ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

خبری مهم درباره واریز حقوق تیر ۱۴۰۱ بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان در راه ؟!

در یکی دو روز آینده پرداخت حقوق تیر ماه بازنشستگان کارگری به ترتیب حروف الفبا آغاز خواهد شد. افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

خبری مهم درباره واریز حقوق تیر ۱۴۰۱ بازنشستگان |  افزایش حقوق بازنشستگان در راه ؟!

 افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

 

بازنشستگان می‌گویند اول اجرای ماده ۹۶ بعد متناسب‌سازی، اول عمل به قانونی که می‌گوید افزایش سالانه مستمری‌ها باید به نسبت افزایش هزینه‌های زندگی باشد و امروز هزینه‌های حداقلی زندگی با حداقلی‌ترین معیارها کمتر از ۱۳ میلیون تومان نیست.

تیرماه به روزهای آخر نزدیک می‌شود؛ در یکی دو روز آینده پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری به ترتیب حروف الفبا آغاز خواهد شد اما هنوز مناقشه بر سر افزایش مستمری ۱۴۰۱ به پایان نرسیده است.

در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه، سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار وقت، به روال هر سال مصوبه‌ای را براساس تصمیمات مزدی شورایعالی کار تنظیم کردند و برای تایید نهایی به هیات دولت فرستادند؛ اما این تایید بعد از یک ماه معطلی به «تغییر» انجامید؛ دولت افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح را نپذیرفت و اعلام کرد بازنشستگان غیرحداقل بگیر مشمول افزایش ده درصدی مستمری‌ها می‌شوند؛ برهمین اساس، حقوق بازنشستگان در خردادماه پرداخت شد؛ در روزهای پایانی خرداد، هیات تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی به این مناقشه ورود کرد؛ رای اولیه این هیات، یک موفقیت برای بازنشستگان محسوب می‌شد: مصوبه‌ی دولت به دلیل تغایر با قانون باید ابطال شود.

براساس الزامات قانونی، رئیس مجلس باید این رای را به صورت رسمی به دولت ابلاغ کند؛ اما تا امروز افزایش مستمری بازنشستگان میان دولت و مجلس معطل مانده است؛ معلق میان زمین و آسمان!

پرداخت‌های جبرانی و متناسب‌سازی

و در میانه‌ی این تعلیق اجباری، سرپرست وزارت کار، آب پاکی را روی دست بازنشستگان می‌ریزد؛ او طی سخنانی، «متناسب سازی» را راهکار جبران فاصله‌ی ده درصد دولت و ۳۸ درصدِ مطالبه‌ی عمومی عنوان می‌کند و بسیاری از رسانه‌ها، این خبر را «خبر خوش برای بازنشستگان» تیتر می‌کنند.

پانزدهم تیرماه، محمدهادی زاهدی وفا با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی آماده پرداخت‌های جبرانی به عنوان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است، افزود: میزان افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب هیات دولت رسیده و این مصوبه تصمیم شخصی نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات دولت نمی‌تواند بخشی باشد و باید حتما همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و جزئیات حقوقی و کارشناسی را لحاظ کرد، گفت: در جلسه‌ای که اواخر خرداد ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، برخی اعضای دولت و نمایندگان بازنشستگان برگزار شد، مقرر شد سازمان تامین اجتماعی در حدود اختیارات خود نسبت به پرداخت‌های جبرانی به عنوان متناسب‌سازی حقوق اقدام کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مدت تامین بودجه و اقدامات فنی و نرم افزاری درخصوص جبران این مبالغ صورت گرفته، تاکید کرد: اعضای جلسه و ذینفعان این موضوع را پذیرفته و درباره آن توافق کرده‌اند.

ابهامات متناسب‌سازی

سرپرست وزارت کار گفته است نمایندگان بازنشستگان متناسب‌سازی را در عوض مصوبه مزدی شورایعالی کار پذیرفته‌اند و قرار است پرداخت‌های جبرانیِ متناسب‌سازی شکاف حقوقی بازنشستگان غیرحداقل بگیر را پر کند؛ در اینجا چند سوال و ابهام وجود دارد؛ اول اینکه، با پیگیری‌های صورت گرفته، از قرار معلوم هیچیک از نمایندگان قانونی بازنشستگان و تشکل‌های آنها، با چنین راهکاری توافق نکرده‌اند؛ تا امروز تمام تلاش بازنشستگان و تشکل‌های صنفی آنها، احیای مصوبات مزدی شورایعالی کار یا همان ۳۸ درصد اولیه است؛ دوم اینکه، اگر قرار بر اجرای متناسب‌سازی باشد، باید بعد از اصلاح مصوبه‌ی افزایش مستمری‌ها صورت بگیرد؛ قرار بود ادامه متناسب‌سازی در سال جدید انجام شود اما اجرای متناسب‌سازی بعد از افزایش قانونی مستمری‌ها نه به جای آن! در واقع نمی‌توان با توسل به متناسب سازی، اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را از دور خارج کرد و در نهایت اینکه، راهکارهای جبرانی مانند متناسب‌سازی براساس اصول بیمه‌ای برای همه بازنشستگان کارگری (حداقل بگیر و میانه بگیر) اجرا می‌شود؛ اگر آنطور که سرپرست وزارت کار گفته، هدف جبران کمبود حقوق بازنشستگان غیرحداقل بگیر باشد، آیا حداقل بگیران از متناسب‌سازی مستثنا می‌شوند؟

بنابراین در مرحله‌ی اول، انتقاد بازنشستگان به عدم اجرای قانون با توسل به وعده‌ است؛ اجرای متناسب‌سازی بر ذمه دولت و وزارت کار است اما نه اینکه قانون و افزایش عادلانه‌ی حقوق بازنشستگان به بهانه‌ی آن به حاشیه برود؛ و این در حالیست که افزایش ده درصدیِ پیشنهادی دولت در صندوقی خود-اتکا مانند تامین اجتماعی معادلات بیمه‌ای و اکچوئریک را با اختلال و عدم تعادل مواجه می‌سازد.

اول اجرای قانون بعد متناسب‌سازی

یدالله فرجی (بازنشسته کارگری و رئیس سابق شورای اسلامی کار شرکت جنرال استیل) در رابطه با این اظهارات می‌گوید: بازنشستگان خواستار افزایش ۳۸ درصدی به اضافه‌ی ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت هستند و هیچ توافقی نشده که متناسب‌سازی به جای افزایش قانونی مستمری‌ها قرار بگیرد و جای آن را پر کند. این رویکرد سرپرست وزارت کار، نه تنها با قانون تناسب ندارد بلکه بازنشستگان را ناامید می‌سازد؛ بازنشستگان سال‌ها برای کشور جانفشانی کرده‌اند؛ در سنگر تولید و سازندگی، در جبهه‌های جنگ تحمیلی و در روزگار تحریم و سختی، همیشه در صف اول بوده‌اند؛ حالا درست نیست که حق اولیه و قانونی‌شان اینگونه زیر پا گذاشته شود و ادعا کنند توافق کردیم قانون اجرا نشود!

فرجی خطاب به سرپرست وزارت کار و مقامات دولتی می‌گوید: بازنشستگانی که امروز در دهه ششم و هفتم زندگی هستند و بعد از سی سال خدمت و تلاش، جسم و جان‌شان درگیر بیماری‌های رنگارنگ است؛ نیاز به تشویق و حمایت دارند نه استرس. بازنشسته از یک طرف شرمنده‌ی زن و فرزند است و از سوی دیگر، هر روز چشم به اخبار و تیترهای رسانه‌ها دوخته است تا ببیند آیا بالاخره خبر خوشی از راه می‌رسد؛ عدالت نیست که بعد از چهار ماه انتظار بیایند بگویند قانون را در گنجه می‌گذاریم و به جایش پرداخت جبرانی را در برنامه قرار می‌دهیم؛ مگر قرار نبود متناسب‌سازی بعد از افزایش قانونی حقوق اجرا شود، حالا می‌گویند حقوق‌تان فقط ده درصد زیاد می‌شود اما با متناسب‌سازی «یک طوری» برایتان جبران می‌کنیم.

این بازنشسته اضافه می‌کند: مگر بازنشستگان کارگری از بودجه‌ی دولت سهمی دارند که دولت برای حقوق‌شان تکلیف تعیین می‌کند و حکم می‌کند که فقط ده درصد افزایش؟! آن ۳۸ درصد هم ناکافی است؛ حقوق بازنشستگان کارگری با ۳۸ درصد، بازهم به اندازه‌ی نصف حقوق مدیران دولتی نمی‌شود؛ چرا برای خودشان حقوق‌های عادلانه و کافی (حتی بسیار بیشتر از کافی) می‌خواهند اما برای ما بازنشستگان، حداقل قانون را هم اجرا نمی‌کنند. همین مدیرانی که می‌گویند «نه، نمی‌شود» بیایند یک ماه با ۵ یا ۶ میلیون تومان زندگی کنند تا درد ما را بفهمند یا اینکه اول فیش‌های حقوقی خودشان را در گروه‌ها و کانال‌های بازنشستگان بارگذاری کنند بعد مصاحبه کنند و حکم بدهند که متناسب‌سازی به جای افزایش ۳۸ درصدی حقوق؛ آیا ۳۸ درصد افزایش حقوق، وقتی آمارهای رسمی می‌گوید تورم خوراکی‌ها در خرداد حدود ۹۰ درصد است، عدد زیادی است؟

درد دل‌ها پایان ندارد!

بازنشستگان می‌گویند اول اجرای ماده ۹۶ بعد متناسب‌سازی، اول عمل به قانونی که می‌گوید افزایش سالانه مستمری‌ها باید به نسبت افزایش هزینه‌های زندگی باشد و امروز هزینه‌های حداقلی زندگی با حداقلی‌ترین معیارها کمتر از ۱۳ میلیون تومان نیست. متناسب‌سازی باید بعد از عمل به قانون آمره‌ی افزایش حقوق بازنشستگان قرار بگیرد، در نوبت دومِ صف. بازنشستگان کارگری ۲۵ درصد از متناسب‌سازی ۱۴۰۰ را طلبکارند و پیش از آغاز سال قرار بود بعد از افزایش مستمری ها، متناسب‌سازی ۱۴۰۱ اجرایی شود؛ حالا چرا مهره‌های شطرنج طوری چیده شده که ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و معیشت بازنشستگان، هر دو باهم در یک حرکت کیش و مات شوند؟

 

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ریس جمهوری که زمانی قاضی بود الان درکمال وقاحت دارد حق کشی وقت کشی میکند

      • ناشناس ارسالی در

        باسلام اینها میخواهند پولهای صندوق تامین اجتماعی را خالی کنند همین

      • حسین ارسالی در

        دولت با این کارها قلوب چهل میلیون خانواده بازنشستگان را به درد اورده ک این باعث به درد امدن قلب رهبر فزانه انقلاب نیز میشود باید از فرامین و دستورات مقام معظم رهبری در مورد تامیین اجتمایی پیروی کرد چه دولت چه مجلس باید از نصایح رهبری پیروی کنند تا با تدابیر ایشان تمام مشکلات حل شود

      • ناشناس ارسالی در

        عدالت پلکانی و الاکلنگی! مسخره و مضحکترین تعریف و اجرای عدالت.

      • ناشناس ارسالی در

        توگفتی چهار قلم شد چهارصد قلم روغن ده تومانی شده 110هزار تومن برنج ۳۰تومنی شده ۱۵۰تومن بادهدرصد بکجا میرسه اگر شعور داشته باشید در واقع باید حقوق دو برابر میشد نه ده در صد من ۳۹سال حق بیمه دادم با شش ملیون با عروس و داماد ونوه و مریضی چطور جواب گو باشم نه فقط من بلکه تمام باز نشستها خدا جواب شما ها را بدهد

      • حسین طوسی ارسالی در

        دولت مردان بی انصاف و خدع کنندگان خدا نشناس . بس کنید سیاه بازی رو کنار بگذارید . هر روز با خدع و تصمیمی فکر میکنید زمان برای خودتان می خرید

      • عباس ارسالی در

        خاک تو سر مسئولینی که صدای ما را دارند ولی بی محلی میکنند کاش رهبری بجای حجاب یک کم هم از حق ما صحبت میکرد کاش قالی فروش بجای ساعت فلان وسیسمونی نگاهی به سفره ما نیانداخت وقتی ساعت فلان و لینک آمریکایی روی دم از ما نمی زنی ما هم به شما بعنوان دشمن می‌نگریم شما دشمن ما سالمندان هستید چه مجلس چه دولت و بقیه کاش سرطان می گرفتند ما پول دادیم زمانی حقوق ۱۰۰۰ تومان بود از مال پدرت که نمیدی نبایست دکل ندزدید وووو چرا دولت دستش تو جیب بازنشستگان است مرگ بر شما شما باید گم بشید

    • مهدی ارسالی در

      الهی نابود بشین

      • عامو مشدی ماشاءالله ارسالی در

        با سلام و علیکم دولتشان خصوصا معاون اول رئیس‌جمهور و هییت وزرا چرا میخواهی اکچویریک کنید و سازمان را سروته کنید.!!!در آخرت چی جواب میدهید! نامه اعمالتان را به دست چپ تان میدهند و اما تامین اجتماعی این چه رزومه ایست در دست گرفتید!!!یکی به نعل یکی به میخ میزنید.عاقبت این عمل دامن گیرتان میشود.اگر چه میدانم که الان و وقتی که ماها میگوییم واگذارتان بخدا یا آخرت ضمن اینکه فحشی میدهید سیر دل به ما می خندید و می گویید اینها دیگر کی هستند.احتمال زیاد چون به خداوند و مقدسات اعتقاد ندارید.

      • ناشناس ارسالی در

        فقط پولی را که از تامین اجتماعی دزدید ید را برگردانیدهمه چیز حل میشه باید مسعولین و قوانین مربوط به تامین اجتماعی به تصویب بیمه شدگان برسد و بدون همه پرسی احدی حق. دست اندازی به سرمایه تامین اجتماعی را نداشته باشد حتی دولت مردمی وغیره مردمی

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا که عجب دولت دو دورنگ نه هزار رنگ...چطور شده هر سال دو م افزایش بازنشستگان سخته برا دولت مجلس ..یه نگاهی به حقوقهای خودتون بکنین..خونه دارین بهترین امکانات دارین..بعد ی حقوق ۶ و۷ میلیونی کسی که ۳۰ سال عمرشو زحمت کاری کشیده براتون زجر اوره..مثل شما هم که کار نکردیم یه قلم سنگینی کارمون باشه .با اتش و خاک وسنگ سر کار داشتیم .خدارو نمیشناسین..فقط بفکر خودتون هستین..

    • احمد ارسالی در

      همش خبرهایتان تکراری است

      • عبدالامیر ناصریان ارسالی در

        با سلام تا حالا فقط حرف تکراری ما عمل می خواهیم والسلام

    • ناشناس ارسالی در

      فقط وفقط وفقط اجرای قانون
      حرف اول واخر اجرای قانون
      قوه مجریه باید مجری قانون باشد نه قانون شکن
      اجرای قانون ولاغیر

    • حسن ارسالی در

      اقا حقوق ها را از بیستم واریزش رو شروع کردن امروز بیست و پنجم شما خوابید لطفا بیدارشید همه چیز این مملکت بدردنخوره اینم از اخبارشون

    • ناشناس ارسالی در

      ماکه از این دولت با این وضعش اصلان راضی نیستیم خدا لعنت کنه این مصعولین را بدبخت بیچارمون کردن با این گرونی با این حقوقشون

    • ناشناس ارسالی در

      جالب خود اطرافیان دستور ریس جمهور رو بی اعتنا از کنارش گذشتند مگه دستور رسیدگی نداده بود یعنی فقط حرف میزنه کسی عمل نمیکنه

    • مستمری بگیر سرپرست خانوار ارسالی در

      باسلام
      لطفآ این جلسات رو تمام کنید و حق و حقوق بازنشستگان رو با توجه به تورم پرداخت و دعای خیر پشت سرتون بذارید . یعنی چرا باید در مملکت اسلامی یکی حقوق ۵۰ میلیونی بگیره و یکی زیر فقر .!!!
      همسان سازی رو اجرایی و عدالت علی رو رعایت و دعای خیر برای خودتان به ارمغان بیاورید .

    • ناشناس ارسالی در

      چگونه می‌شود که یک شبه بنزین واجناس و۱۰ درصد حقوق اونهم درروز تعطیل اجرایی می‌شود ولی حق قانونی بازنشسته ۴ ماه طول میکشه تازه اونم حق ۳۰ سال خدمتش هست که آیا بدن یا ندن

    • شهریار پوراحمدی ارسالی در

      چهارماه یعنی یک سوم ازسال گذشته وهنوز دولت ومجلس نا جوانمردانه بدون توجه بوضع معاش بازنشستگان دعوای زرگری براه انداخته اند ورییس سازمان هم که خود دست نشانده دولت است باتظاهربه دفاع از بازنشستگان تنها گاهی در این نمایش مثل یک سیاهی لشکروبدون نقش مثبت شرکت وتظاهربه طرفداری میکند . خدایا تمام این مسئولین راکه بعداز گذشت چهار ماه ازسال ودربحران تورمی بی‌سابقه حاصل ازجراحی اقتصادی دولتی ناواردکه در تاریخ چهل وچندساله بعد انقلاب سابقه نداشته تنها گذاشته اندرانابودبگردان . آمین

      • جمشید ارسالی در

        الهی امین

    • پرویز حسنی آزاده جانباز عصاب روان ارسالی در

      با ۱۰درصد کارمندان از کار کردن فقط ۱۰ درصد کار ما جانبازان ارتش کجا بری غیرشاغل عصاب روان پارتی ندارم حق پرستاری بنیاد دوزدی میکند پول بد کار بخر حسنی محلات آزاده آنروز تمام حق من بنیاد شهید دوزدی کرد انقلاب

    • پرویز حسنی آزاده جانباز عصاب روان ارسالی در

      تمام حق حقوق ارتش ها ۱۴۰۱ دوزدی شد گفتن تیر ماه دوروغ

    • ناشناس ارسالی در

      آقای زاهدی وفا دروغ میگی دولت نمیتواند برای منی که ۳۵ سال ۳۰ درصد حقوقمون رابه این تامین اجتماعی پرداخت کردم حقوق تعیین کنه .ما هیچ توافقی غیر از مصوبه ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان نمیپذیریم .لعنت به تامین اجتماعی، لعنت به وزارت رفاه و اون عبدالملکی بیسواد خانه خراب کن .آقای سرپرست بزار برو آتش جهنم بجونت نخر

    • محمدی ارسالی در

      تاریخ چه بنویسد ایند میخوانند

    • ناشناس ارسالی در

      دولت شده قانونگذار ؟؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      ای خبرنگار برای حرفه مقدس ت احترام قائل شو ، روزی تو نیز بازنشسته خواهی شد .

    • شهرام ارسالی در

      احسنت.

    • ناشناس ارسالی در

      دولت سیزدهم که دست در جیب و اندوخته بازنشسته ها کرده و برای خودش حقوقهای نجومی برقرار نموده را خداوند روزی هزاران بار .....

    • ‌علی ارسالی در

      مشکلات کلا حل نمیشود

    • بازنشسته ارسالی در

      فقط میتونم بگم لعنت به این دولت دروغگو جمع کنید این مسخره بازی رو معلوم نیست که چکار میخوان بکنند پول بازنشستگان را خوردند و اینطور رفتار میکنید ؟

    • ناشناس ارسالی در

      4ماه گذشت آقای قالیباف ودیگران که نجومی پول دارند از دل یه باز نشسته ماهی 2 تومن حقوق خبر ندارن. تازه داشته باشن مردم براشون مهم نیستن

    • ناشناس ارسالی در

      فقط حرف زیاد میزنین ولی درعمل هیچ وپوچ

    • بازنشسته بیچاره ارسالی در

      ما فقط افزایش۳۸درصدبعلاوه ۵۱۵تومان برای همه سطوح تقاضا داریم،

    • ناشناس ارسالی در

      ارث پدر اینهاست بابا پدر این مردم درآورید

    • ناشناس ارسالی در

      چرا حقوق خودتون نمیگید چنددرصد بیشترشده؟ چرافیش حقوقی مسئولان نشان نمی‌دهند؟ مگر همه ایرانی نیستیم؟ چرادولت بدهیشو نمیده به تامین اجتماعی؟ شمااراده کنید فرداصبح نان میشه دونه ای 5تومان وبرای قشرضعیف نمی‌تونید اراده کنید، چون مملکت پرشده از خائن

    • ناشناس ارسالی در

      خدالعنت کند عبدلملکی را خانه اش اتیش بگیر لعنت بر پدرومادرش سراطان بشود به زندگیش.

    • میرغلامعلی خشکنابی ارسالی در

      با سلام خسته تشکر تصویب و تائید و الان با این
      حرف‌هایی تکراری تبغع روال گذشته است حالا که
      تیرماه هم گذشته بازهم آنقدر به آن همسایه واین
      دهن باز کردیم برای پول اب و برق و گاز و تلفن و
      دارو درمان و دیگر مشکلات ههایی ریز درشت به
      هم با فته تا فروردین تا الان شده مردادماه دیگه
      برای گدایی و دزدی و کلاهبرداری و این کارها دیگه
      دیر شده الان خواهر به برادر زن به شوهرش
      رحم ندارن اعتمیانی نیست حال شما بیا روز به جا ما باشه ۵۷۰۰۰۰۰۰ ریال سی روزی ۱۷۵۰۰۰۰ ریال
      زندگی نمی‌چرخ گشنگی جلویی دیگران

    • ناشناس ارسالی در

      بازنشستگان رابازی ندهید آیا قانون هست باید شکایت کجا ببریم دراین ملکت پردورغ

      • بازنشسته ارسالی در

        قرار نیست شما دررفاه زندگی کنی موقع رای دادن فکرشو میکردی

    • ناشناس ارسالی در

      اینا انگار کلاه گذاشتن سر ای بازنشسته ها براشون عادی شده هر کودکی و آدم کودنی هم باشه بلانسبت بازنشسته های محترم متوجه میشه اینا دارن فقط صورت مسئله را پاک میکنن و فقط چیزی به ضرر بازنشسته هست انجام میدن با زجر دادن بی رحمانه و سعی در وقت کشی دارن موضوع بی اهمیت جلوه کند و اون هدف مورد نظرشان حداقل قرار دادن حقوق ها هست به نتیجه خودشان برسند در حقیقت باید حق واقعی این قشر زحمت کش تمام کمال داده شود با این تورم و قیمت های سرسام آور با این شرایط در حداقلی قرار دان حقوق ها جنایت بزرگی در حق بازنشسته ی تامین اجتماعی است این انصاف نیست بخواهند حق این قشر زحمت کش را به تاراج ببرند نباید سقف تعیین کنن از پنج میلیون پانصد این با این گرانی ها در تضاد است باید صدرصد واقعی حقوق ها افزایش پیدا کند با اجرای واقعی کسای دارند با بی رحمی چه در سازمان چه در دولت مجلس در حق این قشر زحمت کش کوتاهی میکنن دلسوزانه موضوع را به سرانجام نمی‌رسانند جرم بسیار سنگینی مرتکب شدن گریبانشان را هم در این دنیا ميگيره هم در اون دنیا پس موضوع را فرمالیته نکنید با اعداد وارقام ناچیز... حق حقوق واقعی را اجرا کنید

    • ناشناس ارسالی در

      همسان سازی برای حداقل بگیران باید اجرا کنید ای پولی که دادین خیلی ناچیز باز شکاف زیادی هست لطفا حق حقوق واقعی اجرا کنید حداکثر بگیران می‌گویند با ده میلیون نمی‌توانند زندگی کنن چطور حداقل بگیر با پنج تومان میتوانند زندگی کنند!!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      چرا حق واقعی بازنشسته ها که چندین سال زحمت کشیداند حق بیمه را با عرق جان و جوانی شان بی منت دادند باید پایمال شود این دور از انصاف هست آنها حق واقعی خودشان را می‌خواهند با این تورم باید کسی هم به قول آنها حداکثر بگیر هستن حقوقشان اضافه شود.بر حسب تورم، و برای حداقل بگیر هم این رقم ناچیز هیچ تغییری در زندگی‌شان ندارد حق کشی نکنید همه هوشیارند فکر نکنید میتوانید جلو حق واقعی این قشر زحمت کش را بگیرید حقوق را در حد کم نگه دارید حقیقت هیچ گاه با ظلم محو نمی‌شود پس دیگه پایتان را از روی گردن این بازنشسته های بی پناه بر دارید بزارید به حق حقوقی که حقشان است برسند با کمال عزت و سر بلندی

      • یاحق ارسالی در

        چرا این همه حق کشی می کنید آخر عاقبت این کارهای شما به کجا ختم میشود غیر از لعنت دنیا وعذاب آخرت است؟

    • ناشناس ارسالی در

      چرا حق واقعی بازنشسته ها که چندین سال زحمت کشیداند حق بیمه را با عرق جان و جوانی شان بی منت دادند باید پایمال شودکمال عزت و سر بلندی

    • ناشناس ارسالی در

      چرا حق واقعی بازنشسته ها که چندین سال زحمت کشیداند حق بیمه را با عرق جان و جوانی شان بی منت دادند باید پایمال شود این دور از انصاف هست آنها حق واقعی خودشان را می‌خواهند با این تورم باید کسی هم به قول آنها حداکثر بگیر هستن حقوقشان اضافه شود.بر حسب تورم، و برای حداقل بگیر هم این رقم ناچیز هیچ تغییری در زندگی‌شان ندارد حق کشی نکنید همه هوشیارند فکر نکنید میتوانید جلو حق واقعی این قشر زحمت کش را بگیرید حقوق را در حد کم نگه دارید حقیقت هیچ گاه با ظلم محو نمی‌شود پس دیگه پایتان را از روی گردن این بازنشسته های بی پناه بر دارید بزارید به حق حقوقی که حقشان است برسند با کمال عزت و سر بلندی

    • ناشناس ارسالی در

      فقط برو آقای زاهدی وفا .ظلم نکن خدا دور گیر هست ولی سختگیره حواست باشه.شما که نبودی الان آتش بیار معرکه نشو واقعا خدا رو میشناسی به خاطر همین بازنشستگان تامین اجتماعی هم شده بزار برو نکن‌شریک ظلم نشو

    • ناشناس ارسالی در

      چرا حق واقعی بازنشسته ها که چندین سال زحمت کشیداند حق بیمه را با عرق جان و جوانی شان بی منت دادند باید پایمال شود این دور از انصاف هست آنها حق واقعی خودشان را می‌خواهند با این تورم باید کسی هم به قول آنها حداکثر بگیر هستن حقوقشان اضافه شود.بر حسب تورم، و برای حداقل بگیر هم این رقم ناچیز هیچ تغییری در زندگی‌شان ندارد حق کشی نکنید همه هوشیارند فکر نکنید میتوانید جلو حق واقعی این قشر زحمت کش را بگیرید حقوق را در حد کم نگه دارید حقیقت هیچ گاه با ظلم محو نمی‌شود پس دیگه پایتان را از روی گردن این بازنشسته های بی پناه بر دارید بزارید به حق حقوقی که حقشان است برسند با کمال عزت و سر بلندی

      • ناشناس ارسالی در

        یک سوال .اگه بیان حق وحقوق ما بازنشستگان رو بدهند ..چه ازشون کم میشه ..خدا لعنت کنه هر آنکس که یه ذره از حق وحقوق من رو تو این دنیا بخوره...

    • محرمعلی مولایی ارسالی در

      روزی همین قانون شکنی را ایندگان نقد خواهند کرد وعلت سکوت قانون گذار را

    • محرمعلی مولایی ارسالی در

      منتظر روزی باشیدمسببان به عنوان بر اندازی اسلام معرفی شوند چون زیاد دم از قانون میزنن ولی قانون شکنی میکنن این که ظاهر قضیه است باطن پس چه خبره سرمایه ایران را در جاهایی ارسال میکنن چپاول می کنن

    • بازنشسته بدبخت ارسالی در

      مابازنشستها نمیدانیم علت اینکه دولت این همه پافشاری براینکه شندرغازحقوق حقه مارااضاف کنه انقدر طمنج واستاده باباچراحالیت نیست ماصندوق بین نسلی خودمانه ما۳۵سال بیمه پردازی کردیم اکنون۵میلیون میگیریم پول یک روز شمادولتیها نیست دست بردارید ازسر بیچاره مابازنشستها والا خجالت داره مظلوم کشی

    • علیرضا تبریزی. ارسالی در

      رییس جمهوری و سرپرست وزارت کار و رفاه اجتماعی،مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی،رواسای کانون بازنشستگان سلام
      من بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم و تاکنون بیا ندارم
      درطول۶۶سال عمرم نامه یا اظهار نظری پرموردکاری انجام داده باشم
      ولی حدوددوماه است که با مشاهده
      توصیه وحرفهای غیر قابل قبول دولتمردان وسایرین شدم عریضه نویس من نه علاقه به تلفن همراه
      دارم وحتی بامشاهده دیگران به
      اینگونه حرکات ناراحت میشوم،ولی
      شماری کردید که از صبح تا شب چشم به مطالعه مطالب بیهوده و زشت شما شده ام،آقایان محترم
      لطفاً این حق قانونی ماراکه مصوبه شورای عالی کار خودتان و نماینده ما
      می‌باشد را پرداخت کنید به روح پدر
      ومادرم قسم نمیتوان بااین مبالغ
      زندگی کردهمسرم به استناد سازمان مدارک پزشکی تامین اجتماعی دارای بیماری خاص است
      خودم خجالت میکشم این حرفها را
      مینویسم،لطفا مشکل را حل کنید
      متشکرم ازبذل توجه شما

    • بازنشسته ارسالی در

      بازنشستگان و کانونها مراقب باشیم که وزارت کار و سازمان تامین تعیین مزد سالیانه ما را ندزدن که اگر از دست شورای عالی کار توسط انها به سرقت رفت بیچاره ایم تمام گناهان و تقصیر مال وزیر کار مخبرو مدیر عامل مشنگ سازمان است واین دو هر دونفر برده دست مخبر است

    • ناشناس ارسالی در

      سلام شما بااعصاب روان بازنشستگان بازی میکنید خدااز سرنوشت نگذرد یکی نون شب ندارد بخورد خیلی ها مثل دولت حق شان رانمیدهد یعنی ها مثل میرسلیم ۷تاشعل دارد اینم عدالت دولت ایران دم به عدالت عدل علی می‌زنند امیدوارم که این روزهای عید غدیر حضرت علی بزند توی کمراین دولت مردان که کمر راست نکنند هرکس باعث بانی نان بری هست عزیزترین کسش بادست خودش به خاک بسپاردآمین الهی آمین

    • ناشناس ارسالی در

      خاک بر سر هر چه مسئوله من وژدانم خیلی راحته چون از اول انقلتب تا حالا تو هیچ انتخاباتی شدکت نکردم و رای ندادم همشون خائن هستند تو را خدا نرید رای بدین

      • ناشناس ارسالی در

        ..هر کی از دیگری برای بلا کشیدن ثروت مردم از دیگری سبقت میگیره.جانباز شیمیایی از کار افتاده .خداوند همه شماها رو نابود کنه امین

    • داریوش ارسالی در

      اقای رییسی و قالیباف خسته نباشید از اه یک عده بازنشسته مفلوک و محتاج بترسید.این همه بخور بخور تو مملکت رو ول کردین گیر دادین به سفره خالی یکعده پبرمرد محتاج...بابا دستمریزاد.....

      • ناشناس ارسالی در

        با یک پارچه شدن دولت ومجلس بی سواد ثابت کردند که نه قانون راقبول دارند ونه عکس شعارهای تبلیغاتی طرف دار قشر گارگر وبازنشسته هستند صد رحمت به دولت قبلی که بازنشستگان را در الویت قرار میداد ۴ماه از سال میگذرد نه تنها هیچ اقدامی نکردند برای رفاه فقط باعث زحمت وگرانی های شدید شدند

    • ناشناس ارسالی در

      این دولت مبناش بردروغ تهاده اند اقای سرپرست وزارت کارحداقل شما کم دروغ بگید نمایند کارگران وکانون میگویند ماهیچ جلسه ای نداشتیم دررابطه باجبرانی شما هی میاد مگید نمایندهایشان بودند وبه توافق رسیده ایم بس است تمامش کنید یک سوم سال تمام شد جنگ زرگری مجلس ودولت درباره اضافه حقوق تمام نشد هرروز یک دروغ جدید بازنشتگان چهگناهی کرده اند گیر آدمهای ناکار آمدی مثل شماها افتاده اند

    • ناشناس ارسالی در

      سیر از گشنه خبر نداره دنیایی از صبح تا شب صحبت کنید ولی خدا هست میبینن چه بلایی سر مردم بیچاره داره میاد از بس گرونیه مردم نون پنیر هم بزور میتونن بخورن یکی کیلو کیلو گوشت و مرغ بخره بذار تو یخچالی یکی یه کیلو هم نتونه بخره واقعا قضاوت کنید چرا باید اینچنین باشد یکی سیر سرش رو رو بالش بزارن یکی گشنه سرش رو بالش بذاره روا نیس بخدا

    • حافظ صاکی ارسالی در

      چون مدیران هرگزبازنشسته نمی شودومادام العمرحقوق شاغلین رامی گیرند. مقوله ای بنام بازنشستگی برای انان مفهومی ندارد.

    • حافظ صاکی ارسالی در

      این همه خلق پول وریخت وپاش نه باعث گرانی وتورم نمی شود. اما اضافه کردن حقوق قانونی بازنشستگان باعت بی نظمی دراقتصادوتورم وگرانی می شود. مجلس ودولت انقلابی طبق کدام قانون اقتصادی حرکت می کند. تحقیرقشری که بایدده سال پیش حقوق برابرباتورم دریافت کندتاچه وقت ادامه دارد. بس کنید. که دروغگویگانه دشمن خداست

    • ناشناس ارسالی در

      خدا کنه حقوق که ازماها سایر سطوح خوردید برای خودتون وخانواده هاتون بشه مرض و درد بی درمون
      از قدیم گفتن چوب خدا صدا نداره اگر بزنه دوا نداره

      • باز نشسته ارسالی در

        مسبب همه مشکلات دولت مجلس ودر راس همه خود سازمان تامین اجتماعی ایست درد وارطان شود به جون بچه هاتون جلوی چشماتون پر پر بزنن قالی باف هم خودش و بچه هاش درد بی درمون بگیرن

    • ناشناس ارسالی در

      خجالت بکش قالیباف

    • ناشناس ارسالی در

      مابازنشستگانکشوری واجتماعیولشکری از طرف خانواده شرمنده ایم ولی مسعولین ازطرف خداو ماوخانوادی ماها شرمنده اند

    • مهدی ارسالی در

      ابلاغ معاون اول گرامی چقدر زمان نیاز دارد، و چندکالری انرژی مصرف خواهد کرد.

    • محمدبحری ارسالی در

      بخدا ما را دارن بازی میدن

    • ناشناس ارسالی در

      خداوند لعنت کنه باعث این خیانتی که در حق ما بازنشستگان تامین اجتماعی سایرسطوح کردند فردای قیامت یغه شما قانون شکنها رامیگیریم، ،،چرامیگین عدالت ایا تو دولت ومجلس همه یکسان حقوق میگیرند ریس جمهور با وزرا ومعاونینش یکی هستند
      ایا خبردارید ما ۳۵سال سابقه سخت و زیان آور ویکسال داوطلبانه جبهه داریم واقعآ شرمتون باد
      خدا ازتون نگذره زندگی مارا نابود کردید ایکاش این رسانه‌ها صدای مارا بگوش مسولین بی درد میرسوندن که اونم خبری نیست فقط ازما نوشتن البته رسانه‌ها آتیش بیاره معرکه هستند فقط اخبار تکراری ودروغ می‌نویسند

    • ناشناس ارسالی در

      باز زمان انتخابات و درخواست کمک دولت از مردم میشود . ما اولیای همین جوانانهایی هستیم که سرود سلام فرمانده سر می دهند وقتی عملکرو وارونه شما را ببینند دلسرد و یاغی میشوند . دولت ابراهیم رییسی . در دلها بارقه امید روشن کرد ولی . خیلی سریع به یاس و نامیدی و سر خوردگی بدل شد . گرانی افسار گسیخته و بی عدالتی علنی و لجاجت در ندادن حق . پرده ها را بالا زد .

    • ناشناس ارسالی در

      چه بلایی بر سر مسولین اومده همه باید بیسواد وبی عرضه باشند چرا حق و ناحق میکنید چرا قانون رو اجرا نمیکنید چرا هر روز به فکر جیب خودتان هستید واقعا حقوق شما چقدر هست وجدان شما را اجاره دادید تا کی ظلم تا کجا میرین چرا ؟؟؟!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

    • علی اکبر تقی زاده ارسالی در

      چقدر حرف می‌زنید خدا همه کسانیکه عدالت را رعایت نکردند لعنت کنه در هر لباس و منسبی هستند این چه حکومتی شده فقط حرف عدالت علی می‌زند در عمل صفر حالا من بازنشسته با 35 سال پرداخت حق بیمه باید 10 درصد حقوقم اضافه شود این چه منطق هستش دلم میخاد همین کابینه رو بهشون ماهی 9 میلیون بدم بگم باید زندگی کنید بعد شش ماه بیاد و بشینن افزایش حقوق رو تصویب کنند شکم سیر از آدم گشنه خبر نداره

    • بازنشسته مظلوم تامین اجتماعیآ ارسالی در

    • رصا ارسالی در

      سلام خدمت مدیران خداجای برحقی نشسته خداوند شمارارسوا وبدنام می کند حق ماخوردن ندارد قیامت نزدیک است مابه امید قیامت زندگی می کنیم بترسید ازچوب خدا چون صدا ندارد ودردش دعوا ندارد زحمت کشیدیم وعرق ریختیم ومنت کشیدیم حالا موقع استراحت ما است وموقع شغل دوم وسوم نمی تونیم دیگه کارکنیم اندازه پول توجیبی فرزند تون را برای ما براورد کنید ماشما راواگذار می کنیم به خداوند متعال

    • رصا ارسالی در

      باسلام وخسته نباشید مدیران ورئیس های مملکت جمهوری اسلامی ایران حق‌الناس وحق الناس خوردن ندارد خدا ازحق خودش گذشت می کند ولی از حق‌الناس گذشت نمی کند سی سال زحمت کشیدیم که الان استراحت بکنیم ولی کدوم استراحت بترسید ازچوب خدا اگر قبول دارید واگرقبول ندارید اون چیز جداگانه است ولی من ازشما گذشت ندارم در روز قیامت شمارانفرین می کنم

    • Ali ارسالی در

      واقعا باید فاتحه این مملکت رو خوند که انقدر داره حق کشی میشه‌.

    • Ali ارسالی در

      الهی خیر نبینید که همش دارید با این بازنشسته های بی اعصاب بازی میکنید .دوروغ و دورویی بسه .همش.دوروغ.دستتون رو از جیب این قشر ضعیف بردارید.که همش کارتون دزدیه.مسئولین دزد.الهی دردو مرض بی علاج بگیرید

    • امیر ارسالی در

      خجالت بکشید چرا اینقدر تیتر تکراری میزنید، با این کارتون فقط نمک رو زخم ما بازنشستگان می پاشید، از خدا بترسید

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت به دولت حق بازنشستگان خور . دیگه ضعیفتر از این قشر گیر نیاوردید

    • رضا ارسالی در

      هروقت بیاد نامردی و بی عدالتی رئیسی در حق بازنشستگان می افتیم لعنت خداوند را برایش طلب میکنیم.کم البته مجلس هم از این ناحقی بدش نمی آید.
      بیاد آوریم وقتی که حقوق مسئولان بدلیل قانون مدیریت خدمات کشوری که باید حداکثر هفت برابر حداقل بگیران باشه با افزایش ۵۷٪حداقل بگیران اینها هم خودکار حقوقشان ۶۰٪اضافه شد(۱۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان) انوقت سایر سطوح بازنشستگان کارگری ۱۰٪.واقعا ظلمه:ما بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی سایر سطوح،حداقل طی سی سال آنهمه حق بیمه زیاد واریز کردیم حالا کمترین پرداخت کنندگان ۵۷٪ وما ۱۰٪حقوق اضافه بشه حتی از لحاظ ریالی هم کمتر پس عدالت کجاست

    • بازنشسته تامین اجتماعی و گارگران ارسالی در

      الان عملا ثابت شده که عملکرد ریس جمهور در گذشته نیز ناعادلانه بوده چون به محض رسیدن به قدرت در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی و گارگران قانون شکنی کرد و به هیچ عنوان نیز اشتباه خود را قبول نمی کند. این لج بازی یعنی عدم اشرافیت به قانون...

    • سید مهدی ارسالی در

      برادران و خواهران مستمری بگیر و بخصوص سایر سطوح .اینها دست در جیب مستمری بگیران کردند و علنا دزدی میکنند .دیواری کوتاه تر از دیوار مستمری بگیران پیدا نکردند .

    • ناشناس ارسالی در

      متناسب سازی به سرتون بخوره نخاستیم حقوق هارادرست کنین اگه راست می گین آیا کسی نیست به داد ما برسه

    • ناشناس ارسالی در

      نمی‌دونیم ازدست این ظالمان به کی پناه ببریم روزبه روز مایحتاج زندگی گرانترمیشود خجالت نمیکشنداز اینکه به خاطر مال خود بازنشسته امروزوفردامیکنن خدالعنتتون کنه که روز خوش وازهمه گرفتید غیرازدروغ هیچ کاری بلد نیستید البته حق دارید چون سواد ندارید درک ندارید

    • ناشناس ارسالی در

      متاسفانه کابینه دولت و سازمان های حیاتی کشور را یک عده بی تجربه و ناکارآمد اشغال کرده اند و پاشنه آشیل دولت آقای رئیسی همین افراد جویای نام و خام و چالش زا با قوانین کشور است اگر قرار است مصوبه شورای عالی کار اجرا نشود چرا آقای عبدالملکی وزیر رفاه را برکنار شده است وی نیز با مصوبه شورای عالی کار مخالف بود و روی همین 10%افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت تاکید داشته است بهر حال با این تورم خانمانسوز بالای 70%افزایش 10% مشکوک و بو دار است و اگر بخاطر افزایش حقوق هفت برابری مسؤلین و مدیران نسبت به حداقل حقوق نبود مطمئن هستیم افزایش 57%را برای حداقل بگیران اعمال نمی کردند

    • محمد آهویی ارسالی در

      فقط فقط فقط هر چه قانون می‌گوید 38درصد باید قانونی اجرا شود زاهدی وفا از جیب ننش نمی‌خواهد بده پولی که بازنشسته ذخیره کرده حالا با سود باید به پردازند لعنت به رییس‌جمهور و قالیباف

    • میراث بان ارسالی در

      بفکر کارمندان باشید فقط ۱۰درصد به حقوق اضافه کردید خودتان با ۵میلیون و۶۰۰ میتوانید تو این گرانی زندگی کنید خب مثل کارگرها حقوق کارمندان راهم۵۶درصد افزایش دهید

    • شهر وند ارسالی در

      کارمندان را دریابید فقط۱۰درصد ۵میلیون و۶۰۰ حقوق کارمندان نمیشه زندگی کرد

    • ناشناس ارسالی در

      فقط و فقط
      اجرای مصوبه شورایعالی کار در خصوص حقوق سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی باید اجرا گردد
      ۳۸درصد + مبلغ ۵۱۵ هزار تومان

      متناسب سازی ۲۵ درصد باقی مانده سال ۱۴۰۰ + متناسب سازی سال ۱۴۰۱ باید همزمان با اضافه حقوق انجام شود٪

    • ناشناس ارسالی در

      فقط و فقط
      اجرای مصوبه شورایعالی کار در خصوص حقوق سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی باید اجرا گردد
      ۳۸درصد + مبلغ ۵۱۵ هزار تومان

      متناسب سازی ۲۵ درصد باقی مانده سال ۱۴۰۰ + متناسب سازی سال ۱۴۰۱ باید همزمان با اضافه حقوق انجام شود٪

    • ناشناس ارسالی در

      فقط و فقط
      اجرای مصوبه شورایعالی کار در خصوص حقوق سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی باید اجرا گردد
      ۳۸درصد + مبلغ ۵۱۵ هزار تومان

      متناسب سازی ۲۵ درصد باقی مانده سال ۱۴۰۰ + متناسب سازی سال ۱۴۰۱ باید همزمان با اضافه حقوق انجام شود٪

    • ناشناس ارسالی در

      فقط و فقط
      اجرای مصوبه شورایعالی کار در خصوص حقوق سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی باید اجرا گردد
      ۳۸درصد + مبلغ ۵۱۵ هزار تومان

      متناسب سازی ۲۵ درصد باقی مانده سال ۱۴۰۰ + متناسب سازی سال ۱۴۰۱ باید همزمان با اضافه حقوق انجام شود٪

    • سید بازنشسته ارسالی در

      هیچ یک از نظریه ها حاکی از رضایت نیست

    • بازنشسته ارسالی در

      فقط دروغ و اخبار تکراری و در عمل هیچ خدا لعنت کنه ظالم را آ

    • سعید ارسالی در

      تو این مملکت منطق حکمفرما نیست،بازنشسته که از نظر اینها خارج از بازی هستند، اگه می خوای وارد بازی بشی باید سیاسی بازی کنی! اینا فقط از اتحاد بازنشسته ها نگران میشن که البته در آنصورت چاره‌ای جز پرداخت مطالبات به حق بازنشسته گان نخواهند داشت.

    • ناشناس ارسالی در

    • ناشناس ارسالی در

      خدا لعنت کند کسیکه نان بازنشستگان تامیناجتماعی را دارد می بورد

    • یه زن تنها ارسالی در

      با سلام خدمت همه اونایی که پیام منو میخونن .... من دختر یک بازنشسته فوت شده هستم ... چند ساله طلاق گرفتم با یک بچه .. اومدم حقوق پدرم بعد از طلاق به من تعلق گرفت .. الان دارم با ۴ تومن زندگی میکنم با یک بچه ... خیلی سخته برام ... هیچ مهریه ای هم نداشتم که بتونم با پولش راحت زندگی کنم ... .. ای کاش یکی دلش بسوزه یه کاری بکنه .... خیلی سخت شده زندگی

    • ناشناس ارسالی در

      دولت و مجلس با این عملکرد واقعا اسلامی بودنشان را به زیر سؤال بردند.

    • مردم ارسالی در

      حیف از وقت و زمانی... که آدم بخواد این خبرهای بی سر وته شما را بخونه....

    • بازنشسته ارسالی در

      سلام خدا لعنت کنه اونائی که باعث این بی عدالتی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی شدن کسی که ۳۰سال به بالا بیمه داده ۱۰درصد وکسی که زیر ۲۰سال بیمه پرداخت کرده ۵۷درصد اگر این عدالته باید به عدل الهی هم شک کرد خدا ازسرشون نگذره که مردم بدبین کردن

    • هادی ارسالی در

      آزادیم گفتن آدمهای بیسواد را مسوول کن برای حفظ بقای خودش پدر ملت رو درمیاره الآن واقعا با صحبت‌های این آقایان دقیقا داره عمل می‌کنند

    • بازنشسته ارسالی در

      ایران شده

    • گرزالدین ارسالی در

      همش خبر قدیمی با تیتر گول زنند

    • بازمانده ارسالی در

      کسی نیست به من بگه این ماه کسی افزایش حقوق داشته،چون برای من واریز نشده.همون سه تومان میگیرم،لطفا کسی جواب بده.

    • ناشناس ارسالی در

      سرپرست وزارت کار به جای اینکه آب پاکی رو بریزه رو دست بازنشستگان پیرو فرتود که ایشالا ما به شم نمیرسیم ولی شما به ما می رسید لطفا فیش حقوقی ایشون میشه نگاه کرد که شما سرپرست وزارت کار چقدر ماهانه درآمدتون هست که به بازنشسته محترم خرده میگیری

    • ناشناس ارسالی در

      هم دولت و هم رئیس مجلس و هم بعضی نمایندگان مجلس مثل نماینده کرمان که بلندگوی دولت هستند نه نمایندگان ملت

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام ما فقط حق خودمون می‌خواهیم نه کمتر نه بیشتر لطفا همون ۳۸درصد با ۵۱۵هزارتومن بدید

    • ناشناس ارسالی در

      حیاکنید ددددخدالعنت کنه پولمون روبدین

    • حجت ارسالی در

      واقعاً بی‌مدیریتی‌یا‌بیعدالتی‌‌
      بخدا‌‌آن‌چنان‌مسئله‌پیچیده‌نیست.

    • محمد ارسالی در

      قانون حاکم قضیه ست ودولت اجرای قانون نه که دخالت درقانون دولتی که قانون را رعایت نمی کند و باتورم دست جیب مردم می‌کند باید خجالت بکشد

    • ناشناس ارسالی در

      فقط دروغ دروغ دروغ

    • آریا ارسالی در

      این هم از کرامات مثلا سید محرومان که قرار بود فقر را از جامعه ریشه کن کنه،

    • ناشناس ارسالی در

      خداشاهده حرفی ندارم بگم فقط میگم تروخدایی که بالاسره یه نگاهی یه مامردم بدبخت بکنید

    • بازمانده ارسالی در

      بعد از پدرم ماهی سه تومان میگیرم،میگن اضافه شده اما به حساب من همون سه واریز میشه.آیا افزایش شامل حال بازمانده نمیشه؟لطفا کسی جواب بده

    • مظلوم ارسالی در

      لعن الله الی قوم ظالمین

    • ناشناس ارسالی در

      دولت ریس تامین اجتماعی دست به هم دادند جیب بازنشسته را خالی کنند

    • ناشناس ارسالی در

      باشه تصمیم خودشون را بگیرن. همه ما نامرد باشیم اگه در انتخابات آینده تلافی نکنیم

    • ناشناس ارسالی در

      خسسسسسته شدییییییم داره ماه ۵ از سال ۱۴۰۱ میرسه هنوز حقوقمون درست نشده بگین میخواییم با روح وروانتون بازی کنیم اینقدر استرس داشته باشیم که بمیریم شما راحتتر زندگی کنید زیر خط فقر اخرش مردنه سه ماهه از استرس و ناراحتی این حقوق ۳۵۰۰ فقط دارم خرج دوا ودکتر میدم غذا وپوشاک خرابی وسایل خونه گردش وتفریح بچه ها همه تعطیل ....فقط خدا بدادمون برسه

    • ناشنا س ارسالی در

      خدا لعنت کند کسانی که باعث و بانی این حق کشی و بی عدالتی درحق بازنشستگان تامین اجتماعی هستند خدا ازشون نگذره

    • علی ارسالی در

      مسعول محترم به علت ناشی ازکارقطع عضوشدم افتادم گوشه خانه مادالعمر۱۶سال زمین گیرشدم با۷نفرعاعله تنها نان اورخانواده بودم وهستم باحقوق حداقل بگیرشورای عالی کار که برای یک کارگرساده درنظرمیگیره هرسال ۱۶سال زمین گیرم بااین حقوق حداقل اگرسالم بودم باید ماهی امروز۱۵ میلیون صافی حقوقم بود به جز اضافه کاری ووووحال شماچه وجدانی داری حقوق من ازکارافتاده کلی وان پیرمرد که ۳۰سال زحمت کشید وامروزبازنشسته شده ویک استاد دانشگاه است درشغل که ۳۰سال تجربه کردولی سوادنداشت حداقل حقوق دریافت میکندم ولی یارو۳سال است ۲۰حقوقش است سوادخوب است ولی تجربه استادشماسوادداری قانون ملاک است برایتان چون به نفعتان است حرفتان اول واخرش قانون است درحالی که بای قانون ۱۴۰۰ باشدنه قانونی که ۴۰ یا۵۰سال پیش که پدربزرگ من به خداتلفزیون ندید۷سال قبل از انقلاب جمهوری اسلامی فوت کردخجالت بکشی سفره که پهن شده واسه همه مردم ایران است نبایدیکی نان خشک هم گیرش نیادیک نفرهم کباب سلطانی ووووبخوردبگویدبه من چه

    • ناشناس ارسالی در

      ببینید عزیزان مگه ملت با دولت یا سازمان تامین اجتماعی از یک کشور نیستیم مگه قرار است معامله گری کنیم آقا کارشناس برای هزینه های زندگی فراوانند واقعا ببینند یک بازنشسته از کار افتاده از حالا به بعد شروع مریضی شروع خرجهای زیادتر داماد وعروس ونوه وخلاصه دیگر هزینه ها نگذارید یک مرد کامل بازنشسته خجالت خانواده بکشد تمام

    • ناشناس ارسالی در

      حق ضعیف خوردن نداره حیاکنید

    • ناشناس ارسالی در

      عید غدیر رسید فقط دم ازمرتضی علی و عدالت اومیزنید ولی متاسفانه نیم درصد از عمل امیر مومنان علی علیه السلام راانجام نمی دهید و لطفا جمع کنید بروید

    • سیداصغرصمدی ارسالی در

      خوب درحق کسانیکه سی سال متوالی حق بیمه پرداخت کردند بدون قطعی وتبانی جفا وظلم کردید ودرحق کسانیکه سازمان را به باد مسخره گرفته و ده یا دوازده سال آخر چهل یا پنجاه سالگی حق بیمه پرداخت کردند با رانت وفامیل وآشنا مستمری بگیرگشته اند بذل وبخشش
      پس با این حساب دسته دوم مستمری بگیران مقصرنیستند واز خدایشان هست میوه درخت نداشته را برداشت کنند
      فقط فرزند کسانیکه آمر به این کردند ومشورت را نادیده گرفته واز سریال یا عمد باعث این ظلم کبیر فرزندانش به مرض صعب‌العلاج مبتلا شود یا به حادثه ناگوار به درک واصل گردد انشااله تا به عدل الهی پی ببرد وهرگز هرگز عدالت را خدشه دار نکند
      پس خداوندعلیم دستور دهنده این بی عدالتی را با مرگ فرزندش خوار وذلیل گردان الهی امین

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      ان شاالله با این خبرهای در پیتی که خیلی مهم جلوه اش میدین ، و تیتر خبر با متن خبر اصلن همخوانی ندارن ، هم قلم های تان بشکند هم کمرتان

    • ناشناس ارسالی در

      نمایندگان محترم بازنشستگان لطفا فراخوان بدید برای ۲۸تیرماه بریم جلومجلس

    • حسن ارسالی در

      شما حاکمان بگویید چهکسانی دررابطه با زیرپاگذاشتن قانون در جهت افزایش و حق وحقوق بازنشستگان مخالفت میکنند انها واقعاندشمنان بازنشستگان هستند ومانند گرگی درپوست میش به این قشر زحمت کش حمله ور میشوند ریسی از سویی میگوید من مدافع حقوق بازنشسته ها هستنم از طرفی دیگر وزیر بیلیاقت وبیسوادش که بویی از انسانیت نبرده بازنشستگانرا اذیت ازار میدهد واعلام میکنند که ماحامیان قانون هستیم وبه اشکار قانون شکنی میکنندبراستی که دشمنان ما بازنشستگان همین باستلاح دلسوزان دولتی میباشند

    • ناشناس ارسالی در

      مخبر وریسی به بازنشسته ومردم دروغ گفتن حق بازنشسته تامین اجتماعی ضایع شده بس دروغ بچه های خودشان خارج از کشور ودررفاه هستند ازاجناس وقیمت اطلاع ندارن ازخدابترسید

    • غلامرضا نویدکیا ارسالی در

      عجب روزگاری شده،متناسب سازی بدهی قبلی سازمان به بازنشستگان است ،وافزابش امسال که دولت از قوانین عدول میکند،مبحث دیگری می‌باشد۲۵درصد باقیمانده از متناسب سازی ،که بایستی سریعا از دیون سازمان به بازنشستگان خارج شود،ربطی به موضوع افزایش امسال ندارد،کفش را بجای پیراهن ،نمیشود پوشید ،کفش را به پا می‌کنند و پیراهن را به تن،البته سالهاست که دولتها مطابق تورم،مستمری بازنشستگان را اجرا نکرده اند،چه سالی تورم۶ویا۱۲ویا۱۵درصد بوده،که موقع افزایش ابتدای سال،برای بازنشستگان درنظر میگرفتند همین کارها را کرده اند ،که به بازنشسته مثل گدا نگاه میکنند

    • علی ارسالی در

      آقایون دزدا فقط کا شکی میشود خفه شید

    • مصطفی ارسالی در

      سلام خدمت ریاست محترم جمهوری جناب آیت الله رئیسی عزیز ، تشکر از این همه حمایت جنابعالی که از ما کارگران و بازنشستگان اعلام کردید و ده درصد افزایش حقوق برایمان در نظرگرفتن تازه این هم از سرمان زیاد است . اگر امکان دارداصلا این ده درصد را نیز حذف کنید . مردن برای ما بهتر است از این اضافه حقوقی که از کرامتی دولت حضرت عالی برای ما ارزانی داشتید . امان از وعده های دروغ و کذب در موقع انتخابات .

    • اسی ارسالی در

      واقعا این دیدگاه رو میخونم گریم میگره لعنت خدا به همتون این آقا هم آمد هیچکاری نکرد دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ

    • امیررضایی ارسالی در

      فقط واگذار مسببین به ذات الله جل وجلاله خود شما همه چیز برایتان رایگان وخانه وماشین در اختیار خانواده دررفاه کامل این است دولت ومجلس انقلابی و مردمی تابه کی دروغ من بازنشسته کشوری ۲۸ ماه در جبهه وولاه درانقلاب البته بی توقع در خط اول تظاهرات ودر محمل اولین پخش کننده ی اعلامیه ونوار و....امام راحل وهمیشه در رای گیری ها و..انقلاب عضو اصلی وولاه بیش از ۹۰ درصد شما مسئولین فعلی برای جمهوری اسلامی زحمت کشیدم چون ایمان به انقلاب داشتم‌ ولیکن دنبال پست ومقام ومادیات نبودم‌ ولاه نبودم وحال مستاجر چراکه حلال زندگی کردم وبا حقوق زیر خط فقر که نیمی هزینه ی اجاره خانه و با دارو ودرمان از ۷ میلیون دریافتی تنها برای خوردو خوراک زن وفرزند با این تورم به مولایم علی ع با قناعت ۲۰ روز از ماه گرسنه ایم خداوند حق من وامثال مرا که شما را به اینجا رساندیم که مارا مصرف کننده بدانید از تان بگیرد اگر حقوق مارا به ۱۵ میلیون درماه برسانید خدا گواه است خورد وخوراک ودارو درمانمان شاید شاید تتامین شود مسافرت وزیارت وصله ی رحم تفریح و کلاسهای تقویتی وورزشی واستخر ودریا و....مخصوص شما از ما بهتران است ولی شمارا بخدا نام عدالت علی ع را برزبا ن نیاورید .که اگر رخصت از جانب الله میداشت با ذوالفقارش جوابتان را میداد .از عدالت گر که می خواهی دلیل‌.یاد آر از آتش ودست عقیل .جان مولا حرف حق را گوش کن. شمع بیت المال را خاموش کن.

    • محمد ارسالی در

      نمایندگان با ساعتهای یک میلیاردی مگه میتونه به سفره خالی من بازنشسته فکر کنه وتصمیم منطقی بگیره .ازحقوق من وشما باید بزنه که ساعت میلیاردی دست کنه.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام بربازنشستگان.ومرگ براین دولتمردان بی کفایت ودرغ گوودزد..اگرحقوق مازیادبشه پول برای دزدی شمانامرداکم میشه درسته

    • عبداله ارسالی در

      واریز حقوق هیچ خبر مهم نیست ما را مسخره نکنید بازنشستگان اعم از تامین اجتماعی و کشوری و لشگری فقط همسانسازی با شاغلین را میخوان مخصوصا کشوری ها و بطور ویژه بازنشستگان فرهنگی منتظر رتبه بندی شاغلین هستند تا برای رسیدن به حق خودشان اعلام کنند چون نباید فرقی بین من که دبیر بازنشسته با مدرک فوق لیسانس بوده و همین حالا دارم 4 میلیون کمتربا افراد شاغل همتراز خودم میگیرم بعد از رتبه بندی به 8 میلیون برسد این کجایش با هدالت جور در میاد شاغلین نوش جانشان چون حق طبیعی انهاست ولی دولت باید بداند که بازنشسته صددرصد منتظر همسانسازی 90 درصدی خودشان با شاغلین میباشند شک نکنید نمایندگان محترم مجلس کجایید چرا کمسیون تلفیق تشکیل دادید و 9 هزار میلیارد برای این امر اختصاص دادید این مبالغ به کجا میرود چرا به افراد جواب نمیدهید

    • ناشناس ارسالی در

      حیف که تریبون در اختیار ما نیست با خاک یکسانتون میکردیم بازنشسته ها شرمنده خانوادشون شدن خدا شرمنتدتون کنه ایشالله

    • بازنشسته ارسالی در

      جالبه در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی.بازنشستگان و مردم شب و روز به جان مسئولینشان دعای خیر میکنند.و به راحتی زندگی میگذرانند.
      ولی ای مسئولین تا بن دندان مقدس شما با این قشر مظلوم چه کرده اید که صب تا شب اه و نفرین.و بدو بیراه را برای خودتان میخرید..این تخم کینه و نفرتی را که به خاطر اعمال و دروغهایتان در دل مردم میکارید.روزی مثل قذافی و صدام از سوارخ موش شما را بیرون میکشند و زنده زنده اتش میزنند..ظلم پایدار نیست.عبرت بگیرید از ظالمان و کسانی که حق مظلوم را میخورند و ککشان هم نمیگزد...نفرین برشما

    • فرزنده بازنشسته ارسالی در

      اخه چرا باید پدر من با ۳۰ سال سابقه حقوقش یکونیم افزایش داشته باشه اما حداقل بگیران دو یا سه تومن افزایش داشته باشن؟ یعنی بازنشسته با ۳۰ سال خدمت با بازنشسته ی ۲۰ سال خدمت فرقی ندارن از نظر شما؟ اینه عدالتتون؟ خدا حق مارو از حلقوم زنو بچتون میکشه بیرون یکم فکرکنید بدبختا

    • فرزند بازنشسته ارسالی در

      واقعا انصافه که بازنشسته با ۳۰ سال سابقه با دوتا فرزند مجرد و ۲ تا فرزند متاهل ، نوه و کلی مهمان و مخارج دیگه ، ۴ تومن حقوق بگیره؟ تاااازه نمیدونم چخبرشده که بعد عمری اومدن یکونیم اضافه کردن ، از اون ور تمام اجناس چندبرابرشده اما نوبت به افزایش حقوق میرسه ۱۰ درصد؟ خجالت آوره

    • ناشناس ارسالی در

      سلام.من نمی دانم چرا شغل های آزاد هر چقدر می خواهند روی اجناس‌هامیکشند وهیچکس نفسش هم درنمیاید.ولی به بازنشستگان که می رسد که همه ثروتشان از دولتی سر آنها است جانشان بالا می آید وهزار اما اگر برای این قشر زحمتکش در می آورند.

    • ایرج جمشیدی ارسالی در

      این اعتراضات ثبت شده گوشه ای از کل اعتراضات است بترسید از این سیل پشت سد که اگر بشکنه خدا و خرما نمیکنه و همه تون را میشوره و می بره ....فکر نکنید جایگاه امنی دارید پس تا وقت است مظلوم کشی نکنید چون طرفتان امام حسین است

    • بازنشسته ارسالی در

      ایرانی باید گشنه باشه

    • احمد کریمی عربانی ارسالی در

      چوپانی همراه خود برای چراندن گوسفندان با خود غذا همراه نبرده بود گرسنه میشه به رهگزی بر میخوره میگه نگهبانی گوسفندان قبول کن تا بیایم کار ضروری داشتی گوسفندان را به حضرت عباس بسپار .برو کارت راببینو بیا..چوپان اومد دید گوسفندانش را گرگ پاره کرده .جریان را از مرد پرسید که که چه شد آن مرد گفت .لختی رفتم دستشویی کنم گوسفندان را به خدا سپردم .آمد دیدم اینجور پیش آمد..مرد چوپان گفت بدبختم کردی اگر به حضرت عباس میسپردی من شکایتش را پیش خدا می‌بردم ..حالا شکایت خدا را پیش چه کسی ببرم ..حال جریان حقوق باز نشستکان را پیش کدام دولت ببریم

    • احمد ارسالی در

      سلام واقعا این دردل های دل شکستگان روزگار سخت را این مسعول یا ریاست جمهوری که ادعای عدالت مردمی را دارند می‌بینند هر وقت از کمبودها صحبت میشه .میکنم همه چی هست کمبودی نداریم .بله که که کمبودی نداریم چون پول مصرفش نیست با کدام درآمد چطور برای بچه هایم جهاز و وسایل زندگی بگیرم .چطور از باز نشسته ای که با شندرم غاز حقوق تا مین اجتماعی انتظار زندگی دارید ..بشنو از دل چون حکایت میکند ..از دولت دولتیها شکایت میکند آقای ریاست جم هور

    • سکینه صدیقی ارسالی در

      چی بگه ادم از این همه ستم از اول عمرمون حسرت به دل لباس وسفر وهمه چی بودیم حالام که پیر شدیم با دوتا بچه بیکار نا امید حتی حسرت به دل دکتر خوب ورسیدگی به سلامتیمونم شدیم خدا ازتون نگذره حقوق بازنشستگی یه خلبان که هشت سال از مملکتش دفاع کرده اندازه دربونه ادم خجالت میکشه بگه همینا مملکت رو تو حمله مرساد از دست بدخواهان نجات دادن اواره این شهر واون شهر الان چی فقط حسرت حسرت

    • اکبر ارسالی در

      بخدا بازیچه یک مشت افراد انتصابی که تا توانستند بنام دولت ومجلس مارا برای سن و سال بازیچه والت دست قرار دادند چوب ناتوانی ونا آگاهی آنها را بخوریم چیزی هم بدهکار باشیم خجالت نمی کشند یارانه رو قطع کردن با تورم صد در صدی ده در صد از پول خودت اضافه میکنند بقیه شو بر میدارند دم از عدل علی می زنند با انواع لطایفالحیل مگر قانون مشخص نکرده که معاون آقای رایسی نظر بده اداره مملکت دلبخواه یا با قانون

    • ناشناس ارسالی در

      بلاخره نوبت این قشر پیر می رسد ولایت فقیه دنبال حجاب قالی نخ نما دنبال سیسمونی. اهل مجلس هم پرخواب. حواله شما با خدا انشالله شما هم شرمنده خانواده می شوید تمام حرفهای شما شعار بود همه را گول زدیید.

    • Wedr ارسالی در

      ما همان رزمندگانی بودیم که شما به قدرت برسید این دفه خودتان باید برید جبهه.

    • زهرا ارسالی در

      وقتی قانون وضع میکنن وهمه چیز گرون میشه مایحتاج روزانه پس حق مسکن دویست هزار تومن کحا وچهار پنج شش میلیون کرایه خونه کجا به یک مشت بچه طرف حسابید بگید ما چکار کنیم

    • سیدعلی رضا قاضوی ارسالی در

      سلام عید غدیر خم بر همه مو منین ومسلمین مبارک اگرچه بازنشتگان از انتقادات واعتراضات بعداز 4ماه نتیجه مطلوب نگرفتند. ولی ماهیت بعضی ها مشخص شد. چگونه 90درصدتورم به 57.4درصدمعنی0شد تا آنکه انگولک های حرفه ای انجام شد. از تفکیک های ساختگی و غیره حالا ما هستیم وتورم مضاعف و چکنم چکنم ها لعنت خدا بر شیطان الرجیم

    • ناشناس ارسالی در

      فقط وعده وعده امروز فردا امروز فردا ،فردا میشه میگن ده روز دیگه،ده روزبعد میگن بیست روزه دیگه،یارنه های باز نشسته ها راقطع کردند ، پرداخت میکنیم،این هفته،دوهفته دیگه،بعد میگند ماه دیگه،چقدر وعده، چقدر دروغ،خجالت بکشید،اعتماد مردم زیر صفر شده به همه مسعولین،حق بازنشسته ها را بدین ،یارانه قطع شده را بدین چقدر بهانه، چقدر حق کشی،ماراکه خسته کردید،خودتان خسته نشدید از این همه امروزوفردا کردن مجلس قانون گذار،مجلس درراس امور،نمایندگان مردم،به داد مردم برسید،لطفاّ

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه