ارسال به دیگران پرینت

گلاب | فواید گلاب | مضررات گلاب

این لک ها روی پوست نشانه کبد چرب است!

متخصص طب سنتی گفت:شستن صورت با گلاب باعث جلوگیری از چروک پوست می شود.

این لک ها روی پوست نشانه کبد چرب است!

علیرضا ابوالفضلی،متخصص طب سنتی گفت: اولین مشکلی که در بحث پوست بسیاری درگیر آن هستند چروک، آکنه، کک و مک، لک و جوش است. سیاهی زیر چشم یا افتادگی عضلات صورت هم از دغدغه های افراد است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی آزمایش کبد بدهید؛ چون اختلال آنزیمی، کبد چرب و کبد بیش از حد گرم روی پوست و مو تاثیر بسیار داشته و باعث شل شدن عضلات صورت می شود و پوست صورت چروک می شود. ریزش موی شدید و لک های قهوه ای و سیاه و یا کک و مک می تواند متاثر از کبد باشد.

وی تصریح کرد: به علاوه کبد بحث اعصاب و روان نیز در مشکلات پوست و مو تاثیر دارد. اعصاب نا آرام ریزش مو را زیاد کرده، صورت را چروک و کک و مک را زیاد می کند.

ابوالفضلی با اشاره به بحث سلامت اعصاب و روان، افزود: یک بحث مقوله استرس یا اضطراب هایی است که تبدیل به استرس می شود و ناشی از دغدغه مندی های زیاد در طول روز است و بحث دیگر این است که در طول روز به چه چیزی فکر می کنیم و آیا این مسائل مثبت هستند یا منفی. بحث پوست و مو به شدت از اعصاب و روان و افکار منفی تاثیر می گیرند.

وی ادامه داد:اگر بعد از آزمایش متوجه شدیم مشکل جسمی نداریم برای داشتن پوستی شاداب توصیه می شود روزی 4 بار با گلاب صورت مان را بشوییم که در بازه زمانی یک ماه تا چهل روز منافذ پوست را باز کرده و رطوبت را به پوست می رساند که از چروک جلوگیری می کند. ماسک شوید و بابونه به ویژه برای خانم ها توصیه می شود؛به طوری که  به صورت خمیر در آورده و آن را به مدت ده شب استفاده کنیم. آرد گندم و سرکه انگبین به صورت ماسک نیز می تواند ضد چروک باشد.

وی بیان کرد: خوردن سبزی‌ها به ویژه سبزی خرفه نیز توصیه می‌شود. سبزی خرفه موسوم به سبزی حضرت زهرا (س) است و بسیار باعث شادابی پوست می‌شود و سبزی قابل دسترسی است. حذف شیرینی‌جات مصنوعی از ملزومات جدی برای شادابی پوست است. یکی از بزرگترین سموم برای پوست شیرینی‌جات مصنوعی است.

این متخصص طب سنتی اظهار داشت:کسانی که ریزش مو دارند از شامپوهای تبلیغاتی که برای ریزش مو است استفاده نکنند؛ چون تاثیر چندانی ندارد و گاهی درباره گیاهی بودن آن ها حقیقت بیان نمی‌شود.

ابوالفضلی متذکر شد: از شامپو و صابون گیاهی استفاده شود؛ همچنین فرد می‌تواند عسل و روغن زیتون یا عسل و روغن بادام تلخ را به مو زده و به مدت نیم ساعت صبر کرده و به حمام برود، در حمام به صورت نشسته دوش بگیرد چون سرپا دوش گرفتن باعث ریزش موی بیشتر می‌شود.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: همچنین سدر، ختمی، حنا و مورد ترکیبی است که اگر ده دقیقه روی سر فرد بماند و در این فرایند پنج الی شش هفته تکرار شود می تواند از ریزش مو جلوگیری شود.

وی افزود: در گذشته در حمام ها خیلی کارها انجام می شد از جمله کیسه کشیدن، مشت و مال که باعث باز شدن منافذ پوست می شود. کیسه کشی هفته ای یک نوبت به همراه روشور باعث باز شدن منافذ پوستی و از بین رفتن چربی مازاد بدن می شود.

این متخصص طب سنتی گفت: کک و مک های وراثتی و جای جوش و آکنه با مخلوط سرکه سیب و پودر سیاهدانه و یا پوست خیار و سرکه سیب خیلی سریع از بین می رود که باید در بازه زمانی یک ماه تا چهل روز در آن مداومت صورت گیرد.

 

مرتبط: 
 

روشن کردن پوست با این معجزه شگفت انگیز

مصرف گلاب بر روی پوست می‌تواند زیبایی شما را دو چندان کند. اگر پوست درخشان و یکدستی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم گلاب را امتحان کنید.

 

طرز تهیه‌ی شربت سیب و گلاب عطش‌شکن رمضانی+ویدئو

شربت سیب و گلاب یه شربت فوق العاده خوشمزه و ضد عطشه که توی ماه رمضان عالیه

 

شربت سکنجبین برای چه کسانی مضر است؟

شربت سکنجبین یکی از بهترین نوشیدنی ها در “طب سنتی” است که دافع صفراست به طوری که صفرای اضافی بدن را خارج می کند و نفوذ غذا را به سلول های بدن افزایش می دهد.

منبع : بهداشت نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه