ارسال به دیگران پرینت

کم‌اشتهایی | افراد کم‌اشتها | خوراکی های مناسب افراد کم اشتها

چه خوراکی‌هایی برای افراد کم‌اشتها خوب است؟

کم کردن اشتها مشکل افرادی است که می‌خواهند وزن کم کنند. این مسئله بیشتر اوقات برگشت پذیر است و اغلب موقتی است. اشتهای کم می‌تواند به دلایل مختلفی مانند اضطراب، استرس و افسردگی ایجاد شود.

چه خوراکی‌هایی برای افراد کم‌اشتها خوب است؟

چه خوراکی‌هایی برای افراد کم‌اشتها خوب است؟

کم کردن اشتها مشکل افرادی است که می‌خواهند وزن کم کنند. این مسئله بیشتر اوقات برگشت پذیر است و اغلب موقتی است. اشتهای کم می‌تواند به دلایل مختلفی مانند اضطراب، استرس و افسردگی ایجاد شود. گاهی اوقات می‌تواند به دلیل بیماری‌های جدی مانند آلزایمر، مشکلات کلیوی، عفونت باکتریایی و غیره باشد. در هر صورت کاهش اشتها منجر به کاهش وزن ناخواسته می‌شود که ممکن است فرد را نگران کند. مطمئناً تعدادی از داروها برای درمان این عارضه وجود دارد، اما خوب است همیشه ابتدا برخی از داروهای طبیعی را امتحان کنید، زیرا معمولاً این داروها آسان و بدون عوارض هستند. در اینجا چند راه طبیعی وجود دارد که به دنبال آنها می‌توانید اشتهای خود را بیشتر کنید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه را باید برای مدت طولانی استفاده کرد. اغلب برای بهبود هضم و افزایش اشتها استفاده می‌شود. فلفل همچنین یک ادویه عالی برای رفع مشکلات معده و گاز روده است. فلفل سیاه جوانه‌های چشایی را تحریک می‌کند که به نوبه خود باعث افزایش ترشح اسید در معده می‌شود که هضم را بهتر می‌کند.

روش مصرف: یک قاشق چایخوری پودر دمنوش و نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت چند روز به طور منظم مصرف کنید.

زنجبیل

زنجبیل ادویه اصلی است که در بسیاری از مواد غذایی و همچنین برای اهداف دارویی استفاده می‌شود. برای رفع سوءهاضمه و تحریک اشتها عالی است. همچنین به کاهش درد معده کمک می‌کند.

روش مصرف: نصف قاشق چایخوری آب زنجبیل را بردارید و کمی نمک به آن اضافه کنید. این مخلوط را یک ساعت قبل از غذا به مدت 10 روز به طور منظم مصرف کنید. همچنین می‌توانید چای زنجبیل بخورید.

آمله

آمله به کاهش اشتها ناشی از مشکلات گوارشی کمک می‌کند. عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و کبد را سم زدایی می‌کند. آمله سرشار از ویتامین سی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

روش مصرف: دو قاشق چایخوری آمله، آب لیمو و عسل را در یک فنجان آب مخلوط کنید. این معجون را هر روز صبح با معده خالی بنوشید.

 

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه