ارسال به دیگران پرینت

خودرو | قیمت خودرو

برجام ترمز قیمت خودرو را کشید

آیین نامه واردات خودرو هم بالاخره نهایی شد اما بازار خودرو آنچنان که پیش از این مسئولان وزارت صمت باور داشتند،‌ واکنش قیمتی نشان نداد.

برجام ترمز قیمت خودرو را کشید

برجام ترمز قیمت خودرو را کشید

آیین نامه واردات خودرو هم بالاخره نهایی شد اما بازار خودرو آنچنان که پیش از این مسئولان وزارت صمت باور داشتند،‌ واکنش قیمتی نشان نداد. به نظر می رسد از یکسو با توجه به محدودیت‌های متعدد در این آیین نامه، واردات خودرو به این سبک نتواند دردی از بازار خودرو دوا کند؛ ‌به عنوان نمونه با سقف قیمت خودرو ۲۰هزار یورویی و منابع یک میلیارد یورویی،‌ تنها ۵۰ هزار خودرو وارد کشور خواهد شد و حتی با فرض میانگین قیمت ۱۵ هزار یورویی، ‌این رقم  قیمت خودرو به حدود ۷۰ هزار دستگاه خواهد رسید. از سوی دیگر،‌ خودروهای در این رنج قیمتی شاید تفاوت محسوسی با خودروهای تولید داخل نداشته باشد. آنچه که بیش از همه نه تنها بازار خودرو بلکه تمام بازارهای اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داده،‌ آینده برجام و قیمت دلار است. بازار خودرو هم به پیروی از این موضوع،‌ در این هفته که دوباره ابهامات از آینده برجام افزایش پیدا کرد،‌ تقریباً بدون کاهش قیمت سپری شد.

 در این هفته، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۲۹۶ میلیون تومان رسید که حاکی از افزایش ۱ میلیون تومانی در هفته جاری است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم این هفته افزایش ۳ میلیونی را تجربه کرد و از ۳۵۷ میلیون تومان به ۳۶۰ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷  یکی از خودروهایی بود که این هفته با کاهش قیمت در خودروهای داخلی همراه شد؛ قیمت مدل اتوماتیک سقف پانوراما این خودرو با کاهش ۵ میلیونی به ۶۰۵ میلیون تومان رسید؛ در نسخه دستی هم این خودرو تغییری به ثبت نرساند و تا پایان این هفته به همان قیمت ۴۰۳ میلیون تومانی معامله شد.

پژو ۴۰۵ مدل SLX هم که دیگر از خط تولید خارج شده است، این هفته تغییری در قیمت خود نداشت و همان ۳۳۴ میلیون تومان معامله شد

پژو پارس یکی از خودروهای محبوب ایران خودرو این هفته را با افزایش قیمت سپری کرد؛ قیمت پژو پارس سال این هفته با افزایش ۴ میلیون تومانی به ۳۱۰ میلیون تومان رسید؛ پارس LX هم این هفته با افزایش ۴ میلیون تومانی قیمت در آخر هفته به قیمت ۳۶۹ میلیون تومان رسید. پژو پارس ELX-TU۵ یکی از تازه واردهای ایران خودرو هم این هفته افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت را ثبت کرد تا در انتهای هفته با قیمت ۴۱۸ میلیون تومان معامله شود.

سمندEF۷ یکی دیگر از خودروهای محبوب و پر فروش ایران خودرو با ۲ میلیون افزایش به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت دنا معمولی که هفته گذشته با کاهشی چشمگیر به زیر ۴۰۰ میلیون تومان رسیده بود مجددا ان هفته با افزایشی ۷ میلیونی به ۴۰۲ میلیون تومان رسید. نسخه توربو و اتوماتیک این خودرو هم افزایش ۵ میلیونی داشت و ۵۰۵ میلیون تومان معامله شد.

تارا هم این هفته کاهش و افزایش قیمت بالایی را ثبت کرد؛ قیمت ‌این خودرو در نسخه دنده‌ای با افت ۳ میلیون تومانی به ۴۴۵ میلیون تومان رسید و در نسخه اتوماتیک هم با افزایش ۵ میلیونی، ۵۸۰ میلیون تومان معامله شد.

رانا پانوراما هم این هفته ۲ میلیون تومان افزایش قیمت را ثبت کرد و تا پایان هفته ۳۳۰ میلیون معامله شد.

پراید ۱۱۱ خودروی محبوب سایپا که دو سال از آخرین تولید آن می گذرد، این هفته‌ بدون تغییر بود و به قیمت ۲۰۳ میلیون تومان معامله شد. پراید ۱۳۱ هم این تغییری نداشت و به ۱۸۳ میلیون تومان رسید.

تیبا هاچبک یکی دیگر از خودروهایی که دیگر تولید نخواهد شد این هفته افزایش ۴ میلیون تومانی قیمت را ثبت کرد  تا در بازار آزاد ۲۰۷ میلیون تومان معامله شود. اما نسخه صندوقدار این خودرو،‌ این هفته با ۱ میلیون افزایش قیمت ۲۰۲ میلیون تومان معامله شد.

ساینا هم که همانند تیبا به درب خروج خط تولید سایپا رسیده است،‌این هفته افزایش ۲ میلیونی قیمت را ثبت کرد و به ۲۰۲ میلیون تومان رسید.

کوییک در نسخه معمولی افزایش ۲ میلیونی ثبت کرد و تا آخر هفته به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان رسید. نسخه R این خودرو هم با ثبت افزایش ۲ میلیونی ۲۰۵ میلیون تومان معامله شد.

شاهین این هفته تغییری نداشت و تا آخر هفته قیمت این خودرو به ۳۶۰ میلیون تومان رسید.

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه