ارسال به دیگران پرینت

محسن رضایی | سفر محسن رضایی | بازداشت محسن رضایی

محسن رضایی را بازداشت کنید و تحویل بدهید! | محسن رضایی در قطر بازداشت می‌شود؟

درخواست آرژانتین از قطر: محسن رضایی را بازداشت کنید

محسن رضایی را بازداشت کنید و تحویل بدهید! | محسن رضایی در قطر بازداشت می‌شود؟
 دولت آرژانتین از قطر خواست محسن رضایی را که به این کشور سفر کرده بازداشت کند و تحویل دهد.
 
به نقل از خبرگزاری فرانسه، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری در سفر رسمی به قطر رفته و هم اکنون در این کشور حضور دارد.
هدف از سفر او، افتتاح نمایشگاه تجاری ایران در دوحه قطر است که از 25 تا 28 مهر ماه برگزار می شود. محسن رضایی همچنین با مقامات قطری از جمله شیخ تمیم امیر قطر دیدار کرد.
 
دیدار محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور با شیخ تمیم امیر قطر در دوحه قطر
درخواست آرژانتین از قطر: محسن رضایی را بازداشت کنید
 
آرژانتین محسن رضایی را به ارتباط با انفجار سال 1994 (1373) در پایتخت این کشور متهم می کند و به همین دلیل به دنبال بازداشت اوست
محسن رضایی از سوی دادستان های آرژانتین متهم به مشارکت در برنامه ریزی انفجار مرکز یهودیان (امیا) بوینس آیرس در سال 1994 است. در این انفجار 85 نفر کشته و 300 نفر زخمی شدند.
 
دادستان های آرژانتین درخواستی به وزارت خارجه این کشور ارسال کردند و خواستند "از همه ابزارهای دیپلماتیک برای بازداشت محسن رضایی استفاده شود". در این درخواست به اعلام قرمز اینترپل (پلیس بین الملل) برای بازداشت محسن رضایی و بریده روزنامه ها درباره خبرهای سفر محسن رضایی به قطر اشاره شده است.
 
انفجار در مرکز یهودیان امیا در پایتخت ارژانتین در سال 1373
درخواست آرژانتین از قطر: محسن رضایی را بازداشت کنید
 
این خبر در خبرگزاری رسمی آرژانتین (تیلام) منتشر شده است.
 
یک منبع دیپلماتیک هم به خبرگزاری فرانسه گفت وزارت خارجه آرژانتین بعد از اینکه از حضور محسن رضایی در قطر مطمئن شد؛ با درخواست دادستان ها موافقت کرد.
 
این منبع که خواست نامش اعلام نشود اضافه کرد: وزارت خارجه آرژانتین خواستار همکاری اینترپل برای بازداشت محسن رضایی شد.
همچنین وزیر خارجه آرژانتین (سانتاگو کافیرو) نیز در همین ارتباط، از سفیر این کشور در قطر خواست به صورت فوری با وزارت خارجه قطر تماس گرفته و موضوع را مطرح کند.
 
در دی 1400 هم دولت آرژانتین علیه سفر محسن رضایی به نیکاراگوئه اعتراض و از این سفر ابزار ناخرسندی کرده بود. محسن رضایی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز دوره جدید ریاست جمهوری دانیل اورتگا شرکت کرده بود.
 
دولت آرژانتین در شهریور 1400 هم انتصاب محسن رضایی به عنوان معاون رئیس جمهوری در ایران را محکوم کرد.
 
دولت آرژانتین تعدادی از مقامات ارشد ایران را به ارتباط ودخالت در انفجار آمیا متهم می کند و از طریق پلیس بین الملل حکم بازداشت قرمز صادر کرده است.
 
پلیس بین الملل علاوه بر محسن رضایی، برای این مقامات ایران هم به ظن ارتباط با انفجار امیا حکم بازداشت  صادر کرده است: علی فلاحیان وزیر وقت اطلاعات، احمد وحیدی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه، محسن ربانی رایزن وقت فرهنگی سفارت ایران در آرژانتین و احمدرضا اصغری دبیر سوم وقت سفارت ایران.
 
بزرگترین جامعه یهودیان در امریکایی جنوبی، در ارژانتین زندگی می کند و تعداد آنها به 300 هزار نفر می رسد.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه