ارسال به دیگران پرینت

شربت سکنجبین برای چه کسانی مضر است؟

شربت سکنجبین یکی از بهترین نوشیدنی ها در “طب سنتی” است که دافع صفراست به طوری که صفرای اضافی بدن را خارج می کند و نفوذ غذا را به سلول های بدن افزایش می دهد.

شربت سکنجبین برای چه کسانی مضر است؟

شربت سکنجبین یکی از شربت های بسیار خوشمزه در طب سنتی است که دارای فواید درمانی بسیاری است. با مصرف شربت سکنجبین مشکلات ادراری، نفخ شکم و درد معده رفع می شود. 

سکنجبین در واقع سرکه و انگبین و مخلوطی است از سرکه و عسل که به میزان و مقدار معین با هم مخلوط می شود و از مخلوط آن شربتی خوش گوار، معطر و فرح بخش به وجود می آورند.

فواید شربت سکنجبین

اگر سکنجبین با تخم کاسنی و کمی گلاب تهیه شود، نوشیدنی پرسودی خواهد شد و خصوصا برای آن هایی که طبعی گرم داشته یا کسانی که مبتلا به نفخ هستند منافع زیادی دارد، ولی برای مبتلایان به زخم معده زیان بخش است.

بی شک شربت سکنجبین التهاب ناشی از گرما را می کاهد و در نهایت سموم بدن را به همراه ادرار یا عرق دفع می کند. مصرف آن نفوذ غذا به سلول های بدن از جمله سلول های کبد را افزایش می دهد.

اگر آب پخته کاسنی را با سکنجبین میل کنید بهترین داروی تب های طولانی و مداوم است و اگر کاهو را با سکنجبین یا سرکه بخورید، اشتها آور می شود.

مضرات سکنجنبین

بازکردن انسداد عروق، رفع سر درد از خواص سنکنجبین است. اما در معده های سرد و ضعیف، مبتلایان به ضعف اعصاب، مبتلایان به دردها و مشکلات رحمی، مبتلایان به تکرر و قطره قطره آمدن ادرار و سایر مشکلات مثانه، مبتلایان به زخم های گوارشی و در هنگام داشتن حالت تهوع منع مصرف دارد.

باید دقت کنیم در این موارد هر قدر ترشی سکنجبین بیشتر باشد عارضه بیشتری هم به دنبال خواهد داشت.

نکته مهم آن است که کسانی که دچار سرماخوردگی شده اند وآن هایی که مبتلا به رعشه و دردهای عصبی هستند حتما باید از سکنجبین دوری کنند.

بهترین زمان مصرف سکنجبین نیز در افراد گرم مزاج در فصل تابستان است که به همراه کاهو برای کاهش حرارت و ایجاد آرامش توصیه می شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه