ارسال به دیگران پرینت

برجام | توافق برجام | احیای برجام | انرژی اتمی | توافق نکردن در برجام

احیای برجام پرید ؟ | اعتراف تلخ درباره مذاکره ایران و آمریکا

پس از آخرین پاسخ ایران، ارزیابی مقامات اسرائیلی این است که احیای توافق هسته‌ای ایران تا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در نوامبر بعید به نظر می‌رسداتفاق بیفتد.

احیای برجام پرید ؟ | اعتراف تلخ درباره مذاکره ایران و آمریکا

احیای برجام تا قبل از انتخابات آبان ماه آمریکا بعید است.

لارا روزن روزنامه نگار آمریکایی در خبرنامه خود تحت عنوان «دیپلماتیک» نوشت: پس از آخرین پاسخ ایران، ارزیابی مقامات اسرائیلی این است که احیای برجام و توافق هسته‌ای ایران تا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در نوامبر بعید به نظر می‌رسداتفاق بیفتد.

در ادامه این مطلب آمده است: یکی از منابع که حاضر به افشای نامش نبود، در ۶ سپتامبر گفت: «به نظر من، توافق در آینده نزدیک، یا در چند هفته آینده رخ نخواهد داد. من فکر می‌کنم که ما شاهد ادامه گفتگو خواهیم بود، تا بعد از انتخابات میان دوره ای.»

این ارزیابی در حالی صورت می‌گیرد که رئیس موساد آخرین مقام ارشد اسرائیلی بود که این هفته برای رایزنی به واشنگتن آمد.

یکی از مقامات اروپایی درگیر در مذاکرات (۷ سپتامبر) به من گفت: «من نگرانم که در وضعیت بسیار بدی قرار داریم. بازگشت به برجام در این مرحله بعید به نظر می‌رسد.»

وی درباره احیای برجام گفت: «پاسخ ایران سازنده نیست».

یکی از مقامات سه کشور اروپایی درگیره مذاکره با ایران به من گفت: «درحالیکه که به لطف پشتکار هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا و انعطاف‌پذیری همه، ما تقریباً به توافق رسیده بودیم، پاسخ ایران ما را خیلی به عقب برد».

او ادامه داد: «بسیار دشوار است که بدانیم آیا این مسئله قابل حل است یا خیر. در هر صورت، ایران سیگنال واضحی داده است که در حال حاضر علاقه‌ای به توافق ندارد.»

منبعی که برداشت اسرائیل را درباره موضع دولت آمریکا در مذاکرات احیای برجام توصیف می‌کند، این دیدگاه را بیان کرد که دولت آمریکا معتقد است، اگر توافقی حاصل می‌شد، از مانع بررسی کنگره جان سالم به در می‌برد، اما این بحث می‌توانست آسیب رسان هم باشد. اما با توجه به اینکه هنوز شکاف‌هایی وجود دارد، ممکن است دولت ترجیح دهد که توافق پس از پایان انتخابات میان دوره‌ای که قرار است در ۸ نوامبر برگزار شود، به کنگره بفرستد.

این منبع گفت: «درک من این است که دولت آمریکا هیچ تمایلی برای بحث [درباره احیای توافق هسته ای]در کنگره قبل از انتخابات میان دوره‌ای ندارد. این طور نیست که آن‌ها در شرایط فعلی از مانع کنگره عبور نکنند؛ از آن عبور خواهند کرد. اما در این روند، انتقادات زیادی وجود خواهد داشت.»

وی افزود: «اما در هر صورت، حس من این است و آنچه برداشت می‌کنم این است که اگر اکنون توافقی صورت نگیرد، دولت [ایالات متحده]عجله ندارد و ترجیح می‌دهد پس از انتخابات میان‌دوره‌ای گفتگو را از سر بگیرد.»

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ابراهیم رئیسی از امام جامعه امام خامنه ای جلوتر حرکت می کند ، امام خامنه ای در موضوع توافق هسته ای صرفا تاکید بر تضمین گرفتن از امریکا تاکید کرده اند وامریکا واقای بایدن هم تعهد وتضمین داده است که از توافق خارج نشود وبه اعتراف تیم رئیسی تضمین های فراوان هم گرفته اند و باز هم به اعتراف دولت رئیسی بسیاری از پولهای بلوکه شده ملت ونظام هم وصول شده که خود نشان اثبات راستی ازمایی است و باز به اعتراف دولت رئیسی نفت هم به خوبی فروش می شود وامریکا ممانعتی برای فروش نفت و وصول پول ان ایجاد نمی کند وپول حاصل از فروش نفت به راحتی وصول می شود ولی ابراهیم رئیسی با تحریک اطرافیانش و هرم های قدرت وثروت ولجاجت با دولت قبل وآقای روحانی که متولی توافق مشروع بین المللی هسته ای بوده بعد از حل مسائل گذشته در مذاکرات نفس گیر اخیرا وجدیدا و مضاف بر شروط قبلی بعد یکسال مذاکره شرط پادمان را برای امضا توافق به میان کشیده که جوابش مشخص و واضح است که امریکاییها وجهان این شرط را رئیسی وهرمها را قبول نمی کنند وجواب منفیش اظهر من الشمس است وچرا رئیسی در سال گذشته وشروع مذاکرات شرط پادمان را از آستین بیرون نیاورد وپیش نکشید که همان ابتدای مذاکرات توافق به شکست کشیده می شد و وقت ملت و پول بیت المال ونظام را تباه نمی کرد این شیوه دم دمی مزاج بودن برای یک رئیس جمهورکشورشیعی خیلی زشت ونکوهیده است وهردم شرط گذاشتن هر چند شرطش به جا ومنطقی باشد و رئیسی یکسال وقت ملت ونظام وبیت المال را در مذاکرات ابتر و به شکست منتهی شده را تلف کرد ه است وسنگ سنگین در مسیر توافق انداخته ومسئله پادمان باعث شده مذاکرات بین المللی هسته ای ورفع تحریمها بعد از دوسال مذاکره نفس گیر به شکست کشانده شود ، اگر به فرض مسئله پادمان هم حل شود ابراهیم رئیسی یک شرط دیگر را از استین بیرون می اورد یا به او دیکته می کنند که این خود باعث دور باطل وبی نظمی در مذاکرات شده وعملا رئیسی با برجام بازی می کند وبرجام را به بازی گرفته وگویا قصد توافق ندارد وشرط های بی پایان بنی اسرائیلی برای توافق می گذارد که خواسته یا ناخواسته توافق به زمین بخورد که خورده . برای تعیین تکلیف مذاکرات مشروع بین المللی هسته ای وبرای برون رفت از بن بست مذاکرات بی حاصل و رفع تحریمها دیگر به ابراهیم رئیسی ودولتش اعتماد وامیدی نیست وملت باید به امام ملت امام خامنه ای این عارف دور اندیش وآینده نگر رجوع کنند تا ایشان با یک فرمان حکومتی وانقلابی تکلیف مذاکرات مشروع بین المللی هسته ای را روشن و با دست گره گشای ایشان تحریمها از سر ملت رنج کشیده ایران رفع شود. انشا ا...

    • ناشناس ارسالی در

      اسرائیل کودک کش موفق شد از طریق نیرنگ وانحراف به هدفش برای شکست توافق هسته ای برسد. وبازنده امیر عبداالهیان وتیم دولت.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه