ارسال به دیگران پرینت

سهام عدالت | سود سهام عدالت | دریافت سود سهام عدالت | سرمایه‌گذاری سهام عدالت

زمان واریز سود سهام عدالت 1401 | سهام عدالتی ها بخوانند !

زمانی سود سهام عدالت واریز می‌شود که شرکت‌ها سود‌های مصوب شده در مجمع را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کنند.

زمان واریز سود سهام عدالت 1401 | سهام عدالتی ها بخوانند !

واریز سود سهام عدالت 1401؛ چه زمانی؟

تقریبا ۶ ماه قبل بود که سازمان بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت سال مالی ۱۳۹۹ را در واپسین روز‌های سال ۱۴۰۰ به حساب یارانه بگیران واریز کرد. حالا در سال جدید نیز باید سود سال مالی گذشته به حساب دارندگان برگه سهام عدالت واریز شود.

در مورد زمان واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ هنوز به شکل رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار زمان دقیقی را اعلام نکرده است، اما مسئولان این سازمان می‌گویند که زمانی سود سهام عدالت واریز می‌شود که شرکت‌ها سود‌های مصوب شده در مجمع را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کنند.

پس از آن هم شورای عالی بورس تشکیل جلسه می‌دهد و مصوبه واریز را صادر می‌کند. در گامی بعدی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی براساس این مصوبه سود سهام عدالت سال مالی ۱۴۰۰ را به حساب دارندگان برگه سهام عدالت واریز می‌کند.

اما هنوز معلوم نیست که چه تعداد از شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت مجمع تشکیل داده اند، سود مصوب کرده اند و سود تصویبی را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده است. در این رابطه سازمان بورس و اوراق بهادار هم اظهار بی اطلاعی کرده است.

در مجموع به نظر می‌رسد که در سال ۱۴۰۱ نیز واریزی سود سهام عدالت در روز‌های پایانی اسفند ماه انجام شود.

بررسی‌ها اظهارات مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد که سود سهام عدالت سال جاری تقریبا دو برابر سال مالی گذشته است؛ بنابراین افرادی که برگه ۵۳۲ هزار تومانی در دست دارند، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و افرادی برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی در دست دارند، بیش از دو میلیون تومان خواهد بود.

منبع : فرادید
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه