که به تازگی در تولید بدنه هواپیما به خودکفایی رسیده است. این خودکفایی که مسیر دستیابی ایران به تولید هواپیمای مسافربری را بشدت تسهیل می‌کند، درحالی است که ایران سال‌هاست در صنعت هواپیمایی تحریم بوده و برای خنثی‌‌سازی آن گام برداشته شده است. سوماً، این مرکز غیرنظامی است و پوشش حفاظتی سنگینی بر آن حاکم نیست. همچنین موج انفجاری مرکز تولید بدنه هواپیما می‌تواند به کارخانه بزرگ مواد شیمیایی که در نزدیکی آن قرار دارد برسد. با این اقدام پس از نابودی کامل خط تولید این مرکز صنعتی، کارخانه مواد شیمیایی نیز منفجر شده و سیاهی آسمان اصفهان می‌تواند دستاوردی بزرگ محسوب شود. مضافاً بر اینکه صهیونیست‌ها تلاش داشتند تا این انفجار را در یک روز کاری رقم بزنند که در کنار نابودی سراسری این صنعت راهبردی، دانشمندان کشورمان نیز به شهادت رسیده و کشتاری حداکثری از کارگران و مردم را رقم بزند.
کومله، عامل عملیاتی موساد
کومله که پس از انقلاب اسلامی و برای تجزیه ایران و جدا شدن کردستان از کشور ایجاد شد، از ابتدا سابقه‌ای ضدایرانی و تروریستی را از خود به جای گذاشت. کشتار مردم کرد، سر بریدن نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همکاری حداکثری با رژیم بعث عراق در جنگ علیه ایران از جمله ویژگی‌هایی است که رژیم‌صهیونیستی را برای سرمایه‌گذاری روی آنها و پیشبرد برنامه‌های تجزیه‌طلبانه و ضدایرانی ترغیب می‌کرد. بنابراین رژیم‌صهیونیستی در چند دهه گذشته همواره با این گروهک همکاری داشته است. زمستان 1399 بود که میز ایران در موساد در تماس با عبدالله مهتدی از وی برای در اختیار قرار دادن چند تیم چهار نفره از نیروهای زبده این گروهک برای تست و آموزش یک عملیات بزرگ در اختیار موساد، کمک خواست. عبدالله آذربار مسئول نظامی گروهک کومله، پس از توجیه نیروهای انتخاب شده، آنها را در اختیار این سازمان جاسوسی گذاشت.
نحوه اجرای عملیات
چند نفر از عوامل موسوم به پیشمرگ کومله در سلیمانیه عراق پس از انجام تست‌هایی مأمور می‌شوند تا برای انجام این عملیات آموزش ویژه راهی کشور بوتسوانا در قاره آفریقا شوند. جالب آنکه در این بین برادرزاده عبدالله آذربار نیز حضور داشته که اکنون در اختیار دستگاه امنیتی ایران قرار گرفته است. تروریست‌های کومله زیرنظر بیســت نفر از خبره‌تـــرین نیروهای جاسوسی موساد برای آموزش اولیه حاضر شدند تا بتوانند از تکنولوژی‌های روز مانند ویندوز قرمز و ابزارهای امن سایبری مانند تلفن ماهواره‌ای برای ارتباط با جاسوسان صهیونیست استفاده کنند و همچنین آموزش تخصصی تغییر چهره و آموزش تیراندازی با کارآمدترین سلاح‌های جهان را ببینند. آنها همچنین برای دیدن آموزش‌های پیشرفته‌تر برای یک ماه به کشور روآندا رفتند تا در یک پادگان نظامی تمرین عملی کنند. به همین دلیل یک سوله شبیه‌‌سازی شده از مرکز هدف صنعتی در اصفهان با مشخصات کاملاً مشابه در نظر گرفته شده بود. تروریست‌ها روزانه چهار بار و در مجموع هفتاد بار عملیات مورد اشاره را تمرین کردند. آنها قرار بود ابتدا با تحت کنترل قرار دادن آژیر خطر کارخانه و درهای الکترونیک آنجا توسط تجهیزات خاص، ورود خود را به مجموعه تسهیل کنند و سپس هشت بمب که با یک تکنولوژی جدید و ناآشنا می‌توانست انفجاری مهیب را رقم زده و کل کارخانه را در چشم برهم زدنی محو کند، کارگذاری کنند.
از دیدار با رئیس‌جدید موساد تا سفر به ایران
بهار 1401 برای آخرین‌بار این تیم به‌تانزانیا رفت تا آخرین آموزش‌ها را دریافت کند. در جریان این سفر دیوید بارنیا که به تازگی مسئولیت ریاست موساد را برعهده گرفته بود با این چهار تروریست دیدار کرد تا به آنها دلگرمی‌دهد. پس از آن، این تیم چهارنفره با یک تیم کولبری به ایران وارد می‌شوند و به خانه‌ای که از قبل برای آنها اجاره شده بود، در اصفهان ساکن می‌شوند و خودرو و تلفن همراه خود را تحویل می‌گیرند. البته هیچ‌کدام از کسانی که خانه، تلفن همراه و خودروها را در اختیار آنها قرارداده بودند از ماجرا اطلاعی نداشتند و سرویس‌های موساد با پوشش مرسوم و البته پول زیاد خواهان همکاری با آنها بودند، اما برخی از افراد مانند راننده خودروی نیسانی که تجهیزات بمب‌گذاری جا‌سازی شده در مبل و تجهیزات منزل را از یکی از شهرهای حاشیه اصفهان به دست تروریست‌ها رسانده بود، با اطلاع کامل از همکاری با موساد، ابتدا خانواده خود را از کشور خارج کرده و خود نیز برای روز عملیات بلیت پرواز تهیه کرده بود. قرار بود این بمب‌ها پس از کارگذاری توسط تروریست‌ها از طریق ماهواره تحت کنترل قرار بگیرد و عملیات اجرایی شود. وقت شروع عملیات بزرگ از طریق ویندوز قرمز به تروریست‌ها رسیده بود اما با صدور فرمان، این نیروهای اطلاعاتی ایران بودند که عملیات خود را اجرایی کردند و تروریست‌ها و همکاران آنها در ایران یکی پس از دیگری دستگیر شدند. این اشراف اطلاعاتی ایران برای دیوید بارنیا آن‌قدر سنگین آمد که بلافاصله مسئول میز ایران در موساد را که پنج سال در همان سمت بود، عزل کرد. برکناری‌ها در موساد اما تا چندین روز مخفی ماند تا خبر این افتضاح برای صهیونیست‌‌ها پشت تیتر «انتصاب یک زن به مسئولیت میز ایران در موساد» مخفی بماند. عزل تمامی مسئولان در میز ایران نشان می‌دهد با این ضربه دیوید بارنیا حتی به نزدیک‌ترین افراد خود در موساد نیز با دیده شک می‌نگرد. تصاویر منتشر شده از عوامل موساد در آفریقا توسط وزارت اطلاعات هم گویای آن است که چتر اطلاعاتی نیروهای امنیتی کشورمان تا چه شعاع غیرقابل باوری را پوشش می‌دهد.
منبع : کیهان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • آرش ارسالی در

      دم بچه ها گرم ! ایکاش این عملیات رو به تصویر می‌کشیدند تا مردم ببینند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه