ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سایر سطوح به میزان ۳۸ درصد بعلاوه ۵۰۰ هزار تومان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با وجود این که هنوز رقم دقیق میزان افزایش حقوق بازنشستگان کارگری سایر سطوح مشخص نشده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سایر سطوح به میزان ۳۸ درصد بعلاوه ۵۰۰ هزار تومان

 افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با وجود این که هنوز رقم دقیق میزان افزایش حقوق بازنشستگان کارگری سایر سطوح مشخص نشده است، اما جمیع نظرات هیات امنای سازمان تامین اجتماعی بر لزوم پایبندی به همان پیشنهاد اولیه یعنی افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح به میزان 38 درصد بعلاوه 500 هزار تومان است. بنابراین به نظر می رسد در جلسه هفته آینده هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، همین رقم تایید شود و احتمالا حقوق بازنشستگان سایر سطوح سطوح تامین اجتماعی به میزان همین 38 درصد بعلاوه 500 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

با وجود این که مطابق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم رسمی دوازده ماهه در اسفند سال 1400 حدود 40.2 درصد بود، اما دولت در سال جاری  حقوق بازنشستگان  سایر سطوح  تامین اجتماعی  را تنها به میزان 10 درصد افزایش داده است. این در حالی است که مطابق پیشنهاد شورای عالی کار و مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، در سال جاری حقوق بازنشستگان کارگری سایر سطوح باید به میزان 38 درصد بعلاوه 500 هزار تومان افزایش می یافت، اما تا امروز دولت در مقام اجرا هنوز حاضر به ابلاغ این مصوبه نشده است. 

دخالت غیرقانونی دولت در تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 

اساسا مطابق قانون تامین اجتماعی، میزان  افزایش حقوق بازنشستگان  این سازمان باید با پیشنهاد شورای عالی کار توسط هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصویب شود و دولت حق ندارد که راسا در تعیین میزان افزایش حقوق  بازنشستگان تامین اجتماعی  دخالت کند، بلکه تنها می تواند پیشنهادات خود را به هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کند. البته اختیار ابلاغ میزان افزایش حقوق بازنشستگان کارگری به دولت واگذار شده است و طبق قانون، هیات دولت باید در مصوبه ای، رقم پیشنهادی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی را تصویب و ابلاغ کند. 

اما با وجود این که طبق قانون تامین اجتماعی، دولت حق ندارد که به صورت مستقیم در رقم پیشنهادی هیات مدیره تامین اجتماعی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان دخالت کند، در سال جاری دولت پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر را پذیرفت، اما پیشنهاد این سازمان مبنی بر افزایش 38 درصد بعلاوه 500 هزار تومان حقوق بازنشستگان سایر سطوح را تغییر داد و مستمری ماهیانه بازنشستگان کارگری سایر سطوح را تنها به میزان ده درصد افزایش داد؛ اتفاقی که از نظر تمام نمایندگان کارگران در شورای عالی کار و اتحادیه های بازنشستگی، یک بدعت گذاری غیرقانونی در دولت سیزدهم محسوب می شود. 

تایید غیرقانونی بودن اقدام دولت توسط رئیس مجلس و هیات تطبیق قوانین 

اگر دولت در تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی دخالت نمی کرد، از اردیبهشت امسال تا کنون باید حقوق بازنشستگان کارگری سایر سطوح به میزان قابل توجهی بیشتر از چیزی که تا کنون دریافت کرده اند، افزایش می یافت؛ اتفاقی که هنوز رخ نداده و همین مساله در ماه های اخیر منجر به اعتراضات گسترده بازنشستگان کارگری در سراسر کشور شده است. شدت گرفتن این اعتراضات در روزهای پایانی خرداد امسال منجر به استعفای حجت الله عبدالملکی، وزیر پیشن کار شد و بعد هم هیات تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی، اقدام دولت مبنی بر عدم افزایش حقوق بازنشستگان به میزان تعیین شده توسط هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی را  غیرقانونی توصیف کرد. 

در ادامه در روز 29 تیرماه، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نامه ای خطاب به آیت الله رئیسی، رئیس جمهور، نظر هیات تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی را تایید کرد و از هیات دولت خواست تا رویه خود مبنی بر دخالت مستقیم در تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱ را اصلاح کند. بعد از ارسال نامه قالیباف، رئیس جمهور، اختیار تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان کارگری سایر سطوح را به هیات امنای سازمان تامین اجتماعی واگذار کرد و حالا این افراد که بعضی از آنها نمایندگان خود دولت هستند، باید در جلسات مشترک با نمایندگان اتحادیه های بازنشستگی، مجددا رقم افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح را تعیین کنند. 

بعید است حقوق مرداد بازنشستگان سایر سطوح به شکل محسوسی افزایش یابد 

در همین راستا، روز چهارشنبه 19 مرداد محمد مهدی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که میزان افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی حتما اصلاح می شود، اما مقدار افزایش مستلزم بررسی بیشتر است و هنوز رقم آن مشخص نشده است. او تاکید داشت که با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات لازم برای افزایش حقوق بازنشستگان، دولت و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی نیازمند زمان بیشتری برای تعیین رقم دقیق افزایش حقوق بازنشستگان هستند که این مساله هفته آینده با حضور نمایندگان بازنشستگان بررسی و نتیجه نهایی اعلام می شود. 

این سخنان سرپرست وزارت کار نشان می دهد که عملا در مردادماه امسال نیز شاهد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نخواهیم بود؛ زیرا معمولا پرداخت حقوق ماهیانه بازنشستگان تامین اجتماعی در روزهای بیستم تا بیست و پنجم هر ماه انجام می شود و حتی اگر در هفته آینده، دولت، هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان اتحادیه های بازنشستگی به رقم مشخصی درباره افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح برسند، بازهم احکام حقوقی جدیدی در این ماه صادر نخواهد شد و شاید از شهریورماه شاهد افزایش محسوس حقوق بازنشستگان باشیم. این یعنی دولت با دخالت غیرقانونی خود حداقل چهار ماه افزایش مناسب حقوق بازنشستگان کارگری سایر سطوح را به تاخیر انداخته است و باید منتظر ماند و دید که مابه‌التفاوت این چهار ماه چگونه قرار است به بازنشستگان پرداخت شود. 

احکام حقوقی جدید بازنشستگان باید براساس رقم 38 درصد بعلاوه 500 هزار تومان اصلاح شود 

در این میان اما سوال مهمی که این روزها برای بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی وجود دارد، این است که بعد از ماه ها کش و قوس، در نهایت حقوق آنها چقدر افزایش پیدا خواهد کرد و آیا دولت با همان رقم پیشنهادی اولیه شورای عالی کار که در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز به تصویب رسید، یعنی افزایش 38 درصدی بعلاوه 500 هزار تومان حقوق بازنشستگان کارگری سایر سطوح موافقت خواهد کرد یا خیر؟ 

این سوال را از کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پرسیدیم و او نیز در پاسخ به خبرنگار رکنا گفت: آخرین پیگیری های مجلس از دولت و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد که هم دولت و هم هیات امنای سازمان تامین اجتماعی لزوم افزایش کافی حقوق بازنشستگان سایر سطوح را پذیرفته اند. سرپرست وزارت کار نیز اعلام کرده است که این مساله در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مورد اتفاق نظر قرار دارد و در جلسات هفته بعد هیات امنای سازمان با نمایندگان دولت و بازنشستگان، رقم دقیق مقدار افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح مشخص خواهد شد. 

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: با وجود این که هنوز رقم دقیق میزان افزایش حقوق بازنشستگان کارگری سایر سطوح مشخص نشده است، اما جمیع نظرات هیات امنای سازمان تامین اجتماعی بر لزوم پایبندی به همان پیشنهاد اولیه یعنی افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح به میزان 38 درصد بعلاوه 500 هزار تومان است. بنابراین به نظر می رسد در جلسه هفته آینده هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، همین رقم تایید شود و احتمالا حقوق بازنشستگان سایر سطوح سطوح تامین اجتماعی به میزان همین 38 درصد بعلاوه 500 هزار تومان افزایش خواهد یافت. 

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به نظر هیات تطبیق قوانین مجلس، نامه ارسالی آقای قالیباف به رئیس جمهور و جمیع نظرات اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، نباید تغییری در میزان افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح نسبت به پیشنهاد اولیه یعنی رقم 38 درصد بعلاوه 500 هزار تومان ایجاد شود. بنابراین از نظر ما، آنچه باقیمانده است، تصویب همین رقم در جلسه هیات امنای تامین اجتماعی، ابلاغ آن توسط هیات دولت و اصلاح احکام حقوقی جدید بازنشستگان سایر سطوح بر مبنای همین رقم است.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ی خبرو که از صدا و سیما پخش شده و همه دیدنو شنیدن شما داری انکارش میکنی زاهدی وقا گفت مقدار افزایش مشخص شده فقط منابع تامینش باید مشخص بشه شما اخبار گذاشتی زاهدی وفا گفته مقدارش مشخص نیست

      • رضا ارسالی در

        بازتاییدوتاسربرج منکرمیشونداینا میدانند که باید مردم راگشنه نگه دارن برنج ۳۰تومان شده ۱۵۰تومان بعد میگن تورم ۴۲ درصدخنده دار از همه دروغ های که به خورد ملت میدهند

      • ناشناس ارسالی در

        باز هم بازی با روان بازنشستگان

    • بیگانه ارسالی در

      ما بازنشستگان اگه بیگانه نبودیم حقمان راداده بودید هر سه قوا دراین دولت باهمند بخاطر همینه که بملت این همه سختی میدهند وزور می گویند حرف بزنی ضد انقلابی بایگانه ویژه جوابت رامیدن بابا نخواستیم حداقل خر فرزمان نکنید سهام هم نمی خواهیم ایران ۴۳ مال شماست وسلام

      • علی رضایی ارسالی در

        یک خبری میزنید مردم هم فوش میدهند هم توحین میکند روزی ۱۰۰خبرمیزنیدبرابازنشسته ها همش دروغ نعلت برپدرمادرتون

      • علی رضایی ارسالی در

        خیلی جالب هست به کارگر وبازنشستها که می‌رسد میگند بگذارید این رااب باریکه باشد ولی خودشون بیت مال غارت کردند تا هفت پشتشون نیاز به کار ندارند خدانعلت کند شما را

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام خجالت آور است بعد ۶ ماه هنوز در این مورد دخالت مکند مگر ما حق بیمه به دولت می دادیم که حالا دولت بخواهد تصمیم بگیرد به‌قول خودتان تورم کشور اسفند ۱۴۰۰ ۴۰ درصد به بالا بوده حالا هم همان ۴۰ درصد هیئت دولت شاید مشورت بگیرد از بانک مرکزی که تورم کشور چقدر است اما خودش چنین حقی را ندارد

    • الاغ ارسالی در

      من حرف شما رامی فهم ملت را بازی ندید مجلس ودولت باهمید امروز فردا نکنید گردن این آن هم ندازید آقای رئیسی وآقای قالیباف حالا دیدید خودتان جزو آن۴درصدی ها هستید

    • دردمند ارسالی در

      باز هم وعده سر خرمن دیگه حناتون رنگ نداره

      • سعیدی ارسالی در

        چه فایده هرروزوهرشب مینویسیم کو گوش شنوا لعنت الله علل قوم ضالمین

    • ناشناس ارسالی در

      ان‌شاءالله که وعده سر خرمن نباشد پس 25 درصد همسان‌سازی چی؟

    • ناشناس ارسالی در

      به اضافه 25 درصد همسان‌سازی

    • مستمری بگیر سایر سطوح مزدی ارسالی در

      ما به التفاوت پنج ماه است ونه چهارماه
      فروردین،اردیبهشت،خرداد،تیر ومرداد

    • جعفر ارسالی در

      سلام تو رو خدا ماه بعد افزایش ۳۸ درصد و ۵۱۵ هزارتومان رو پرداخت کنید . هی امروز و فردا نکنید ۵ ماه گذشت خسته شدیم ما به این افزایش نیاز داریم اینقدر پاس کاری نکنید به این مدیر . به اون رئیس به اون مسئول پارسال ۲۶ درصد سایر سطوح اضافه شد دولت روحانی قبول کرد پرداخت کردن چرا دولت رئیسی این همه بازنشسته ها رو اذیت میکنه به خدا اون دنیایی هم هست جوابتون بده آقای قالیباف زود به داد ما برس دارن حق مارو ضایع میکنن نزدک به ۶ ماه شد .

      • حداد ارسالی در

        سلام.آیا این ۳۸درصد شامل بازنشستگان لشکری وکشوری مثل فرهنگیان هم میشود؟

    • ناشناس ارسالی در

      چرا مشخص شده بود همان مصوبه شورای عالی کار دیگری نمایید

    • ناشناس ارسالی در

      همه باید درچهارچوب قانون باشند زیرا انچه باعث نظم وثبات وامنیت درجامعه میشود قانون است
      عمل به مرقانون اواین خواسته سهامداران تامین اجتماعی

    • هموطن ارسالی در

      چرا دولت ومجلس بعد از ۶ماه هنوز حقوق مستمری بگیران ودیگر اقشار را پرداخت نمی‌کنند.ایا خودتان با جمع ۶ ماه حقوق مستمری میتوانید فقط یک ماه زندگی کنید.عجب مملکتی شد.........

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      این دولت باموذی گری پیش میرود من بعنوان یک بازنشسته احساس میکنم آقای رئیسی و هیت آن باز کلکی در کار دارد واحتمال میدهم‌در صورت پذیرفتن ۳۸ درصد شاید ۵۱۵هزار تومان را حذف کند و یا افزایش ۳۸ درصد را از شهریورماه مد نظر قرار دهد نه از اول سال

    • ناشناس ارسالی در

      میبایست مصوبه شورای عالی کار را اعلام نمایند جهت افزایش حقوق بارنشستگان و کسانی که در اجرای این مصوبه قانونی تعلل کردند و دارد میشود شش ماه از سال بایستی مجازات شوند تا درس عبرتی باشد که دیگر دولت بی قانونی نکند

    • سیدجعفرکاظمی ارسالی در

      بازهم خبر کهنه ! چه چیزجدیدی دراین خبروجودداشت؟

    • ناشناس ارسالی در

      ازدولت دزد رییسی بی سواد انتظاری نیست

    • محمود آذری ارسالی در

      ده روز جلسه، ده روز تا اعلام میزان افزایش، ده روز دیگر تا فرستادن نامه هیئت دولت.ماه تمام میشود؟.تازه بعد از آن مخالفت بازنشستگان کشوری وخلاصه روز از نو.دیگه همه دست دولت انقلابی را خوانده اند و اعتمادی به آنها نیست.

    • ناشناس ارسالی در

      اینها بازی جدید دولت وسرپرست وزارت رفاه هست همه اینها در برابر قانون باید پاسخگو باید باشند.با بازنشستگان چه پدر گشتگی دارند .انتقام چه چیزی هیئت امنا دارند میگیرند راس آنها وزیر اقتصاد ومیر کاظمی همه اینها باید بابت دیگرد وبهم زنده آرامش جامعه کارگری و بازنشستگان باید دادگاهی شوند .اگر هنوز قانونی باشد . رییس‌جمهور واقعا برای شما متاسفم افراد نالایق اطرافت جمع کردی

      • ناشناس ارسالی در

        لطفا بداد بازنشسته برسین آنها هم عروس دارندوهم داماد چراانهاراخحا آن میدهین حداقل بایستی بالای ده ملیون حقوق بگیرند تا یک زندگی معمولی راجمع کنند تراخدابفکرانها باشید یک بازنشسته چشم انتظار

    • ناشناس ارسالی در

      شما رو به خدا قسم ی فکری برای ما قشر ضعیف بازنشسته حداقل بگیر بکنید . حداقل با همسان سازی . بخدا قسم حقوق ما هنوز ۲ میلیون نشده

    • ناشناس ارسالی در

      بعد از پنج ماه هنوز به وقت بیشتری احتیاج دارن. .میترسن نکنه حقی از طرف دولت به طرف بازنشستگان بیایید. باید وقت بیشتری بزارن...حقوق بازنشستگان شده مثل برجام..نکنه اشتباه گرفتن..از خودشون سئوال کنین چند سال کار میکنن چقدر حقوقشونه.‌.به همون خدایی که خلقمون کرده ظلم در حق بازنشستگان کردین ومیکنین..از خدا بترسین..که به موقعه جوابتون میده..

    • نادر ارسالی در

      رئیسی تا اینجا ظلم‌ زیادی به قشر حقوق بگیر کرده وقتی رئیس دولت بیسواد هست و به مسائل روز آگاهی ندارد بیشتر از این انتظاری نیست پس جهت اطلاع فقط مصوبه شورای عالی کار باید اجرا شود برابر قانون نه بیشتر نه کمتر

    • بازنشسته ارسالی در

      خواسته بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی :

      افزایش 38%به اضافه 515166 تومان

      و افزایش مزایای جانبی 650 هزارتومان

      🛑متناسب سازی سال ۱۴۰۰ و سال جاری ۱۴۰۱ باید انجام شود🛑

      🌺مطابق تصویب شورای عالی کار می باشد .🌺

      • ناشناس ارسالی در

        مگر تو خواب ببینیم

    • احمد ارسالی در

      اقایون افزایش خبری نیست اینها سر ما کلاه گذاشتن

      • بازنشسته ارسالی در

        آیه یاس نخون بیسواد ، باید طبق قانون شورای عالی کار ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان پرداخت گردد . مابه التفاوت نیز از فروردین لغایت مرداد ماه سالجاری طبق قانون بابستی پرداخت شود ، یه مشت بیسوادی امثال شما با این آیه های یاستون باعث میشید که امروز و فردا کنن دیگه ! چیزی بلد نیستی اظهار نظر نکن

    • علی ارسالی در

      شماکه ازملت میخواهیدطبق قوانین موجوددرجامعه عمل کنندچراخودتان بی قانونی می کنید؟چراقانون رادورمیزمید؟چراطبق قانون کارحقوقمان راپرداخت نمیکنید.به والله که بزرگترین حق الناس رامی کنید
      یارانه حق همه افراداست چه فقیرچه ثروتمند.شماآنراهم ازماگرفتیدماگناه کردیم که حقوق بازنشستگی می گیریم.

    • کارگر ایرانی ارسالی در

      همینکه آنرا به شش ماه تاخیر کشوندن برای به رخ کشیدن مثلاً بار مالی آنست.حتما برای معوقه اونم نقشه کشیدن! اصحاب شیطانن. خدا بهتون سختی بده درهردو دنیا انشاالله.

    • ناشناس ارسالی در

      مگه گرانی و تورم برای همه یکسان نیست?
      بقیه رو خودت حدس بزن

    • رضا ارسالی در

      سلام بر ابراهیم قانون شکن!بعد از ۵ ماه مرده و سرقولش!!!

    • ناشناس ارسالی در

      بخاطر چی اینقد طولش میدن.یه افزایش حقوق نمیتونین .این همه نماینده وزیر وزرا .کارشناسان اداره کار.ریس مجلس ریس جمهور..حق به بازنشستگان دادن..این چه کسی هست که قبول نمیکنه..یا اینکه سیاستشونه دستا همه شون تو همه..طولش میدن شش ماه اول سال بگذره....خدا میدونه چه نقشه ای دارن..صندوق ت اجتمایی گفته بود .که ما منابعه شو داریم

    • شکراله ارسالی در

      فقط قانون شورای عالی کار باید اجرا شود به اضافه ۲۵درصد همسان‌سازی به اضافه مابه‌التفاوت پنج ماه باید بدهند این حق و حقوق ضایع شده‌ ما بازنشستگان تامین اجتماعی سایر سطوح است بااین وضع سخت اقتصادی و معیشتی

    • کیوان ارسالی در

      با سلام هر ماه بیش از 30%روی اقلام ضروری داره میاد وتورم کمر مردم را شکسته ولی شما هنوز نمیتوانید طبق قوانینی که خودتان تصویب کرده‌اید برای مردم حقوق تعیین کنید

    • ناشناس ارسالی در

      دزدی از جیب و پیش خور کردن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سایرسطوح و اجرای قانون جنگل برای اولین بار بعد از هفت دهه در مورد افزایش حقوق سایر سطوح، بی عدالتی و نقص تاریخی قوانین توسط دولت جهادی و عدالت محور بی تدبیر، در مورد این عزیزان است که حق الناس تلقی و مجازات و تاوان سنگین اش در همین دنیاست. دولت با بدهی بیش از چهارصد همت به این صندوق کاملا غیر دولتی و فاقد بودجه و برداشت بی رویه اش از این صندوق، بزودی منجر به ورشکستگی و نابودی اندوخته های آنها و زندگی حدود ۴۵ میلیون نفر میگردد. خواهان عزل فوری کلیه مدیران دولتی و هئیت امنای این صندوق هستیم.


      ۴

    • محمد حسین ارسالی در

      مقدارش ۳۸ درصد بعلاوه۵۱۵۰۰۰تومان ۱۵۰۰۰ تومنشو انداختی که به آقای صالح آبادی میگم چون حساب وکتابت روبراه است تو بانک مرکزی استخدامت کنه تا اوضاع مملکت درست شه...

    • جانباز ارسالی در

      آقای رئیسی از سرنوشت یزید و ظلم هایش درس عبرت بگیرید

    • بهرام ارسالی در

      مکر با خدا نکنید که مکر خدا از همه بالاتر است سلام بر حسین

    • علیرضا ارسالی در

      هنوز مطلب منتشر شده در اردیبهشت ماه را که اعلام کرده بود منابع مالی جهت افزایش مستمری سایر سطوح موجوده فقط تصویب دولت نیازه را فراموش نکردیم.چطور میشه که بعد از پنج ماه سرپرست وزارت رفاه اعلام میکنه منابع مالی مون نقد نیست.پس معلوم میشه که پول این جماعت رو برای جای دیگه لازم داشتن و به همین بهونه تا حالا ماها رو چرخ دادن دور هم.عجب زرنگی هستن اینا.ولی یه خدایی هست اون بالا که انتقام بازنشسته ها رو میگیره ازشون.

    • نا‌شناس ارسالی در

      بابا‌سال‌تمام‌شد‌‌حقه‌باز‌نشسته‌ها‌خوردن‌نداره

    • ناشناس ارسالی در

      چقد دروغ نیرنگ نصف سال رفت هنوز اقایان وفت کشی میکنن مگه دولت از جان ما چه میخواهد پول خودمان اینجوری میکنند وای ب روزی از دولت بود

    • ناشناس ارسالی در

      همه رییس ها حقوقشون افزایش یافت چند برابر شد اما ما بازنشستگان هنوز تکلیفمون روشن نیست روغن شده ۴۰۰هزار تومن ما مردم بازنشسته با یک ملیون چکار کنیم؟

    • هاشم ارسالی در

      جناب آقای رئیسی لطف کن وزیران را از صندوق تامین اجتماعی بیرون بکش جای دیگه براشون کار پیدا کن ممنون از لطف شما

    • بازنشسته ارسالی در

      وقتی یک وزیر درکی از فشار تورم و گرانی بر اقشار بازنشسته ندارد با وقاهت تمام انها را بعداز گذشت ۵ ماه بازهم به ماه آینده حواله می کند.ایا او درک میکند چه فشاری برگرده بازنشستگان است؟

    • محمد ارسالی در

      انروز که دولتاقای احمدی نژاد پولهای مارو بعنوان یارانه به مردم دادند الان باید انرا پس بدهد سودش میشود هزاران میلیارد تومنانروز که پولهای مارا بصورت وام به کارمنان دولت میدادند میبایست فکرس را میکردندپول مرا به کارمندان میدانندولی بما یک ریال بما نمیدادند خدا لعنتتان کنه که انزمان با این وام میشد دو تا ساختمون خریدحالا میاین میگید ما حکومت جمهوری اسلامی داریم شما نابودش کردید مردم دیگه به ائمه اعتقاد ندارن بهشت وجهنم یک چیز مسخره است من انچه خدا ورسولش گفته اعتقاد کامل دارم اما به روش خودم انقدر به مردم دروغ گفتید هرروز سیل زلزله عذاب ااهی مگر دد قران نیامد خدا با ابولهب چه با اصحاب فیل بترسید از خشم او نمیزند اما اگه بزند یک صدایی بکند خدا لعنتتان کند بچه های شما راصغیر کنداف برشما

    • بازنشسته ارسالی در

      هرچه بگنددنمکش میزنندوای ب روزی ک بگندد نمک وقتی یکی خلافی می‌کنه از قانون و دولت میترسوننش حالا ک دولت و مجلس و مسئولین قانون رو زیرپا میزارن باید از چی و از کی ترسوند خدا لعنتشون کند بیسواد دزد

    • ناشناس ارسالی در

      خاک توسرهمه دولتداران که جز حرف بی ربط وزورگویی چیزی نمیدانند تنها عزیز خدا 63سال
      عمر مبارک داشتند شما فکر میکنید چندسال عمر میکنید

    • ناشناس ارسالی در

      بابا همی ما پیر مردها مریض هستیم تورا به خدا مارا کمتر اذیت کنید اقایانی که جای حضرت علی نشسته ایت تمامش کنید

    • علی ارسالی در

      عزیزان در مورد عادل و مردمی بودن این دولت هیچ شک نکنیدرییسی دم از عدالت و مردمی بودن می زد همین است خدایا ماراازشررییس جمهور بعداز رییسی حفظ بفرما چون تاریخ ۴۳ساله نشان داده رییس جمهور بعدی ازقبلی بدتراست طوری که بر در قبلی رحمت می فرستیم

    • ناشناس ارسالی در

      من فقط میگم خدا هزاران با لعنت کنه ۵ ماه از سال گذشته هنوز میخوان جلسه بزارند مشخص کنند بابا کار بلد نیستید برید کنار واقعا خجالت اوره دولت نا کار امد

    • ناشناس ارسالی در

      دیدگاه ما نابودی هر چه دزد ؛نابودی حقوقهای نجومی ؛نابودی هر چه بیسواد در مسند قدرت ؛ نابودی قانون گریزان؛ نابودی اختلاصگر ؛نابودی مگسان دور صندوق بازنشسته؛نابودی نامردان ؛ باید به فکر بدهی به صندوق باشید که حدود 500هزار میلیارد میباشد !!!!!نه اینکه فکر سهامداران صندوق بازنشسته رو منحرف کنید دیر یا زود افزایشها را باید از اول سال اعمال شود وقت کشی نکنید به فکر بدهیها صندوق باشید

    • حسینی ارسالی در

      دوباره 15 هزار تومن که از کونش زدند

    • حسین ارسالی در

      نقاب دین به چهره زدند و دروغ میگن ،اسمش رو هم میگذارم عدالت

    • سعیدرضافیاض نژاد ارسالی در

      واقعاخجالت اوره شماهاکه دایه های عزیزترازمادرخودتون روجلوه میدین .....اصلا خودتون میدونین چی میگین ؟این بازی هاروماتوبچگی انجام دادیم ...قائم موشک بازی میکنین ..کشورهای عربی که ازنظرشماکافرهستن رونمیبینیت بسه بسه

    • سعیدرضا ارسالی در

      راستی یادم رفت ..آقایون دولت مدارمیشه بفرمایین ازچنددولت قبل به اینورچقدرصندوق خصوصی تامین اجتماعی روغارت کردین به خداکه شب میخوابم ازخدامیخوام دیگه فردارونبینم .....اگه صندوق ماروسرقت نمیکردین وحق والناس رومیشناختین ماالان شرمنده خانواده نمی‌شدیم ننگ برشما...

    • ناشناس ارسالی در

      این دولت واقعا خجالت نمی کشه دست به درجیب تامین اجتماعی کرده وتامین اجتماعی را خالی کرده بدهکاری شو نمیده تازه به حقوق بازنشستگان هم دخالت میکنه لعنت براین دولت دزد وبیسواد

    • ناشناس ارسالی در

      خدا لعنتان کند که سوهان عمر ما بازنشستگان تامین اجتماعی هستید. برای حقوق خودتان که نجومی هست همینجوری تصمیم میگیرید

    • محمد ارسالی در

      آقای میر کاظمی دشمن بازنشستگان چگونه میشود تورم ۸۰ درصد باشد ولی افزایش حقوق بازنشستگان لشکری ۱۰ درصد باشد من با حقوق ۶ میلیون چگونه زندگی کنم

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت و مرگ بر تمام سیاسیون خارجی الاصل که دارند بر ما حکومت میکنن و مال و ناموس مردم را به غارت میبرند , لعنت خدا به رئیس جمهور و رئیس مجلس و رئیس قوه قضا و ...که کثیفترین اتحاد همسو را شکل دادند تا ملت ایران را به نابودی و حقارت برسونن .

    • لاهب ارسالی در

      از یه دولت بی سواد بیشتر از این انتظار نیست ولی حقمون را میگیریم👊👊✊✊

    • علی ارسالی در

      این دولت با دم زدن از مردم عملا" خودش را نشان داد که هیج اعتنایی به ملت از جمله بازنشسته ها ندارد و فقط حرف میزند.

    • علی حق گو ارسالی در

      چرا دولت به فکر افزایش حقوق بازنشستگان کشوری نیست فقط تامین اجتماعی را افزایش میدهد این چه عدالتی است که رئیسی دم از آن میزند مرگ بر این عدالت

    • بازنشسته بیدار ارسالی در

      اولا بازنشسته های محترم البته نه باغیرتا که نشستین تو خونه و نق میزنید و حاضر نیستین دو قدم پیاده بروید حقتونه که سزتون بیاد.
      همه دست اندر کارای مانع اجرای قانون را باید جریمه و مجازات کرد بنحویکه خودشون و خانوادشونو به میزان شش ماه بندازی تو قفس بزرگ و روزی یک نون و نصف استکان آب آلوده بهشون بدی بعد اگرم اعتراضی کردن آدم بزاری با شوکر و باتوم و اسپری کتکشون بزنند تا عدالت اجرا بشه و معنی و الفبای عدالتو شیر فهمشون کنی تا زبون شعار مردم خر کن را تجربه کنند .

    • ناشناس ارسالی در

      اونایی که به رئیس جمهوری رئیسی رای دادن به صداشون در نمی یاد.ولی روحانی رو با خاک یکسان کرده بودن.دولت بی لیاقت استعفاء استعفاء.

    • ناشناس ارسالی در

      < اقاهمه شمابخدادزدین

    • دایانا ارسالی در

      آقای ریسی تا از سفراش تشریف بیارن مملکت رو آب برده
      واقعا خجالت اوره اینقدر مسولین بی مسولیت اینارو باید تحریم کرد#عزل ریسی

    • ایرانی ارسالی در

      برای اجرای قانون افزایش حقوق بازنشستگان تامین 6 ماه طول دادند بعید نیست که مشکلات کشور برطرف نشود چون تیم دولت هم ضعیف و ناتوان و بیسواد است ملت باید بفهمد انتخاب غلط یعنی این...

    • Hassan ارسالی در

      < چند دولت به صندوق بازنشستگان دستبرد زدن

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام عاجزانه تقاضا دارم فکری به حال من حداقل بگیرید من یه حداقل بگیر هستم باحقوق دومیلیون تومن ازاين حقوق یک‌میلیون سیصدهزار تومن پول اجاره‌ میدم وپول آب برق وگاز جدا بخدا قسم چیزی برای خوردن نمی ماند بخداشرمنده همسرم میشم وقتی میگد فلان میوه دلم می خواد بخداشرمنده میشم خدارا خوش میاد من ۶۷ساله ساله هستم از طرف دیگر دیابتی هستم وانسولین می‌زنم بخدا قسم خيلی بد زندگی می‌کنیم اگه خدارا می‌شناسید بدرد ما برسید یه حداقل بگیر بد بخت

    • ناشناس ارسالی در

      به کسانی که بالا ده میلیون تومان در ماه حقوق میگیرند.یک ریالم نبایست اضافه کنند تا این شکاف نا عادلانه که هر سال مسئولین ذی نفع به وجود آوردند برداشته بشه.بالا ده میلیون بیاد ۴ تا ۵ میلیون اضافه حقوق در ماه بگیره تخم دو زرده میکنه یهویی اضافه حقوق یکماهش بشه معادل پایه حقوق ی کارگر حداقل بگیر که ۳۰ سال زحمت کشیده .خیر برید ی فکری به حال حداقل بگیرها کنید و جلو مفت خوری را بگیرید .۴۳ سال مفتخوری بسه.درود بر رئیسی که فقط تو این زمینه عدالت را بر پا نمود

      • ناشناس ارسالی در

        کسی که بالای ده حقوق میگیره حق بیمه بالا پرداخت کرده نوش جانش شما با کمترین حق بیمه یهو حقوقت پنج برابر شد چون ریئسی جانت از حقوق ما کم کرد به تو اضافه چون اصولا از جیب وخزانه برای کسی کاری نمیکنن ما ک۶ راضی نیستیم از حق ما کم بشه بره تو حلقوم شما گیر میکنه ناجور چون ما سی سال بالاترین حق بیمه رو دادیم مثل کسی که تو بانک پول بیشتری داره باید سود بیشتر بگیره ما کلی سرمایه زندگیمونو تو جوانی دادیم بیمه

      • امیر ارسالی در

        از نوشتنت معلومه تو از اون کسانی بودی که از زیر کار و مسئولیت فرار میکردی از اون تنبلای درجه یک حالا که بازنشسته شدی میبینی هرچی کاشتی داری برداشت میکنی برای همین دلت داره پاره میشه که حقوق یکی از تو بیشتر باشه! آدمهای مثل تو رو خوب میشناسم چون هرچقدر هم افزایش بدن بازم تو گشنه ایی.

      • ناشناس ارسالی در

        اونی که بالای 10 میلیون میگیره حق بیمه بیشتری پرداخت کرده حدود هفت هشت برابر شما. پس پول پس انداز خودمونه واز شما یا دولت اضافی نمیگیریم. پس اول ببینید چند حق بیمه دادید بعد نظر بدهید

      • محمد ارسالی در

        بچه قرتی تو اصلا میدونی پرداخت حق بیمه حداقلی با پرداخت بیمه حداکثری به مدت ۳۰ سال یعنی سقف پرداخت یعنی چه

    • مصطفی ارسالی در

      چرا اینقدر کش و قوس می‌دهید . منتظرید که یک نماینده یا یک وزیری یا مسئولی یک ان قلتی بر مصوبه سی و هشت در صدی وارد کند . دنبال چی می‌گردید، ؟ وقتی موافقت شده ، چرا اینقدر زیر و رو میکنید. شر را بکنید برود . حالا که دولت از خر شیطان پایین آمده و با مصوبه موافقت کرده . کار را تمام کنید . مگر مرض یا غرضی دارید مدام منتظرید که یک نفر مخالفت کند ، شما مسئولین از خدا خواسته مدام کش و قوس دهید . گویا اصل کرم درخت در تنه درخت است یعنی در خود سازمان تامین اجتماعی یه عده منفعت طلب دنبال به تصویب نرسیدن هستند . معلوم نیست که چه میگذرد . خبر مرگتون خب تمومش کنید . دنبال چی می‌گردید؟

    • ناشناس ارسالی در

      دق مرگ مون کردن با این افزایش

    • ناشناس ارسالی در

      اگه غارتگر نبودن..پولهای ت اجتمایی رو اختلاس نکرده بودن...ودولت ۴۰۰ هزار میلیارد رو نبرده بود..الان حقوق من که ۳۲ سال کار سخت وزیان اور هست میبایست شاید رو ۲۰ م باشه. نه ۵ میلیون..کجا بفکر مردم وقشر ضعیف هستن...بفکر جیب وکیف خودشونن..خدایی هست..خدا تو قرانش همش در مورد ظلم که بهتون میشه میگه صبر کنین...

    • بازنشسته ارسالی در

      امان‌ازدست‌این‌دولتمردان‌

    • ناشناس ارسالی در

      حظرات خوب ما می دونیم که شما آقایان محترم دستتون تو خرج نیست چون همه چی بسته بندی شده و سفارشی وبدون پرداخت یه ریال به در منزل شما میآید ولی حتما میدونید که با گرونی ودست تو جیب بازنشسته ها کردن چه صدمه ای به مردم زدیداین مردم هم خدایی دارن بترسید از روزی که در پیشگاه خدا باید جواب بدهید وای از اون روز

    • ناشناس ارسالی در

      خوب ما بازنشستگان را سرکار دوم گذاشتی از اول سال همه ما رفتیم سرکار بااین افزایش حقوق هر روز دوروغ که ال میشه ول میشه عاقبت به خیر نمیشید اگه حق مارو ندید.

    • ناشناس ارسالی در

      شما گفتید در اعلام دیدگاه از فحش حرف زشت دوری کنیم آیا با این عملکرد چیزی غیر این است که باعث و بانی این وضع را خدا هر چه زودتر نیست ونابودشان کندو یشه شون بکند

    • علی نظری ارسالی در

      شما چرا کاری که انجام نشده هرروز دارید در خبرها میارید وبعد هم بایک علامت سوال خرابش میکنید بر پدر باعثش لعنت اینا ایرانی نیستند دلشان به لبنانی وفلسطینی بیشر سوخته تا ایرانی شماهم بادرج اخبار دو پهلو رو اعصاب مردم نروید

    • ناشناس ارسالی در

      شش ماه ازسال گذشت تورم این شش ماهم باید اضافه کنن

    • ناشناس ارسالی در

      باباخودتامین اجتماعی میگه بودجه اضافه کردن حقوق بازنشسته هاروداریم.دولت میگه منابع نداریم.نمیدونم دم خروس روباورکنم یاقسم حضرت عباس رو

    • حبیب ارسالی در

      داریم به خدا پدر روحانی را بیامرزه نزدیکتر میشیم .

    • ناشناس ارسالی در

      هرسال دریغ از پارسال

    • بازنشست ارسالی در

      نمیدونم باید چی بگم،واقعا که................................................آقای رئیس جمهور!!!!!!!!!!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      سلام لطفا حقوقامو افزایش بدید بخدا هیچ ذوقی برامون نذاشتید از زندگی سیر شدم حقوق 6ملیون تواین گرونی کمرشکنه زیر خط فقره خسته شدم ازبس قرض روقرض شبا نمیتونم بخوابم لطفا به حرفا بازنشسته هاتوجه کنید ماروشرمنده خانواده نکنید

    • بازنشستگان ارسالی در

      سلام آقای زاهدی وفا برای خوش رقصی وگرفتن پست ومقام حق بازنشستگان را ازبین نبری،چون با این کار احتمال داره گندی بزنی وهمه انگشت اتهام بسوی تو ببرند چون درصورت قانون گریزی شما ،ما برای احقاق حقمان در کف خیابان خواهیم بود چه بسا هر مانعی سر راهمان باشد نابود خواهیم کرد.بیدار باش که فریب حکومت ری را نخوری،گندم هم نصیبت نخواهد شد

    • بازنسسته ارسالی در

      حقوق سپاه پاسداران و اطلاعاتی ها را اگر ده درصد افزایش می‌دادید الان خون همه تان ریخته شده بود. حقوق هیات دولت اگر ده درصد اضافه میشد البته همه راضی هستند مدیر شوند حقوق نگیرند و پول هم بدهند چون از رانت و رشوه میلیاردی پول به جیب می‌زنند. خاوری در کانادا دینش هم عوض کرده.

    • م ب ارسالی در

      باید اختیار رو به هیئت مدیرهتامین اجتماعی میدادن نه هیئت امنا
      سگ زرد برادر شغاله

    • بازنشسته تامین اجتماعی سخت وزیان اور ارسالی در

      بایدازرئیس جمهورووزیرش تست روان پریشی گرفت ازیک طرف تورم وگرانی را۱۰۰وبیشتربالامیبرن وازیک طرف می دونن کارشان توعوض کردن مصوبه وزارت کاروتامین اجتماعی غیرقانونی هست امااینکارراانجام میدن و۱۰درصدافضایش حقوق بازنشسته هاسایرسطوح راتصویب میکنن وجالبتراینکه رئیس دولت یک سال پیش رئیس قوه قضاییه بوده واحترام به قانون رابرای همه دیکته میکرده والان خودش قانون رازیرپای خودش ووزیرانش له میکنه اماماکوتاه نمیایم وخیابانهاروازمانگرفتن اینبارباخانواده میایم کف خیابانهاوحقمان رافریادمیزنیم تنهاچیزی جلومارامیتواندبگیرداجرای مصوبه وزارت کاروتامین اجتماعی یعنی ۳۸درصدبه اضافه ۵۱۵۰۰۰هزارتومان هست

    • جواداربابی ارسالی در

      اقای ابراهیم ریسی حیف این لباس پیامبری که تن است تو که ازحق بازنشستگان نمیترسی معلوم است چه جوری ادمی هستی

    • ناشناس ارسالی در

      دارین بچه گول میزنید خدا لعنت کنه دولت روحانی وروحانی را که هر چی بدبختی میکشند بازنشسته ها از دولت دزد روحانی است یکی باید جمع کنه تر روحانی رو

    • ناشناس ارسالی در

      من تازه باز نشته شدم حقوقم شش تومنه با این پول یه شورت هم‌نمیتونم بخرم شلوار کردیم پاره هست خجالت میکشم پیش بچهام جلوشون بشینم واقعن خجالت داره

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      من نمیدونم چه هیزوم تری را فرو کردم که اینقدر باما بازنشستگان تامین اجتماعی بد هستند . اون از روحانی که شب خواب بودیم صبح گفت 50% سهام عدالت مان را هاپولی کردو مثل آب خوردن هرت هرت بالا کشید و هیچ کس هم ککش نگزید .. اینهم از این که سرچندرقاز اضافه 5 ماهه جونمونو به لبمون رسونده ، بپرسید چی از جونمون میخوان ؟؟ افتاد ..

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه