ارسال به دیگران پرینت

هواپیما | هواپیماهای جهان | بزرگترین هواپیماهای جهان

بزرگترین هواپیماهای جهان کدام‌اند؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هواپیماهایی بزرگتر از استخرهای شنای المپیک، سنگین‌تر از بزرگترین تانک‌های جهان و بلندتر از ساختمان‌های پنج طبقه در جهان وجود دارند. در ادامه به معرفی 8تا از بزرگترین هواپیماهای جهان می‌پردازیم.

بزرگترین هواپیماهای جهان کدام‌اند؟

بزرگترین هواپیماهای جهان کدام‌اند؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هواپیماهایی بزرگتر از استخرهای شنای المپیک، سنگین‌تر از بزرگترین تانک‌های جهان و بلندتر از ساختمان‌های پنج طبقه در جهان وجود دارند. در ادامه به معرفی 8تا از بزرگترین هواپیماهای جهان می‌پردازیم.

آنتونوف 225 مریا

این هواپیما تنها هواپیمای باری شش موتوره جهان و بزرگترین هواپیمای جهان است که اتحاد جماهیر شوری در سال 1985 میلادی آن را ساخت. آنتونوف 225 با وزن 710 تن هنگام بلندشدن از زمین سنگین‌ترین هواپیمای ساخته شده در جهان است. طول بال این هواپیما 88.4 متر و ارتفاع هواپیما 18.2 متر است. گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که این هواپیما در فرودگاه هاستومل حین جنگ روسیه و اوکراین منفجر شده است.

سوپر گوپی

در سال 1965 شرکت آیرواسپیس لاینز (Aero Spaceline) هواپیمای سوپر گوپی خود را معرفی کرد. این هواپیما که به شکل نهنگ است جز در ناسا در هیچ کجای جهان استفاده نمی‌شود. از آن‌جایی که حمل‌ونقل بارهای سنگین و بزرگ همیشه دغدغه ناسا بوده است، ناسا این هواپیما را در سال 1979 خریداری کرد. آژانس فضایی ایالات متحده ابعاد این هواپیما را برای انتقال فضاپیما و اجزای موشک مناسب می‌داند.

لاکهید C5 گلکسی

این هواپیما با ظرفیت حمل 135 تن بزرگترین هواپیمای مورد استفاده در ارتش ایالات متحده آمریکا است و نیروی هوایی ارتش آمریکا در سال 2017 اعلام کرد که این هواپیما را دوباره به کار می‌گیرد. این هواپیما فضای کافی برای حمل دو تانک M1 Abrams، 16 نفربر جنگی آمریکایی و وسایل نقلیه دیگر را دارد. این هواپیما بدون محموله می‌تواند 11هزار کیلومتر را بدون سوخت‌گیری پرواز کند.

بوئینگ 747 دریم لیفتر

این هواپیما نسخه 747-400 بوئینگ است وبرای حمل‌ونقل استفاده می‌شود. این هواپیما با 1300مترمکعب فضا بزرگترین انبار بار در جهان را دارد که این میزان سه برابر حجم باری 747-400F است. این هواپیما بدنه عریضی دارد که به‌خوبی می‌توان بارها را ساماندهی کرد. از این هواپیما برای حمل قطعات هواپیما به سراسر دنیا استفاده می‌شود.‌

آنتونوف 124 روسلان

این هواپیما بزرگترین هواپیمای نظامی درجهان است که نیروی هوایی روسیه از آن استفاده می‌کند و اولین هواپیمای شوروی با پردازنده پرواز خودکار است. آنتونوف 124 یک هواپیمای باربری با طول 68 متر و وزن  165 تن است که می‌تواند با بیشترین وزن 405 تن از زمین برخیزد.

بوئینگ بی 52 استراتوفورترس

این هواپیمای بمب‌افکن در سال 1952 در آمریکا ساخته شد و توان حمل 31هزار کیلوگرم انواع سلاح، بمب هسته‌ای و جنگ‌افزار پرتاب شونده را دارد. صرفنظر از بمب‌های نامتعارف هسته‌ای، تعداد بمب‌های قابل حمل هواپیمای بی 52 با تعداد بمب‌های قابل حمل تمامی بمب‌افکن‌های متعلق به یک کشور برابر و یا حتی بیشتر است.

ایلیوشین ایل 76

ایلیوشین یک هواپیمای جت چهار موتوره ساخت کشور روسیه است و برای شرایط سخت از جمله پرواز در شرایط جوی نامساعد و فرود در زمین‌های ناهموار طراحی شده است. ظرفیت این هواپیما حداکثر50 تن است و می‌تواند 140 سرباز را حمل کند.

ایرباس بلوگا

این هواپیمای غول‌پیکر به «نهنگ سفید آسمان» معروف است که برای حمل‌ونقل قطعات بزرگ هواپیما بین کارگاه‌های ایرباس درفعالیت است. این هواپیما ساخت چهار کشور اروپایی آلمان، بریتانیا، فرانسه و اسپانیا است. وزن زمان بلند شدن هواپیما حداکثر 227 تن است و قادر به حمل 53 تن بار است. طول آن 63.1 متر و طول بال‌های هواپیما 60.3 متر است.

(استفاده اختصاصی از منابع 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه