ارسال به دیگران پرینت

گیاه خواری | رژیم گیاه خواری برای کودکان

رژیم گیاهخواری برای کودکان مفید است؟

. اگر سبک زندگی گیاهخواری را دنبال می‌کنید، به احتمال زیاد علاقه دارید فرزند خود را با رژیم غذایی گیاهخواری بزرگ کنید. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا گیاهخواری برای کودک اشکالی ندارد؟

رژیم گیاهخواری برای کودکان مفید است؟

رژیم گیاهخواری برای کودکان مفید است؟

گیاهخواری یک سبک زندگی آگاهانه برای حفاظت از محیط زیست است که افراد زیادی آن را انتخاب کرده‌اند. وگانیسم یا گیاهخواری یعنی عدم گنجاندن هر نوع گوشت حیوانی یا محصولات مرتبط با حیوانات، مانند لبنیات و محصولات لبنی، در رژیم غذایی. اگر سبک زندگی گیاهخواری را دنبال می‌کنید، به احتمال زیاد علاقه دارید فرزند خود را با رژیم غذایی گیاهخواری بزرگ کنید. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا گیاهخواری برای کودک اشکالی ندارد؟

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا از رژیم‌های غذایی وگان با برنامه ریزی مناسب برای تمام مراحل زندگی، از جمله بارداری، شیردهی، نوزادی، کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و همین طور برای ورزشکاران حمایت می‌کند. اما برای گیاهخوار کردن کودک نکات زیر را در نظر بگیرید.

به خطرات توجه کنید

رژیم خام وگان برای کودکان مناسب نیست. برای بچه‌های کوچک دریافت کالری کافی برای رشد از میوه‌ها و سبزیجات خام بسیار دشوار است. در حالی که انگیزه شما برای انتخاب یک رژیم غذایی وگان می‌تواند ترویج همدردی با حیوانات باشد، مطمئن شوید که کودک شما از کمبود مواد مغذی ضروری برای رشد و تکامل خود رنج نبرد. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، ممکن است بخواهید مواد غذایی دیگری را به رژیم غذایی آنها اضافه کنید. در نظر داشته باشید که کودکان پس از بزرگ شدن می‌توانند به انتخاب خود دوباره به گیاهخواری روی بیاورند.

در مورد مواد مغذی کلیدی برنامه ریزی کنید

اطمینان حاصل کنید که کودک شما به اندازه کافی از تمام مواد مغذی کلیدی مانند پروتئین، کالری، چربی، آهن، روی، ید، کلسیم، ویتامین ب12 و ویتامین دی دریافت می‌کند. انواع غلات، حبوبات، میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و دانه‌ها را در برنامه غذایی روزانه کودک خود بگنجانید.

خلاق باشید

از آنجایی که شما در حال حذف طیف گسترده‌ای از خوراکی‌های غیر وگان از رژیم غذایی کودک خود هستید، ممکن است مجبور شوید زمان و انرژی بیشتری را صرف کشف غذاهای وگان و دستورالعمل‌هایی کنید که به اندازه کافی خوشمزه هستند تا کودک بخورد. برخی از ایده‌ها مثل اسموتی با شیر غیر لبنی، موز یخ زده و کره بادام برای صبحانه است. اگر اسموتی سبز است، مقداری اسفناج پخته شده به مقدار کلسیم اضافه کنید. مخمر مغذی غنی شده را روی پاستا و پاپ کورن بپاشید تا منبع خوب و خوشمزه ویتامین ب باشد.

نیازهای تغذیه‌ای فردی فرزندتان را در نظر بگیرید

همراه با گنجاندن مواد مغذی مهم در رژیم غذایی فرزندتان، ممکن است مجبور شوید بر اساس نیازهای خاص کودک، در برنامه ریزی رژیم غذایی وگان او انعطاف بیشتری داشته باشید. بنابراین حتی اگر دریافت برخی از ایده‌ها و دستورالعمل‌ها از اینترنت می‌تواند کمک کند، مطمئن شوید که آنها را بر اساس نیاز یا خواسته‌های کودکتان تغییر دهید. مثلاً در صورت آلرژی به آجیل، ممکن است لازم باشد منابع گیاهی دیگری برای پروتئین و چربی پیدا کنید. اگر کودک شما معده حساسی دارد، ممکن است یک رژیم غذایی گیاهی با فیبر بالا برای او مناسب نباشد. یادداشت کنید چه چیزی برای آنها مناسب است و بر اساس آن وعده‌های غذایی را برنامه ریزی کنید.

دلیل خود را توضیح دهید

همان طور که فرزند شما بزرگ می‌شود، ممکن است در مورد غذاهایی که مجاز به خوردن آنها نیست سؤالاتی داشته باشد. گفت‌وگو برای توضیح دادن هدف رژیم گیاهخواری به آنها ضروری است. برای کودک شما ضروری است که بداند چرا ممکن است شما از خوردن برخی غذاها خودداری کنید.

اگر آنها به سبک زندگی وگان پایبند باشند، حس هدفمندی با خود خواهند داشت که این امر مهم است زیرا آنها بزرگ می‌شوند و در معرض انواع غذاهای غیر وگان هستند که توسط دوستانشان در مدرسه یا مهمانی‌ها می‌خورند. 

آنها را مجبور نکنید یا در مورد غذاهای غیر وگان اغراق نکنید زیرا این امر می‌تواند ارتباط آنها با غذا را مختل کند و منجر به بروز اختلالات خوردن شود.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه