ارسال به دیگران پرینت

زورگیری | زورگیری از رانندگان | زورگیری با تهدید رانندگان مسافرکش

نقشه شیطانی برای یک مسافرکش | 2 مرد و یک زن شیطان صفت مرا عریان در بیابان رها کردند + عکس زورگیران

اعضای یک شبکه مخوف زورگیری با تهدید رانندگان مسافرکش، خودروهای آنان را با همکاری یک زن جوان معتاد می ربودند ، دستگیر شدند.

نقشه شیطانی برای یک مسافرکش | 2 مرد و یک زن شیطان صفت مرا عریان در بیابان رها کردند + عکس زورگیران

اعضای یک شبکه زورگیری با تهدید رانندگان مسافرکش، خودروهای آنان را با همکاری یک زن جوان معتاد می ربودند ، دستگیر شدند.

 در پی تشکیل پرونده های زورگیری خودرو از رانندگان مسافرکش شهری که از ابتدای امسال روند صعودی داشت، با صدور دستور ویژه ای از سوی سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) گروه تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) ماموریت یافتند تا به سرقت های مذکور در مشهد پایان دهند.

به همین دلیل گروه زبده ای از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن در حالی درباره زورگیری با تهدید رانندگان مسافرکش وارد عمل شدند که حدود یک ماه قبل مرد 55 ساله ای با موهای سپید و اشک ریزان به سرگرد حسن رحیم پور (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) مراجعه کرد و از یک باند سرقت خشن سخن گفت که خودروی پرایدش را ربوده و او را عریان در بیابان رها کرده بودند.

مرد میان سال که نمی توانست از ریزش اشک هایش جلوگیری کند، درباره این ماجرای ترسناک گفت: من در یکی از شرکت های اینترنتی مسافربری مشغول کار هستم اما امروز (روز حادثه) زمانی که مسافرم را پیاده کردم از مسیر جاده سرخس به خانه ام بازمی گشتم که دو مرد را در کنار جاده کنویست سوار کردم و یک زن نیز همراه آنان بود.

مسافران کرایه بالایی را پیشنهاد کردند و من هم طمع کردم تا آن ها را به مقصدشان برسانم اما آن ها مرا به بیابان های اطراف شهرک شهید باهنر بردند و نه تنها با تهدید و کتک کاری گوشی تلفن و پول هایم را گرفتند بلکه پوشش مرا نیز از تنم بیرون کشیدند و با سرقت پرایدم، مرا عریان در بیابان رها کردند.

شاکی 55 ساله با التماس از کارآگاهان درخواست می کرد تا خودرواش را پیدا کنند چرا که تنها وسیله درآمدش بود. در پی اظهارات این مرد، مشخص شد که او نیز قربانی «دزدان خشن مسافرنما» شده است بنابراین گروه ویژه کارآگاهان با راهنمایی های ارزنده رئیس پلیس آگاهی، به بررسی دقیق سرقت های مذکور پرداختند و متوجه شدند که اعضای این شبکه در قالب گروه های دو یا چند نفره در مشهد زورگیری می کنند و برخی خودروهای گران قیمت را نیز به مناطق جنوبی کشور انتقال می دهند تا به قاچاقچیان مرزی بفروشند.

در حالی که تحقیقات درباره زورگیری با تهدید رانندگان مسافرکش ادامه داشت، خودروی پراید مرد 55 ساله در یکی از خیابان های حاشیه شهر پیدا شد که بسیاری از قطعات آن اوراق شده بود. این ماجرا بیانگر آن بود که اعضای باند برخی از خودروهای مدل پایین را اوراق می کنند و قطعات آن را به فروش می رسانند.

هنوز تحقیقات پلیس با بررسی دوربین های مدار بسته و بانک اطلاعاتی مجرمان ادامه داشت که یک دستگاه خودروی پژو 405 نیز با همین شگرد در مشهد زورگیری شد. سارقان خشن ، راننده 37 ساله را به اندازه ای کتک زده بودند که مدتی را در مرکز درمانی تحت مداوا قرار داشت.

از سوی دیگر کارآگاهان که یقین داشتند سارقان خودروی مذکور را به استان های جنوبی منتقل خواهند کرد بلافاصله مراتب را به یگان های انتظامی دیگر شهرها در نوار شرقی و جنوبی کشور اطلاع دادند. طولی نکشید که نیروهای پلیس آگاهی نهبندان با هوشیاری خود در «ایست و بازرسی» به یک دستگاه پژو 405 مشکوک شدند که پلاک آن به تازگی روی خودرو نصب شده بود.

بنابراین آن ها با استعلام از مراکز فرماندهی، دریافتند که خودروی مذکور سرقتی است و با یک پلاک جعلی تردد می کند. به همین دلیل راننده 35 ساله که «عباس» نام دارد و یکی از مالخران حرفه ای است، دستگیر شد و به مشهد انتقال یافت.

این مالخر سابقه دار که سعی داشت خود را بی خبر از ماجرای سرقت نشان دهد وقتی در برابر شواهد مستند پلیس قرار گرفت که از مشهد تحت تعقیب قرار گرفته بود، به ناچار لب به اعتراف گشود و سارقان خشن را لو داد اما او از مکان اختفای دزدان اطلاعی نداشت به همین دلیل کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن آگاهی، بی درنگ مشخصات سارقان را با استفاده از تجهیزات و فناوری های نوین پلیسی بیرون کشیدند و متوجه شدند که با یک گروه بی رحم و سابقه دار طرف هستند که قبلا نیز اقدامات وحشتناکی را مرتکب شده اند.

 در ادامه این عملیات، بلافاصله کارآگاهان عازم منطقه شهرک شهید باهنر شدند و با همکاری نیروهای تجسس کلانتری که با هماهنگی سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) صورت گرفت سه تن از اعضای اصلی این باند مخوف را به دام انداختند. با انتقال متهمان به پلیس آگاهی بازجویی ها آغاز و مشخص شد که آن ها سرقت های متعددی را با ایجاد رعب و وحشت در شهر، انجام داده اند اما هنوز برخی دیگر از اعضای این شبکه دستگیر نشده بودند.

ساعتی بعد بررسی های تخصصی کارآگاهان که زیر نظر مستقیم سرهنگ شفیع زاده وارد مرحله جدیدی شده بود، حکایت از آن داشت که اعضای این شبکه در گروه های چند نفره، رانندگان را با پیشنهاد مبالغ بالا، به حاشیه شهر می کشانند و خودروهای آنان را در تاریکی شب  یا اوایل صبح زورگیری می کنند. بنابراین کارآگاهان با واکاوی در اظهارات مال باختگان مشخصات اعضای دیگر باند را نیز به دست آوردند و بدین ترتیب سه متهم مذکور وادار به اعتراف شدند و زن 27 ساله ای را لو دادند که با آنان در سرقت های یاد شده همکاری می کرد تا اعتماد و اطمینان رانندگان (طعمه ها) را جلب کند.

در ادامه این عملیات زن مذکور به همراه یکی دیگر از عوامل اصلی باند دستگیر شدند و به مقر انتظامی انتقال یافتند. سرکرده باند که مردی 50 ساله و اخراجی یکی از مراکز نظامی است در حالی تاکنون به همراه همدستانش به 4 فقره زورگیری خودرو اعتراف کرده  که بیش از 17 پرونده سرقت با شگرد مشابه در پلیس آگاهی تشکیل شده است. بررسی های تخصصی برای کشف سرقت های دیگر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد و سرنخ ها به نقاط مرزی یکی از استان های جنوبی کشور رسیده است که پلیس تحقیقات خود را درباره انتقال خودروهای سرقتی به نقاط مرزی ادامه می دهد.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه