ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر مهم برای بازنشستگان رسید | ماجرای صدور احکام جدید در شهریور چیست ؟

افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر سازمان تامین اجتماعی (سایر سطوح درآمدی) که با گلایه‌ها و اعتراضاتی همراه شده بود با تصمیم اخیر دولت در مسیر اصلاح قرار گرفته و آن‌طور که سرپرست وزارت رفاه گفته قرار است هفته آینده نهایی و جزئیات آن اعلام شود.

خبر مهم برای بازنشستگان رسید | ماجرای صدور احکام جدید در شهریور چیست ؟

خبر مهم از افزایش حقوق بازنشستگان | احکام جدید از شهریور اجرایی می‌شود؟

افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برای سال جاری اوایل خردادماه در هیئت دولت به تصویب رسید و بر این اساس حقوق حداقلی‌بگیران که ۶۲ درصد کل بازنشستگان تامین اجتماعی را تشکیل می‌دهند، مشمول افزایش ۵۷.۴ درصدی  - مطابق مصوبه شورای عالی کار و حداقل حقوق و دستمزد کارگران - شد و حداقل دریافتی آنها به پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

همچنین حقوق آن دسته از مستمری بگیران که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردند ( ۳۲ درصد کل بازنشستگان تامین اجتماعی)،  ۱۰ درصد افزایش یافت و مبلغ کمک معیشتی ۶۵۰ هزار تومان به آنها تعلق گرفت. مستمری بگیران بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق (شش درصد کل بازنشستگان تامین اجتماعی) نیز مشمول افزایش ۱۰ درصدی پایه حقوق شدند.

در این میان بازنشستگان  غیرحداقلی بگیر این میزان افزایش حقوق بازنشستگان را خلاف ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی دانستند. در نهایت با ورود مستقیم رئیس جمهور برای رفع دغدغه بازنشستگان، پیگیری‌هایی انجام و در نهایت تصمیم‌گیری در این باره به وزرای عضو هیئت امنای تامین اجتماعی سپرده شد و یازدهم مردادماه بود که بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در تشریح آخرین تصمیمات دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان گفت: پیرو دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیئت دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی تفویض کرد.

محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه روز گذشته هیئت دولت، در توضیحاتی پیرامون آخرین وضعیت اصلاح مستمری بازنشستگان، اظهار کرد: با تاکید رئیس جمهور، اختیارات هیئت وزیران به وزرای عضو هیئت امنای تامین اجتماعی تفویض شد. وزرای عضو هم بر اساس اختیاراتی که در چارچوب پایداری منابع سازمان تامین اجتماعی به آنها واگذار شده بود اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان را پذیرفتند.

وی افزود: از آنجایی که بخشی از این منابع به صورت تعهدی دیده شده ، لازم است به منابع نقدی تبدیل شود لذا جلساتی را با نمایندگان بازنشستگان داشتیم و پیشنهادات خوبی دادند و ما این پیشنهادات را بررسی کردیم. در هفته آتی نیز نشست دیگری با نمایندگان بازنشستگان خواهیم داشت و در نشست سراسری آنها که هفته آینده برگزار خواهد شد شرکت خواهیم کرد و اصلاح مستمری را جهت اجرا، نهایی می کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان اعمال و اجرای این اصلاحیه برای حقوق بازنشستگان گفت: به تفصیل در نشستی که با خبرنگاران در هفته آینده خواهیم داشت، در این باره صحبت و جزئیات را به اطلاع خبرنگاران و بازنشستگان خواهیم رساند. تصمیم لازم در این باره اتخاذ شده است و اجرایی شدن تصمیم احتیاج به صحبت و جلسه با بازنشستگان و نمایندگان دارد که جزئیات آن را هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

صدور احکام جدید در شهریور

همچنین شب گذشته، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز درباره زمان اعمال اصلاحات روی احکام بازنشستگان گفت: با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه‌ متمرکز برای بازنشستگان انجام می‌گیرد؛ لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها؛ نیازمند زمان هستیم و انشاءلله صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

منبع : همشهری آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بازنشسته ارسالی در

      بجای بازی با روح و روان بازنشسته ها می‌تونستن بگن فعلا پول نداریم طلب شما بمونه برای بعد.جنگولک بازی تا کی؟

    • ناشناس ارسالی در

      الهم العن رییسی و آله

    • هم وطن ارسالی در

      والله شما از دولت بدترین چیه همش میگید حقوق بازنشسته مردم بدبخت رو اینق

    • ناشناس ارسالی در

      چه کشکی چه دوغی آقایان بچه گیر آوردید

    • ناشناس ارسالی در

      چرا اقایان مثل اینه شفاف نیستند وهمه چیز را به صورت مبهم وتاریک اعلام میکنند وفکر میکنن با چه کسانی طرف هستند وقت شما توکوچه بازی میکردید این مملکت به دست توانای همین بازنشسته ها اداره میشد چه درجبهه صنعت ،چه درجبهه سازندگی،چه درجبهه جنگ ووووو،دراینه نگاه کنید حقیقت در اینه هست اینه چوبنمود نقش تو راست خود شکن اینه شکستن خطاست

    • ناشناس ارسالی در

      لطفاً مطالب تکراری اعلام نکنید .این آب تو آسیاب ریختنه،.......

    • سید جانباز بی ادعای جنگ ارسالی در

      با وعده سر خرمن و پاس کاری مسئولین خیانت کار ۵ ماه از سال گذشته اما با با زندگی بازنشسته ها داره بازی میشه و این کار و اذیت که از ناحیه مجلس و دولت در حق این قشر محترم داره میشه حتی تا باحال اسرائیل در حق فلسطین انجام نداده است و این یک عمل غیر اخلاقی دینی است که منجر به فاصله انداختن ملت نسبت به دین و مذهب شده است در آینده دولت و مجلس ناچار هستند یا قانون را رعایت و یا به زور متوسل شوند و این حرکت دیکتاتوری مسئولین باعث جدایی آنها با ملت خواهد شد ملت دیگه واقعا هیچ اعتمادی از آنها ندارند و نخواهند داشت و لذا باعث انزوای پایه آنها گردد

    • بنده خدا ارسالی در

      سلام و عرض ادب
      واقعا جای تاسف که ی کشور و بین بازنشستگان تبیعض پس همسان سازی چه شد

    • ناشناس ارسالی در

      فقط می توان گفت متاسفیم برای افرادی که چنین بازی های مضحک را راه اندازی کردند یا از روی جهالت یا واقعا قصد دارند جمعیت چند میلیونی را از نظام منزجر کنند

    • مجیدنجارباشی ارسالی در

      باسلام. مسولین محترم حقیربازنشسته تامین اجتماعی کل حقوق هرماه رابابت اجاره خانه آنهم درحاشیه شهر پرداخت میکنم چ برسه به امرارمعاش. همچنان شرمنده خانواده ام. باداشتن عروس وداماد نوه ودختر دم بخت چکارکنم. ن درآمددیگری ون توان کارکردن دارم. خوش بحال آنان ک مردن واین روزهاروندیدن.

    • ناشناس ارسالی در

      رئیس جمهور محترم وزرای خوبی نداری وکارشکنی می کنند مگر یک حکم اصلاحی زدن برای بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر کاردارد

    • سید حسین ارسالی در

      وقتی میگویند میخواهند صحبت کنند معنیش اینست که باز نمیخواهند ۳۸/ +۵۱۵۰۰۰۰۰ تومان را اجرا کنند ! چون اگر میخواستند مبالغ مورد نظر را پرداخت کنند احتیاجی به توضیح وتفسیر نیست وصراحتا اعلام میکردند ؟!!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      مسیر چیه این چرت و پرتها چیه مگه چه کار میخواهید بکنید 6 ماه هست که دارید کار را می‌کشید بسه دیگه بدید ی بچه دبیرستانی حساب بکنه

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      نماینده های مجلس و رئیس مجلس بعداز گذشت ۵ ماه از سال نمیخواین برای بازنشسته ها کاری بکنین؟واقعا زندگی سخت بازنشسته ها براتون اهمیت داره؟با حرف زدن کاری پیش نمیره باید عمل کرد.ثابت کنین که همه باید از قانون پیروی کنن

    • ناشناس ارسالی در

      انشاالله درچندروزآینده درست میشه وحق به حقدارمیرسه

    • مستمری بگیر تامین اج ارسالی در

      طبق تورم افزیش حقوقها باید انجام شود دلیلی ندارد انکه زیاد میگیرد کمتر دریافت کند هر شخص نصبت به بیمه ای که داده حقوق میگیرد هر چه بیشتر بیمه بدی دریافتی بیشتر میشود غیر از این شنا کردن در جهت عکس جریان اب است که اخرش غرق شدن است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه